دردسر اعتماد دختر ١٧ ساله به خواستگار اينترنتي

دختر ١٧ زماني كه براي خواستگار اينترنتي اش عكس هاي خصوصي مي فرستاد نمي دانست در دام مجرم اينترنتي گرفتار شده است.

دردسر اعتماد دختر ١٧ ساله به خواستگار اينترنتي

رئيس پليس فتا استان کرمان در اين باره به خبرنگار حوادث خبرفوري گفت: در پی شکایت دختر ۱۷ ساله ای مبنی بر اينكه مدتی پيش، شخصی ناشناس با ارسال تعدادی عکس و فيلم شخصی وی از طريق شبکه های اجتماعی، اقدام به تهديد و اخاذی كرده، و این موضوع موجب هتک حیثیتش شده است، موضوع در دستورکار کاراگاهان این پلیس قرار گرفت.

سرهنگ یادگارنژاد افزود: با انجام تحقیقات علمی، پلیسی و با بررسی‌های کارشناسان، مشخص شد پسر ۲۶ ساله‌ای، اقدام به ارسال عکس و فيلم به شاكی كرده است.

وی ادامه داد: پس از شناسايی متهم، دختر ۱۷ ساله اعلام كرد كه مدتی پيش، از طريق شبكه های اجتماعی با پسری آشنا شده و به براي آشنايی بيشتر برای ازدواج، اقدام به ارسال عکس‌های شخصی برای وی ‌كرده، تا اینکه پس از گذشت مدتی، به دلايلی اقدام به قطع رابطه با آن شخص کرده است.

سرهنگ یادگارنژاد در ادامه بیان کرد: متهم در عملیاتی دستگیر شد و اعتراف کرد که با ترفندی از شاکی فيلم گرفته، تا از اين طريق وی را مجبور به برقراری روابط در آینده كند، ولی پس از اینکه دختر ۱۷ ساله اقدام به پايان دوستی با وی كرده، اقدام به تهدید کرده است.

رئیس پلیس فتا استان کرمان با اشاره به ماده ۱۷ قانون جرايم رايانه‌ای تصريح كرد: اگر كسی به وسیله سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی، صدا یا تصویر یا فیلم خصوصی یا خانوادگی یا اسرار دیگری را بدون رضایت او، منتشر كند یا در دسترس دیگران قرار دهد، به نحوی كه منجر به ضرر، یا عرفاً موجب هتك حیثیت او شود، به حبس از ۹۱ روز تا دو سال، یا جزای نقدی از پنج میلیون تا چهل میلیون ریال، یا هر دو مجازات محكوم خواهد شد.

37

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها