دستگیری متهم مأمورنما در بیرجند

جانشین انتظامی استان خراسان جنوبی گفت: فردی که در شهرستان بیرجند خود را مأمور اطلاعات معرفی می‌کرد، دستگیر شد.

دستگیری متهم مأمورنما در بیرجند

سرهنگ دادگر جانشین انتظامی استان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه این فرد با ارائه چند برگه جعلی به شهروندان مبنی بر حکم جلب و مصادره اموال آنان، قصد اخاذی داشته است افزود: با توجه به حساسیت موضوع و احتمال کلاهبرداری و اخاذی از شهروندان موضوع به طور ویژه توسط پلیس آگاهی استان پیگیری شد.

سرهنگ دادگر با بیان اینکه مأموران پلیس آگاهی یکی از شاکیان را که یک واحد صنفی طلافروشی داشت، شناسایی کردند ادامه داد: وی در تحقیقات پلیس گفت متهم مأمورنما اواخر شب به مغازه وی مراجعه کرده و قصد داشته با اظهارات فریبنده و مدارک جعلی از وی اخاذی کند.

سرهنگ دادگر ادامه داد: مأموران با انجام اقدامات فنی و پلیسی متهم مأمورنما را شناسایی کردند و با هماهنگی مقام قضائی ۲ تیم از پلیس آگاهی اعزام و متهم را هنگامی که قصد اخاذی و کلاهبرداری داشت دستگیر کردند.

او افزود: در بازرسی از متهم یک عدد چشم بند، ۲ عدد دستبند پلاستکی، ۲ دستگاه گوشی تلفن همراه و تعدادی کارت بانکی کشف و متهم ۳۵ ساله به پلیس آگاهی منتقل شد که در بازجویی پلیس، هدف خود از این کار را کسب منافع مادی اعلام کرد.

سرهنگ دادگر به شهروندان و صاحبان صنوف هشدار داد: از ارائه اموال و اطلاعات خود به افراد فاقد صلاحیت جدا خودداری کنند و در صورت مراجعه افرادی تحت عنوان مأموران پلیس و یا نهاد‌های امنیتی دیگر حتما از آنان مدارک شناسایی و هویتی درخواست کنند و در صورت هر گونه موارد مشکوک بلافاصله مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها