۳۵۸ متخلف زیست محیطی در قزوین دستگیر شدند

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین از دستگیری ۳۵۸ متخلف در حوزه محیط زیست از ابتدای سال جاری تاکنون در استان قزوین خب داد.

۳۵۸ متخلف زیست محیطی در قزوین دستگیر شدند

مهدی طاهری فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: در همین مدت ۳۱۳ فقره پرونده تخلف زیست محیطی با موضوعات شکار و صید، تخریب، آلودگی محیط زیست و تعلیف غیر مجاز دام تشکیل شده است.

مهدی طاهری با بیان اینکه ۱۱۴ فقره از پرونده‌ها مربوط به آلودگی محیط زیست و ۱۹۹ فقره پرونده مربوط به تخلفات شکار و صید، تخریب محیط زیست و تعلیف غیر مجاز بوده است، اظهار داشت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست در حین دستگیری متهمان توانستند ۶۴۴ مورد انواع ادوات شکار و صید را کشف و ضبط کنند.

وی به کشف ۱۱۳ قبضه سلاح شکاری از سوی شکارچیان اشاره کرد و توضیح داد: از متهمان ۳۷ قبضه سلاح شکاری و جنگی غیر مجاز (قاچاق) و ۷۶ قبضه سلاح‌های شکاری مجاز کشف و ضبط شده و به همراه پرونده به مراجع امنیتی سپرده شده است.

این مسؤول در خصوص تخلفات حیات وحش، تشریح کرد: از متهمان لاشه ۶۸ عدد انواع پستاندار شامل تشی(خارپشت)، خرس قهوه‌ای، کل و بز وحشی، گراز وحشی، مرال، قوچ و میش، خرگوش، روباه و گرگ و ۱۰۰ لاشه انواع پرندگان وحشی شامل کبک، تیهو، کبوتر وحشی، فاخته، خروس کولی و بلدرچین کشف شده است.

به گفته طاهری زنده‌ گیری ۱۱۲ عدد پرنده وحشی شامل بلدرچین، سهره، قمری، دلیجه، قرقی، سهره طلایی، کبک، شاهین، سارگپه و سینه سرخ و ۴۳ قطعه انواع ماهیان رودخانه‌ای و تالابی شامل کپور، اردک ماهی و زردپر از دیگر تخلفات شکارچیان بوده که با آنها برخورد قانونی مناسب صورت گرفته است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین به خرید و فروش غیر قانونی ۹ گونه جانوری وحشی شامل باقرقره، مرغابی، خوتکا، عقاب طلایی، کل وحشی، قوچ وحشی و توله شیر اشاره کرد و یادآور شد: علاوه بر اینها ۶۳ مورد از تخلفات قبل از شکار و با انگیزه ضربه زدن به محیط زیست شناسایی و با آنها برخورد شد.

استان قزوین دارای سه منطقه حفاظت شده در باشگل تاکستان، طارم سفلی و منطقه الموت و همچنین دارای چهار منطقه شکار و تیراندازی ممنوع در الموت غربی، شرقی، دشت الله آبیک و شهرستان آوج است.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها