در گفت و گو با خبرفوری مطرح شد؛

پیشنهاد رحیمی جهان آبادی برای جبران زیان مالی مردم درروزهای کرونایی؛ دولت باید یارانه سه ماه را یکجا واریز کند

عضو هیئت رئیسه کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس می گوید: دولت باید از هر محل درآمدی که شده برای جبران ضرر و زیان مالی مردم یارانه 3ماه آنها را به صورت یکجا به حساب سرپرستان خانوار واریز کند.

پیشنهاد رحیمی جهان آبادی برای جبران زیان مالی مردم درروزهای کرونایی؛ دولت باید یارانه سه ماه را یکجا واریز کند

جلیل رحیمی جهان آبادی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبر فوری در خصوص عملکرد دولت در مدیریت بحران کرونا ویروس در کشور گفت: ما بر اساس وضعیتی که در کشور داریم و نظراتی که کارشناسان بهداشت و درمان و حمل و نقل ارایه می‌دهند، می توانستیم بسیار بهتر عمل کنیم.
وی خاطرنشان کرد: تشخیص موارد آلودگی باید در دستگاه بهداشت و درمان سریع تر اتفاق می افتاد و مسئولان مربوطه باید پاسخگو باشند که چرا نتوانستند سریع تر موارد آلودگی به این ویروس را در مراجعات بیماران دارای علائم تشخیص دهند.
نماینده مردم تربت جام و تایباد در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه در حوزه حمل و نقل و انجام پروازها به چین و ورود مسافر باید دقت لازم صورت می گرفت، افزود: باید سریع تر موضوع کنترل ورودی ها به کشور وچک کردن بیماران و افراد مشکوک به کرونا انجام می‌شد.
این عضو هیئت رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس دهم با اشاره به اینکه همچون سایر کشورها باید در این مدت موضوع قرنطینه جدی گرفته می‌شد، گفت: در کشورما نیز قرنطینه استان قم نکته اساسی و کلیدی بود که به نظر می‌رسد در این زمینه اهمال شده است.
وی ادامه داد: در حال حاضر وضعیت به گونه ای است که با خدمات بسیار خوبی که در حوزه بهداشت و درمان ارائه می‌شود و برای بهبود شرایط بخش های مختلف مردمی و نظامی کمک هایی را انجام می دهند اما آمار و ارقام نشان می دهد که چه در حوزه تلفات انسانی و چه در حوزه مبتلایان وضعیت مساعد نیست و با توجه به این رشد، ظرف فروردین ماه 99 دچار مشکل شده و با کمبود تخت بیمارستانی و تجهیزات مواجه می شویم همانگونه که الان نیز در بسیاری از مناطق با کمبود تجهیزات مواجه هستیم.
این عضو فراکسیون امید مجلس دهم در ادامه تصریح کرد: متاسفانه شاهد نوعی در هم آشفتگی مدیریتی و ضعف آشکار در تصمیماتی که دولت می‌گیرد نیز هستیم.
وی افزود: در حالی که شرایط کشور از نظر بیماری در پیک خود قرار داشته به چه دلیل در نیمه پایانی اسفند بسیاری از ادارات دولتی و غیر دولتی که فعالیت آنها در این شرایط هیچ ضرورتی نداشته باز بودند؟ وقتی مدارس تعطیل است چرا باید ادارت آموزش و پرورش باز باشند؟
وی افزود: متاسفانه رفت و آمدها به شهرهای مختلف بی حساب و کتاب انجام شد و مردم توجه لازم را ندارند و بسیاری از آنها خطر را جدی نگرفته اند و به مسافرت رفتند.
وی بیان اینکه در قیاس با کشورهای دیگر درگیر با این بیماری همچون چین، کره جنوبی و ترکیه با مشکلات عدیده ای مواجهیم و شاهد نوعی ضعف مدیریتی هستیم؛ البته در حوزه بهداشت و درمان همه توان کشور پای کار آمده و کار پزشکان، پرستاران و کادر درمانی قابل تقدیر است .
وی خاطرنشان کرد: با توجه به تحریم ها منابع مالی و تجهیزات ما محدود است و در این شرایط درهم آشفتگی مدیریتی نیز آسیب‌زا می شود و اگر نتوانیم اقدامات اساسی را هرچه سریع تر انجام دهیم ظرف فروردین ماه این مسئله به اوج خود می رسد و کشور را دچار مشکل می‌کند.
رحیمی جهان آبادی در پاسخ سئوالی درباره انتقادهایی که به دولت و رئیس جمهور برای برگزاری جلسات مستمر و مکرر ستاد مقابله با کرونا از سوی برخی نمایندگان مطرح می‌شود گفت: من معتقدم تحت فشار قرار دادن شخص رییس جمهور برای اینکه هر روز بخواهد جلسه تشکیل دهد خیلی معقول نیست ولی رئیس جمهور باید از توان مدیریتی خود استفاده کند و تمام وزارتخانه‌ها و همه امکانات کشور را در راستای مقابله با این بحران بسیج کند.این خیلی مهم است و حضور فیزیکی یا زمان حضور به نظر من اگر بازدهی مناسبی نداشته باشد خیلی نمی تواند اثرگذار باشد.
وی افزود: امکانات متعدد کشور از جمله بنیادهای مختلف همچون بنیاد مستضعفان،بنیاد برکت، بنیاد علوی و سازمان‌ها و دستگاههای نظامی باید پای کار بیایند و از ظرفیت عظیمی که ارتش و بسیج و سپاه دارند استفاده شود و در مواقع لازم اقدام به دایرکردن بیمارستان‌های صحرایی کنند.
وی خاطرنشان کرد: با فشار شدید گسترش و شیوع بیماری مواجهیم ولی متاسفانه مردم همکاری لازم را ندارند و خطر را جدی تلقی نکرده اند در حالیکه باید این زنجیره را قطع کنیم و تنها راهش رعایت بهداشت و قرنطینه خانگی است اما لازم است دولت از هر منبعی که می داند حداقل 3 ماه یارانه مردم را به صورت یکجا به حساب آنها واریز کند، تا مردم تحت فشار مالی نباشند و بتوانند مایحتاج خود را تامین کنند چراکه یک کارگر روزمزد اگر کار نکند نمی‌تواند مایحتاج همان روز خود را تامین کند از این جهت باید دولت تدبیر لازم را داشته باشد و در اسرع وقت به این مسائل توجه کند.

18

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 39
  • بيكار
    0

    نه بابا شوخي نكن مردم همه دررفاه هستند ودولت درخدمت مردم جمع كن بساط دروغ رو مردم رو بيجاره كرديد دولت بي عرضه اي كه حتي توان توليد ماسك كه نه تكنولوزي خاصي دارد نه مواد أوليه تحريمي يك تكه بارجه است ناتوان است ولي درفكرجهان تشيع است خجالت بكشيد

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      ازکدام دولت حرف میزنید دولتی که خود میگوید من اندازه یک ابدارچی اختیار ندارم چه انتطارداریم خداوند عاقبت ملت رابااین دولت وحگومت ختم بخیر کنه همین که جوانان ما رانکشن ممنونونیم

    • کاربر ناشناس
      0

      ِپاسخ عا وبیکار رامیپسندم منم بیکاروبیعار هستم وازجایی حقوق ندارم

    • کاربر ناشناس
      0

      مردمی که در همه حال پشت دولت و دارن مردمی که با همهی دغدغه ها سنگر جهاد و از خودگذشتگی رو خالی نمیذارن مردمی که با همه ی استرس ها در کنار رهبر لبیک میگوینی مردمی که با تمام مشکلات اقتصادی با آن کمر خمیده دوباره راست کرون تا مبادا دشمن از این موقعیت ها سو استفاده کنند پس باید دولتمندانمان برای این مردم غیور جبران کنند

  • عا.
    0

    والا مردم ایران فقط ارزونی،کار فراوان،واردات،راستگویی به مردم،عدالت یکسان را از دولت و مسئولان انتظار دارن ولی متأسفانه تو این مملکت هیچ عزت و احترامی به خواسته های مردم نذاشته و نمیذارن و فقط اهداف خودخواهانه مثلاً ساخت موشک و.....برای دولت و مسئولان مهمه.

  • کوروش
    0

    خودتو مسخره کن یارانه 3 ماهه! مثل بقیه کشورها شما هم موظفید به مردم کمک مالی و غیر مالی کنید تا کرونا ریشه کن بشه.... اما اگه دلتون میخواد هاا

  • منصور
    0

    ما هم همه یارانه رو میدیم ویتامین C لیموترش کیلویی ۴۰ هزاری ماسک ۲۰ هزاری زنجبیل اویشن دیگه انتظار قسط وام و پرداخت قبوض و کرایه خونه نداشته باشن.

  • ایرانیم که بد بختم
    0

    چقدر ما ایرانیا بدبختیم که با این پولای ناچیز هیچ کمکی که بهمون نمیشه تازه منت هم به سرمون میزارند.بعدم میگن 3ماه یارانه یکجا دادیم.انگار 30 میلیون به هر نفر میخوان بدن.وظیفه اتونه بدید باید بدید مردم درد نداری نمیدونن به کی و کجا اعتراض کنن.کشورهای دیگه هم به مردمانش 45000 تومن دادند.؟؟؟؟؟من نمیدونم این اغشار کم در امد جامعه کیا هستن که ماها که نداریم اینقدر 8مون گرو 9مونه.وای به حال اونا.ما که چیزی ندیدیم....ولی خوب است که میگذرد.....ظلم هم میگذرد

  • محمدی
    0

    باسلام اگه دولت مردان درهمه امور با ملت همراه هستند چرا خودشون اعلام نمیکنند که قتی کل کسبه بیکار وفاقد درامد خودشون هم مدتی بدون حقوق در خدمت مردم باشند تا لا اقل در این روزهای واپسین عدالت برقرار بشه

  • ط.طاهر
    0

    سه ماه یارانه هر نفر میشود حدودا 140000تومان وقیمت هر ماکس نیشود70000تومان، یعنی میتوان با سه ماهه دریافت یکجا دوعدد ماکس خرید!ایا مسخره نیست!؟ایا باشعورمردم بازی کردن نیست!؟ایا توهین و گداپروری نیست!؟کویت دارد هرروزه تمام نیازهای مردم را به علاوه صبحانه ونهار وشام تامین میکند!؟بت140000تومان چند وعده غذا میتوان خورد، گوشت گوسفندی کیلیویی140000 تومان. حال این منت دارد یا باید التماس دولت رانمود.یا یک قرص مسکن، درد را درمان میکند!؟ایرانی باشرف باش جواب منطقی ودرست سوالها را بده!!!سپاس.

  • .نوروزی .
    0

    آقای رحیمی بزرگوار منفجرنشیدبا این نظرتون .نمیشه پیشنهادبدین مثل بقیه کشورها خرج مردم رو از دولت بدین که دوره قرنطینه روسپری کنن .ن اینکه یارانه سه ماه رو جلو بهمون بدن خبلیهارو میشناسم اجاره خونه روبا این یارانه میدن که وسایلشون توکوچه نیفته .خودم خرج زندگی دوتایتیمو دارم با این یارانه میدم این ماه روبا سه برابر شدنش بگذرونم دوماه دیگه روباید برم وسط خیابون قاطی گداهابشم .واسه خاطرخدا ی فکرچیمگیربه حال مردم کنید ن این نظرهای بیخودی.

  • اسماعیل
    0

    خخخخ این نماینده چقدر شوخ تبعه کل یارانه یک سالم بدن مشکلات برطرف نمیشه همچین گفته یارانه انگار ماهی چقدر میدن

  • زینب کتمیری
    0

    من ۲۲ ساله که همسرم فوت کردن شغل ازاد داشت نه حقوقی ونه خونه ومالی خودم همش با مشکلات ساختم ای میگم درست میشود اما همه چی خرابتر میشود اگر ممکنه برای من کاری کنید وقت به من بدهید تا از مشکلاتم بگم سپاسگذارم دیپلم گرفتم پارتی نداشتم که سر کار بروم شما بفرمایید چکار کنم؟؟؟؟؟

  • بدبخت
    0

    ۱.خیلیامون پول یارانمون تو قسطها کم میشه ۲.این یارانه برا خیلیا کمک خرجه،کنار اون دستمزد ناچیز ۳. ۸۰درصد مردم الان بیکارند به نظرتون این پول کافیه ۴.دولت بهتره دست تو جیب خودش بکنه و تمام قبوض را تا پایان بهران کروناویروس به مردم ببخشدودستشو از جیب مردمبکشه بیرون خواهشا

  • کاربر ناشناس
    0

    خجالت بکش با این پیشنهادت مگه یارانه چقدره که بتونه کارساز باشه اگه راست میگی خودت وخانوادت با این مبالغ یک ماه برای امتحان زندگی کنین مردم رو فقیر کردین شیرین زبونی هم میکنین

  • کارگر
    0

    من که کارگر هستم و مریض خدا خدا میکنم کی بیستم بشه که یارانه بریزن که یک کیسه برنج بگیرم وقتی سه ما باهم بریزیم چطور بقیه برج سر کنم پس لااقل اضافه کنید یارانه را که کمکی باشه برامون که دکتر و خرج خانه ما بشه حتی همین یارانه کرونا هم ما نگرفتیم

  • فاطمه میرزایی
    0

    این یارانه مگه چقدر آقای رحمیی پول دو تا مرغ هم نمیشه من الان یه سال کرایه خونه ندادم دو ماه دیگه وقتمون تمومه میشه کجا بریم کجا رو بگیریم پول پیش هم در میاید به گرایه بقیه ای چیزها بماند نه جای هس آدم بره وام بگیره نه کسی هست کمکی کنه واقعااا بگید من چیکار کنم شاید خیلی هاا ا مثل من هستن که هستن لطفاا یه کاری کنید؟

  • ح.م . از سنندج
    0

    باسلام و احترام فراوان ، متأسفانه مبلغ یارانه را بحث فرموده بوده اید. خیلی خیلی ناچیز است، مثلاً بنده هر ماه بالا ی یک میلیون تومان اجاره مغازه و اجاره خانه پرداخت میکنم و هزینه های دیگر بماند!!!! واگر یارانه را ده برابر کنید هیچ تاثیری در زندگی ما ندارد . و باید فکر اساسی کرد.........!!!؟؟؟؟؟

  • متاسفم براتون
    0

    شما شیطون هم درس میدید میخواید از یارانه خود مردم به عنوان بسته معیشتی گرونایی استفاده کنید که بعدا بگی هیچ کس حق خروج از خونه رو نداره بعدشم سه ماه یارانه رو قطع کنی بعد که دیدی صداییم از مردم در نمیاد بزنی کلا یارانه رو قطع کنید این زرنگی ها رو در کدوم مکتب یادگرفتید ما هم بریم یاد بگیریم

  • اریو
    0

    پس چرا یسره کمبود دستمال توالت تو امریکا و ...میتونید نشون بدید ولی زمان نشون دادن کمکهای 1000 دلاری به افراد کم درامد ک تو امریکا (اختصاص 2 تریلیون دلار)اتفاق میفته به غارهاتون برمیگردید کمترین کاری که میشه کرد رایگان کردن برق وگازو....تا پایان بحران مملکتی،که جزعه 5 کشور ثروتمنده دنیاس چراباید توش فقیرباشه

  • مریم
    0

    با سلام به نظر من دولت باید خرج سه ماهه مجلس از حقوق نمایندگان تا بقیه موارد و همچنین حقوق وزرا و استانداران و خرج شورای نگهبان و تشخیص مصلحت نظام و بنیاد های مفت خور وابسته و صدا و سیما را که هیچ کار مهمی ندارند و بود و نبودشان یکسان است قطع کرده و به حساب نیازمندان واقعی واریز کند

  • رمضانی
    0

    آخه آدم عاقل اگر سه ماه یارانه رو بدید،ملت ماه های دیگه چه کار کنن اگر میخواهید کمکی کنید،به فکر وام با پول بلاعوض باشید با منت پول خودشون رو بدید که کار نشد

  • ساده
    0

    تو این شرایط که هیچ درآمدی نداریم دولت باید ماهی به هر نفر ۵۰۰تومن بده البته این از دولت دروغگوی روحانی بعید است این کار رو بکنه برای یک شوی تبلیغاتی به یک میلیون نفر بسته معیشتی رو داده دیگه هم به کسی نمیده همش دروغ هست

  • کوروش احمدی
    0

    آآقای طرفدار مردم اگه راست میگید دولت پول بلا عوض بده سه ماه دیگه کسی که با یارانه زندگی میکنه چی بخوره وقتی یارانه نداشته باشد

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      خدا شاهد من کارگر واجاره نشین. توان یک کیسه برنج ندارم از مسعولین بفکر ما باشند متشکرم احمد امینی ینگجه

  • زهرا
    0

    سلام وقت بخیر . این همه در مورد اقشار آسیب پذیر می نویسید چرا یک ذره کسی به فکر کسبه نیست ؟ به ما نه یارانه میدن نه کمک معیشتی ... بیشتر از یک ماهه مغازه تعطیله ... تاریخ چکهایی که برای خرید اجناس مغازه دادیم رسیده ... کی جوابگو خواهد بود ؟ از کسبه هم اگه بگن فقط فکر می کنن صنف کیف و کفش و لباس متضرر شده پس اون بینایی سنج و عینک ساز بدبخت چی که هیچ کس حرفی ازشون نمی زنه

  • صادق فنودی
    0

    خواهشن دولت بفکر مردم باشه ۳ملیون نفری که بهشون کمک شده کین باین شرایت که دولت برای دادن ۲۰۰ تا۶۰۰ گذاشته دورو برمازیادن به کسی تعلق نگرفته

  • مهدی حاجی مهدی حجه فروش
    0

    خداوکیلی چرا برای من وخانوادم نمیریزید به حساب ما روزی یه وعده غذامیخوریم چکارکنم بیکارم هستم ۰۹۹۰۲۴۶۹۷۵۷

  • زردشت
    0

    آقای رحیمی بااین پیشنهادت نابغه میشوی مردبیسوادعقل بچه بیشترازشماست از مال مردم به خودشان میبخشی مواظب خودت باش مغزت نترکه .منتظرپیشنهادات خفن تو هستیم...

  • مرتضی غ
    0

    سلام آقا پیگیری کنید توروخدا خواهشن زودتر واریز کنید کارکاسبی وحشتناکه چیزی نداریم اخه 600میلیون که نمیدین .. 600هزاره بااین هزینه ها شرمنده زن و بچه ایم یه کتاب حرف دارم اخه چرا بفکر مردم نیستن

    نظرات شما -
    • سارا اقبالی
      0

      آخه ۶۰۰ تومنم نمیدن خیالتون راحت خخخخ

  • علی
    0

    هعی اقا دلت خوشه هااااا،در به در میگردن که یارانه خیلیا قطع بشه اونوقت شما انتظار داری پول ۳ماه یکجا واریز بشه، خداییش چجور مملکتیه، من الان تو سن ازدواجم و میترسم ازدواج کنم که مبادا دختر مردمو بدبخت کنم، حالا من بدرک میبینم اطرافمو که مستاجرن و کارگرن اونم روزمزد، بچه هم دارن خداییش بفکر باشین،چقد دیگه باید زجر بکشیم انگار هرچی بلا و مصیبته با ناف ما بریدن..

  • سبزواری
    0

    سلام ما پول یارانه رو بجای بیمه تامین اجتماعی پرداخت می‌کنیم اگر قرار نیست دولت کمک کرونایی بده یارانه که دردی رو دوانمیکنه الان یارانه رو بده ماههای بعد برای پول بیمه از کجا بیاریم بعد از کرونا هم که چند وقتی بگذره شاید درامدی باشه ولی با این اوضاع اقتصادی خیلی طول میکشه لطفا درست فکر کنید مثل شما که هر ماه حقوق نمیگیریم ماها قشر کم درامد همین یارانه روبه چندتا از زخمای زندگی بزنیم

  • مهدی امیر حسینی
    0

    یعنی چی ۳ماه و واریز کنن!حداقل باید ۳ برابرش کنن برای همیشه خجالت اوره برای این مملکت

  • مرتضی
    0

    سلام خداوکیلی با این سیاست پدر مردم درآوردند کی میخواد به داد مردم بدبخت برسند کی بابا کارمند چه بره سر کار چه نرخ سر ماه حقوق تو حسابش با اضافه کارش نظامی هم همین‌طور وهمه کارمندان دولت اما ما که کارگر روز مزد هستیم یا کرگر شرکتی بودیم که الان 2ماه تعطیل کرده چکار باید بکنیم باید بریم دزدی باید چکار کنیم والا نمیدانم باید تو خونه هم بمانیم آقای روحانی این پولها برای کی آقا دزد بیاد یواشکی ببردش

  • مهدی
    0

    مغازه ها یک ماهه بسته هستند. یک ریال هم درآمد ندارند. شرم بر شما با این پیشنهادات خام. چرا نمیگین مالیات و قبوض رو رایگان کنند. یارانه که نشد چاره

  • تهمینه
    0

    اینجاس که ادم به این حرف میرسه که توانتخاب نماینده توانتخاب رییس جمهورکلاتوانتخابات دقت کنید ی دلسوزومتعهدوبه مجلس ودولت بفرستید انصافاتواین ۸سال اخیرکدوم نماینده دلش به حال ملت ومردم سوخته وازحق وحقوق ملت دفاع کرده کشورای دیگه همه بودجه ای جدابرای مردم اسیب پذیرکشورشون درنظرگرفتن کشورماهم یه بسته معیشتی درنظرگرفت که گزینشی ودل بخواهی معلوم نیست ایاراسته دروغه به کی داده به کی نداده نماینده های کشورمونم که ازترس جونشون مخفی شدن اینم ازنماینده ی مثلادلسوز که باپیشنهادش تااخرعمرمون مدیون خودش کرد پول یارانه که پول فیش اب وبرق وگازم کفاف نمیده با۴۵تومن یارانه که سه ماه میشه ۱۳۵تومن شمای نماینده زندگیت میچرخه بااین اوضاع اقتصادی که خودتون مسببش هستید؟؟؟؟؟ فقط واژه ی تاسف میمونه برای ملت وبس بااین انتخابامون

  • Arash
    0

    واقعا شما نماینده این مردم هستی.چرا این دولت همش دم از مردم و ملت میزنه اینجور موقعه ها ملت دیده نمیشه.شما میخواهی از جیب خود ملت به مردم لطف بکنی و منت هم بگذاری. مگر یارانه چقدر هست که ۳ ماه را یکجا بدهید خرج یک روز وعده غذای نمیشود. این بیماری همه دنیا رو فراگرفته همه دولت ها هم به مردمش کمک کردن حتی بقول شما امریکای جهان خوار حتی کشورهای که نه نفت و گاز و معادن دارن انوقت کشور ما با این همه ثروت هنوز نتوانسته تصمیم بگیره چکار کنه.واقعا جای تاسف داره شماها دیگه کی هستین.

  • سامان
    0

    من یه کار گر ساختمانی هستم الان بیکار شدم بخاطر کرونا یارانه بهم ندادن چطوری بایدخونه باشیم با جیب خالی چرا رسیدگی نمیکنیداینم پارتی بازی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها