۱۳۹ کرونای مثبت در شاهرود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود از افزایش موارد قطعی کووید ۲۰۱۹ در شاهرود به ۱۳۹ نفر خبر داد.

۱۳۹ کرونای مثبت در شاهرود

دکتر رضا چمن اظهار کرد: تا 21 اسفندماه در مجموع 82 نفر از این 139 فرد مبتلا با تلاش کادر بیمارستان امام حسین شاهرود سلامت خود را بازیافته و پس از بهبودی ترخیص شدند.

وی با تقدیر از مردم و خصوصا مردم دو شهرستان تحت‌پوشش این دانشگاه خاطرنشان کرد: خوشبختانه برخلاف روزهای پیش ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که مردم توجه بیشتری به توصیه‌های دانشگاه علوم پزشکی و مسوولان وزارت بهداشت دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود با اشاره به خطر بالای شیوع کروناویروس و انتقال احتمالی آن در گردهمایی‌ها و اجتماعات تصریح کرد: خوشبختانه بسیاری از مراسم‌هایی که به اجتماع و گردهمایی شهروندان می‌انجامید تعطیل شده و آحاد مردم توجه جدی‌تری به توصیه‌های وزارت بهداشت دارند.
دکتر چمن کنترل این بیماری را مستلزم همکاری و همراهی‌های عمومی دانست و گفت: توصیه اکید ما به همه مردم این است که با پیوستن به پویش در خانه بمانیم، حتی‌الامکان از خانه خارج نشوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود با بیان اینکه نمونه‌گیری‌های افراد مشکوک برای انجام آزمایش به تهران ارسال می‌شود خاطرنشان کرد: آمار مربوط به تلفات کروناویروس و مبتلایان به استثنای آمار آزمایش‌های مثبت از طریق سخنگوی ستاد مقابله با کرونا و وزارت بهداشت به صورت روزانه اعلام می‌شود.

وی ضمن تأکید ویژه بر توجه به اصول خود مراقبتی و پرهیز از سفرهای غیر ضرور از سوی عموم مردم به تجلیل از زحمات پرسنل این دانشگاه و کادر پزشکی و درمانی در شاهرود پرداخت و تصریح کرد: بیمارستان امام حسین (ع) خط مقدم جبهه مبارزه با کروناویروس در شاهرود است و از پزشکان، پرستاران و دیگر کادر درمانی این بیمارستان که ایثارگرانه به مقابله با کرونا می‌پردازند تقدیر می‌کنیم.

وی با اشاره به لزوم تداوم قرنطینه بهبودیافتگان گفت: از افراد ترخیص شده انتظار می‌رود که دستورات و توصیه‌های پزشکی معالج را رعایت و پس از ترخیص از بیمارستان در یک اتاق مجزا از سایر اعضای خانواده استراحت کنند.

دکتر چمن با بیان اینکه این افراد باید تعداد دفعات خروج از اتاق را به حداقل برسانند ادامه داد: توصیه ما این است که حداقل فاصله یک متر از سایر اعضای خانواده را رعایت کنند تا از سرایت به دیگران اجتناب شود. همچنین ترجیحا محل خواب و استراحت، ظرف غذا، قاشق و چنگال و دیگر وسائل آنها باید از سایرین مجزا باشد. ضمن آنکه البسه، ملحفه‌ها و حوله‌های حمام و دستشویی بیمار را به طورمکرر و مجزا از سایر لباس‌ها با مایع یا پودر لباسشویی و با آب ۶۵ تا ۹۵ درجه سانتیگراد شسته و به طور کامل خشک کنند.

این پزشک متخصص همه‌گیری، از بیماران ترخیص شده خواست تا ۱۴ روز به کسی اجازه ندهند که به عیادت آنان بیاید.

منبع: ایسنا

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها