اعتراف دزدان خانوادگی به سرقت میلیاردی

رئيس پليس آگاهي فرماندهي انتظامي استان اصفهان از دستگيري اعضاي يك باند حرفه اي سرقت منزل در عمليات پيچيده كارآگاهان اين پليس در شمال كشور و كشف 15 ميليارد ريال اموال مسروقه از آنان خبر داد.

اعتراف دزدان خانوادگی به سرقت میلیاردی
به گزارش خبر فوری به نقل از اطلاع رسانی پلیس اصفهان ، سرهنگ" ستار خسروي" اظهار داشت: در پي شكايت يكي از شهروندان در منطقه شرق شهر اصفهان مبني بر وقوع سرقت از منزل وي موضوع در دستور كار كارآگان پايگاه شرق پليس آگاهي استان قرار گرفت.

وي افزود: در اين زمينه كارآگاهان باانجام تحقيقات وسيع و اقدامات علمي و تخصصي دريافتند كه اين سرقت ها توسط اعضاي يك باند خانوادگي سابقه دار كه از سارقان حرفه اي داخل خودرو نيز هستند، انجام گرفته است.

اين مقام مسئول عنوان داشت: در ادامه يك دستگاه خودرو زانتيا متعلق به سارقان كه از آن در سرقت ها استفاده كرده بودند مورد شناسايي قرار گرفت و با يك كار ويژه علمي خودرو مذكور هنگام تردد در محدوده اتوبان شهيد اقارب پرست و پارک صفه مشاهده شد.

سرهنگ خسروي تصريح كرد: بلافاصله دو اکيپ از كارآگاهان اين پايگاه به محل اعزام اما زماني که به اين خودرو نزديک شدند ،متهمان به صورت خلاف جهت بزرگراه تغيير مسير داده و پس از تصادف با يك خودرو ريو و يك دستگاه نيسان از محل گريختند.

رئيس پليس آگاهي استان اصفهان خاطرنشان كرد: بلافاصله ماموران از مسيرهاي اطراف به تعقيب متهمان پرداختند و سرانجام خودرو زانتيا مسروقه كه توسط سارقان رها شده بود شناسايي و از داخل آن مقاديري اموال مسروقه و همچنين وسايل و ابزار آلات مربوط به سرقت مانند دستکش ،ديلم ،ماسک و ... کشف شد.

خسروي گفت: تحقيقات كارآگاهان براي دستگيري متهمان ادامه داشت تا اينكه 48 ساعت بعد با انجام يك سري اقدامات پيچيده علمي و تخصصي مخفيگاه اين افراد در شهر بندرانزلي شناسايي شد كه بلافاصله ماموران با اخذ نيابت از مقام قضائي به محل اختفاي سارقان اعزام و در يك عمليات غافلگيرانه هر سه نفر را دستگير كردند.

رئيس پليس آگاهي استان با بيان اينكه متهمان دو برادر و فرد سوم نيز يكي از اقوام آنان بوده كه در سرقت ها همكاري مي كردند اظهار داشت: در ادامه سارقان به ده ها فقره سرقت منزل در محدوده شهراصفهان و شهرستان های لنجان ،فلاورجان ،مبارکه ،برخوار ،شاهین شهر و ... به ارزش 15 ميليارد ريال اقرار كردند.

اين مقام انتظامي افزود: در بازرسي انجام شده از مخفیگاه و منازل متهمان در اصفهان اموال مسروقه زيادي شامل تلویزیون ال سی دی ،ساعت ، لوازم برقی، فرش ،نقره ،طلاجات و ... کشف وتحویل مال باختگان شد.

سرهنگ خسروي عنوان داشت: با شناسايي تمامي مال باختگان و تنظيم شكايت، متهمان به همراه پرونده برای سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شدند.

37

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها