گفت و گوي خبرفوري با دو نماينده سلفي بگير/حسن بيگي:خلاف شرع نكرديم/خوراك دست موساد و سيا ندهيم/رجبي:فكر نمي كردم ماجرا اينگونه تمام شود

ماجرای گرفتن عکس سلفی برخی از نمایندگان مجلس با فدریکا موگرینی این روزها به خبر اول بسیاری از رسانه‎ها و اظهارنظرهای رنگین نمایندگان مجلس در دوره جدید و قدیم تبدیل شده است.

گفت و گوي خبرفوري با دو نماينده سلفي بگير/حسن بيگي:خلاف شرع نكرديم/خوراك دست موساد و سيا ندهيم/رجبي:فكر نمي كردم ماجرا اينگونه تمام شود

به گزارش خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری ماجرای گرفتن عکس سلفی برخی از نمایندگان مجلس با فدریکا موگرینی این روزها به خبر اول بسیاری از رسانه‎ها و اظهارنظرهای رنگین نمایندگان مجلس دردوره جدید و قدیم تبدیل شده است از این رو برآن شدیم تا در گفت وگویی با دوتن از نمایندگان حاضر در این عکس اصل ماجرا و تبعات ایجاد شده برای آنها را مورد ارزیابی قرار دهیم.

ابوالفضل حسن بیگی نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت وگو با خبرنگار سیاسی سایت خبرفوری درباره حواشی ایجاد شده پیرامون عکس سلفی برخی از نمایندگان مجلس از جمله خودش با موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اظهارکرد: مراسم تحلیف دو مرحله دارد در بخش اول مراسم رسمی برگزار می‎شود و بعد از آن مراسم غیررسمی آغاز می‎شود که در این بخش مذاکرات گوناگون با اشخاص مختلف صورت می‎گیرد که یکی از شخصیت‎ها و محورهای گفت وگو در مراسم تحلیف موگرینی بود.

وی تاکید کرد: براین باورم که موگرینی از نظر اجرای توافق برجام و پایبندی کشورها به این توافق برخی ازنمایندگان با وی دیدار و گفت وگو کردند که این موضوع در فضای غیررسمی صورت گرفت و خود خانم موگرینی نیز برای صحبت با نمایندگان نزدیک شدند و فضای معمولی بین وی و نمایندگان صورت گرفت.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اینکه بنده از خانم موگرینی درخواست کردم تا وی هم به مانند ما شعار مرگ بر آمریکا را سر دهد تصریح کرد: وی فارسی را به مقدار کمی متوجه می‎شد لبخند زد ولی نمی‎توانست جواب ما را بدهد از این رو قشقاوی معاون کنسولی وزارت خارجه در جهت ترجمه صحبت‎های وی وارد عمل می‎شد.

نماینده مردم دامغان در مجلس خاطرنشان کرد: موگرینی در 1+5 و مذاکرات برجام طرف ایران را گرفتند اما اگر ما بخواهیم بگویم که اروپا می‏تواند از سیطره آمریکا خارج شود درست نیست.

حسن بیگی تاکید کرد: افرادی چون موگرینی جز چهره‎های باشخصیت جهان و اروپا هستند و از طرفی دیگر چون وی دعوت رئیس مجلس کشورمان را علی‎رغم فشارهای آمریکایی‎ها برای حضور در مراسم تحلیف پذیرفته بودند در این راستا تعدای از دوستان با وی عکس گرفتند و شايد برخی از دوستان ردیف دوم و سوم نیز در جریان گرفتن این عکس نبودند ولی این موضوع از چشم خبرنگاران و عکاسان که در جایگاه خود مستقر بودند دور نمانده است.

وی با اشاره به اینکه در همه دنیا گرفتن چنین عکسایی مرسوم است گفت: معمولا بعد از مراسم‎های رسمی در همه جا دنیا یک سلسله گپ و گفت وگوی غیررسمی در جهت تامین منافع ملی و امنیت صورت می‎گیرد که در جریان مراسم تحلیف نیز این اقدام صورت گرفت.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید کرد: ما بعد از مراسم تحلیف متوجه موجی که علیه نمایندگان درباره گرفتن عکس با موگرینی شدیم که بنده در ابتدا خیلی راغب به صحبت درباره این موضوع نبودم اما بعد از واکنش‎های صورت گرفته تصمیم گرفتم صحبت کنم.

نمانیده مردم دامغان با اشاره به اینکه ما مراسم تحلیف را بعد از حمله داعش به مجلس به بهترین شکل ممکن برگزار كرديم گفت: شرایط اقتدار و امنیت ایران در مراسم تحلیف به رخ آمریکا و دشمنان ایران کشیده شد و حال یک عکس و نقطه کوچکی بخواهد ماجرایی را در کشور ایجاد کند اصلا قابل قبول نیست چرا که اگر این خانم به کشورش بازگردد درباره ما و فضای رسانه‎ای کشورما چه خواهد گفت.

حسن‎بیگی با اشاره به اینکه بنده عکس سلفی با موگرینی نگرفتم گفت: اینکه بخواهیم فضای رسانه‎ای کشور را طوری طراحی کنیم که خلاف منافع ملی باشد قابل قبول نیست و اگر هم خلافی صورت گیرد بدون شک دستگاه قضایی باید پاسخگو باشد.

وی با بیان اینکه نظر کارشناسان درباره موضوع انداختن عکس سلفی آیه قرآن نیست که باید از آن پیروی کرد تصریح کرد: هر کارشناسی نظر خود را دارد ولی گرفتن این عکس در هیچ جای دنیا مشکلی ندارد چرا که اگر این خانم بدحجاب بود و یا مشکلی داشت می‏توان حرفی زد ولی خانم موگرینی مشکلی نداشت.

نماینده مردم دامغان در مجلس تاکید کرد: اینکه عده‎ای بخواهند نظر خود را به همه و مردم و نسبت دهند درست نیست و باید بگویم نمایندگان بعد از اتمام جلسه ده‎ها و صدها عکس با شخصیت‎های مختلف گرفتند که این موضوع اشکالی ندارد لذا با بیان برخی از مسائل شکوه مراسم تحلیف را زیرسوال می‏بریم.

وی تصریح کرد: انتشار این عکس باعث سوء استفاده سازمان‎هایی چون موساد و سیا می‎شود پس بهتر است به جای پرداختن به مسائل فرعی مسائلی چون برگزاری باشکوه این مراسم را مورد ارزیابی قرار دهیم و سوژه دست دشمنان خود ندهیم.

حسن‎بیگی با اشاره به اینکه نباید شیرینی مراسم تحلیف را به کام مردم تلخ کنیم گفت: بهتر است ما منصفانه و صادقانه نسبت به مسائل کشور عمل کنیم.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید کرد: باید به این موضوع نیز اشاره کنم که موگرینی بعد از اتمام جلسه اصلی به سمت نمایندگان آمدند و نکته دوم این است که مامسلمان و شیعه هستیم و حریم خود را حفظ می‎کنیم از این رو بهتر است رسانه‎های ما کاری نکنند که وی بعد از سفر به اروپا مورد سوال و بازخواست قرار گیرد.

وی تصریح کرد: ما آمادگی داریم در رسانه‎ها از جمله تلویزیون درباره عکس گرفته شده توضیح دهیم چراکه کجای دنیا نوشته گرفتن یه عکس به تمامیت نظام ضربه می‏زند.

نماینده مردم دامغان گفت: من تعجب می‎کنم که چرا خوبی‎های این مراسم گم شده و همه به این موضوع می‎پردازند چراکه طبق نظر حقوق‎دانان که بنده از آن مطلع شدم هیچ منع حقوقی نداشته و مطابق عرف صورت گرفته است.

فرج‎الله رجبی نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی نیز در گفت وگو با خبرنگار سیاسی سایت خبرفوری درباره حواشی ایجاد شده پیرامون انداختن عکس سلفی با موگرینی در مراسم تحلیف گفت: بنده بابت این موضوع عذرخواهی لازم را انجام دادم و فكر می‎کنم افراد و مردم نسبت به این موضوع درک و هوشیاری لازم را دارند و به بهترین شکل ممکن با آن برخورد می‏‌کنند.

نماینده مردم شیراز در مجلس تصریح کرد: عکس گرفته شده با موگرینی درفضای غیررسمی در مجلس صورت گرفت و بنده فکر نمی‏‌کردم به این ماجرا ختم شود.

رجبی با اشاره به اینکه فکر نمی‎کنم نیازی به آموزش دیپلماتیک به نمایندگان پیرامون مقابله با چنین موضوعاتی باشد گفت: جمعی از نمایندگان در فضای غیررسمی این عکس را گرفتند که فکر نمی‎کردند این ماجرا برایشان رقم بخورد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی باشاره به اینکه خانم موگرینی نیز با نمایندگان نیز در پایان مراسم تحلیف به گپ و گفت با نمایندگان پرداخت اظهارکرد: قشقاوی معاون کنسولی وزیر امورخارجه به درخواست نمایندگان عکس دسته‎جمعی را گرفتندو

وی در پایان تاکید کرد: فکر نمی‎کردیم که گرفتن این عکس چنین تبعاتی برایمان داشته باشد.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • F.rus
    0

    بیا.جای معذرت خواهیشونه!!!خواهشا اگر دارین زحمت رای رو میکشین،دقت کنید توی انتخابتون!!!

  • مهمان
    0

    به خدا خارجی ها حق دارند بگند جمهوری به ظاهر اسلامی ایران، بی فرهنگ، ندیده، صدا و سیما و رسانه ها هم طبق معمول حقیقت را پخش نمی کنند

  • محمود
    0

    خیلی از این بی فکری های شما نمایندگان است که را نفوذ دشمن را باز میکند

  • صادر
    0

    اقایان نسبتا محترم لطفا بیشتر از این هم نزنید

  • aiv,kn nv[i 2
    0

    شکستن کمر مردم زیر بار گرانی (گوشت گوسفند 65 هزار تومان) خبر دست چندمه آنوقت سلفی بی اهمیت شده خبر اول کشور .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها