امارات بانک‌های غربی که قطری‌ها سهامدارش هستند را تحریم کرد

امارات متحده عربی آن دسته از بانک های غربی که قطری ها در آن سهام قابل توجهی دارند را از ادامه فعالیت در پروژهای دولتی خود محروم کرد.

امارات بانک‌های غربی که قطری‌ها سهامدارش هستند را تحریم کرد

به گزارش خبر فوری به نقل از مهر، راشاتودی نوشته است: امارات متحده عربی آن دسته از بانک های غربی که قطری ها سهام قابل توجهی در آنها دارند را از انجام فعالیت در پروژهای دولتی خود قطع کرده است؛ این سیاستگذاری در جهت تشدید کردن تحریم های عربی علیه قطر است.

این بانک ها شامل «کردیت سوئیس»، «دویچه بانک» و «بارکلیز» هستند و از این پس در پروژهای دولتی امارات در «ابوظبی» مجوز دریافت نخواهند کرد.

در حال حاضر، «قطر هولدینگ» بزرگ ترین سهام دار بانک «بارکلیز» بریتانیا است و میزان سهام فعلی این مرجع سرمایه گذاری قطر تقریبا ۶ درصد است؛ «قطر هولدینگ» در «کردیت سوئیس» هم با سهام ۴.۲۴ درصد بعنوان دومین سهام دار بزرگ این بانک اروپایی شناخته می شود.

علاوه بر این، «حامد بن جاسم بن جابر الثانی» سیاستمدار سابق قطری با داشتن ۴.۰۷ درصد سهام در «دویچه بانک» آلمان، عنوان سومین سهامدار بزرگ این بانک را به خود اختصاص داده است.

البته بخشی از این تصمیم اماراتی ها به این دلیل است که این بانک های اروپایی با درخواست جدید وام «شرکت ملی نفت ابوظبی» موافقت نکردند؛ این شرکت درخواست داده بود که سقف اعطای وام در پروژه های این شرکت در امارات تا ۵ میلیارد دلار افزایش یابد.

35

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها