آیا ویروس کرونا از طریق نیش حشرات منتقل می شود؟

از آنجایی که حشرات نیز یکی از بیماری‌زا‌ترین موجودات بوده و منشأ انتقال بسیاری از بیماری ها به انسان هستند، این سوال مطرح می شود که آیا احتمال انتقال بیماری ویروس کرونا (کووید 19) از طریق نیش حشرات نیز وجود دارد؟

آیا ویروس کرونا از طریق نیش حشرات منتقل می شود؟

در حال حاضر بررسی های مختلفی به دنبال پیدا کردن سرمنشاء و میزبان ویروس کرونا هستند. از آنجایی که حشرات نیز یکی از بیماری‌زا‌ترین موجودات بوده و منشأ انتقال بسیاری از بیماری ها به انسان هستند، این سوال مطرح می شود که آیا احتمال انتقال بیماری ویروس کرونا (کووید 19) از طریق نیش حشرات نیز وجود دارد؟

شواهد موجود در زمینه ی پاسخ به سوال:

طبق گزارش‌های سازمان جهانی بهداشت تا به امروز هیچگونه اطلاعات و مدرکی که نشان دهنده انتقال ویروس کرونای جدید توسط حشرات باشد، وجود ندارد. هم چنین با مرور منابع و بررسی گزارشات مرکز کنترل بیماری های آمریکا و اروپا هیچگونه شواهدی گزارش نشده است که تایید کند ویروس کرونا از طریق نیش حشرات منتقل می شود. در واقع ویروس کرونا یک ویروس تنفسی است که در درجه ی اول از طریق قطرات بزاق یا ترشحات بینی هنگام صحبت کردن، سرفه یا عطسه ی فرد مبتلا، یا آلودگی سطوح به این قطرات و ترشحات گسترش می یابد. از این رو برای محافظت از خود، به طور مرتب دست های خود را با آب و صابون یا شوینده های با پایه الکل ضدعفونی کنید. همچنین، از تماس نزدیک با هر فردی که سرفه و عطسه می کند اجتناب کنید.

نتیجه گیری:

تا کنون هیچ موردی مبنی بر انتقال ویروس کرونا با نیش حشرات گزارش نشده است و شواهدی در این زمینه وجود ندارد. از آنجا که ویروس کرونای جدید یک بیماری تنفسی است می توان با رعایت نکات بهداشت فردی و شستشوی منظم دست ها از ابتلا به این بیماری جلوگیری کرد.

منبع: تابناک

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • کاربر ناشناس
    0

    فکر کنم پرواز پرندگان از قبیل گنجشکها و کبوتر ها که در همه سطوح مینشینند باعث گسترش ویروس کرونا شود بخصوص گنجشکها که خیلی جنب و جوش دارند و همه جا پرواز میکنند و در همه خانه ها می‌آیند و مهمان ناخوانده کرونا را گسترش میدهند و خودشان هم از این کارشان خبری ندارند .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها