فیلم؛ روایتی از خسارت‌های سیل در ‌بلوچستان‌

معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور افزود: قاعدتاً یک برآورد اجرایی کار نیاز است تا بتوانیم این مسیر را به صورت لوله‌گذاری یا آب‌نمای لوله‌ای که مردم بتوانند به راحتی در این مسیر تردد کنند.

فیلم؛ روایتی از خسارت‌های سیل در ‌بلوچستان‌

سیلاب‌های اخیر در جنوب سیستان و بلوچستان خسارت‌های سنگینی به راه‌های روستای و ابنیه فنی راه‌ها وارد کرده است.

خداداد مقبلی معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور در حاشیه بازدید از محورهای مواصلاتی جنوب سیستان و بلوچستان که در سیل اخیر دچار خسارت شده بودند، اظهار داشت: خسارتی که سیل به ابنیه فنی و شبکه ارتباطی حوزه جنوب سیستان و بلوچستان وارد کرده از نزدیک مورد بازدید قرار دادیم؛ برنامه‌ریزی بر این اساس است که بتوانیم خسارت‌هایی که به محورهای مواصلاتی وارد شده به ستاد سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور انتقال دهیم تا بتوانیم ترمیم و بهسازی مسیرها و قسمت‌های آب بردگی را با برنامه بهتر حل کنیم.

وی افزود: امیدوارم بتوانیم مشکلات مردم را در این مسیر حل کنیم، قاعدتاً یک برآورد اجرایی کار نیاز است تا بتوانیم این مسیر را به صورت لوله‌گذاری یا آب‌نمای لوله‌ای که مردم بتوانند به راحتی در این مسیر تردد کنند انجام بدهیم چون این مسیر یک مسیر اقتصادی است و اکثر مردم برای کار دریا و کشاورزی در آن تردد می‌کنند.

منصور بیجار معاون عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان نیز در حاشیه بازدید از مناطق سیل‌زده شهرستان دشتیاری اظهار داشت: بارندگی‌ها بی‌سابقه و در مدت زمان کوتاه کمتر از 35 ساعت با 90 میلیمتر که در بعضی از باران سنج‌های گزارش شده در نوع خود بی‌سابقه بود.

وی افزود: دی‌ماه سال گذشته هم حجم زیادی بارندگی داشتیم که بیش از یک میلیارد و حدود 100 میلیون مترمکعب در حوزه آبریز دریای عمان که بخش اعظم آب به شهرستان دشتیاری برمی‌گردد جاری شد.

بیجار خاطرنشان کرد: حجم این سیلاب‌ها برای استان ما که استانی خشک محسوب می‌شود نعمت بزرگی است مخصوصاً در جنوب نیاز است که ما برنامه جامع و مطالعه کاملی را برای بهره‌برداری بهینه از آب‌ها داشته باشیم تا هم بتوانیم معیشت مردم را تامین کنیم و هم از خسارت مادی و احیاناً جانی برای مردم جلوگیری کنیم.

ابراهیم جاوشیری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان اظهار داشت: با توجه به خسارت‌های سنگین سیل در دی‌ماه و فروردین با بررسی انجام شده محورهای مواصلاتی شهرستان دشتیاری مسدود شد. مشکل اساسی که مشاهده شده بیشتر به صورت آب‌نما بوده و عبور مرور با حجم زیاد آب برای تردد مردم دچار مشکل کرده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده با لوله‌گذاری و در بعضی از مسیرها ممکن است با نصب پل‌های خرپایی، این مشکل حل شود و تعدادی لوله هم ارسال شده و به زودی در نقاطی که در اولویت است نصب می‌شود.

منبع: تسنیم

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    ازاول سال تا حالا خواب بودید الان بیدارشدی سیلاب آمده سیستان و بلوچستان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها