آغاز صدور روادید اربعین از 11 شهریور در خراسان رضوی

دبیر ستاد اعزام زائر اربعین خراسان رضوی از آغاز صدور روادید اربعین از 11 شهریور در خراسان رضوی خبر داد.

آغاز صدور روادید اربعین از 11 شهریور در خراسان رضوی

روح الله شاه‌ابراهیمی با بیان اینکه زائران اربعین با داشتن گذرنامه که حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد به دفاتر مجاز و با نظارت سازمان حج و زیارت در خراسان رضوی مراجعه کنند، گفت: سامانه ملی سماح قبل از 11 شهریور باز می‌شود که زائران موظفند به صورت اینترنتی ثبت‌نام کنند و هزینه ویزا و بیمه نیز متعاقبا اعلام می‌شود.

دبیر ستاد اعزام اربعین استان خراسان رضوی تصریح کرد: نیازی به مراجعه به کنسولگری برای ویزای اربعین نیست بلکه دفاتر زیارتی با داشتن دو سال سابقه در این زمینه مدارک سامان‌دهی شده را به کنسولگری ارائه می‌دهند و سپس ویزای صادرشده به شهرستان‌ها ارسال می‌شود.

ابراهیمی در مورد زمان تحویل روادید اربعین به زائران افزود: 72 ساعت پس از تحویل مدارک روادید صادر می‌شود و البته در روزهای نخست که خلوت‌تر است روادید اربعین طی 48 ساعت صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه از 11 شهریور تا دو روز پیش از اربعین کنسولگری روادید صادر می‌کند، ادامه داد: روادید اربعین سه ماه اعتبار دارد که به صورت فردی و گروهی برای پنج نفر صادر می‌شود.

دبیر ستاد اعزام اربعین خراسان رضوی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود 200 هزار زائر اربعین از خراسان رضوی به کربلای معلی اعزام شوند.

ابراهیمی با بیان اینکه امسال مرز مهران میزبان زائران خراسان رضوی است که با استقبال مردم روبه‌رو می شود، ابراز کرد: از خراسان رضوی سه مرز شلمچه، چذابه و مهران برای انتقال زائران به کربلای معلی از خراسان رضوی وجود دارد.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها