کرونا فعلا موزه‌های کشور را تعطیل نکرده است

مدیر اداره کل موزه‌ها خبر داد: در حال حاضر فعالیت موزه‌ها و اماکن تاریخی زیر نظر وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مانند روال گذشته ادامه دارد.

کرونا فعلا موزه‌های کشور را تعطیل نکرده است

با توجه به توصیه‌های اکید بهداشتی در شرایط کنونی و ضرورت پیشگیری مناسب از خطر ابتلا به بیماری، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اطلاعیه‌ای مبنی بر تعطیلی برنامه‌های هنری و سینمایی در سراسر کشور صادر و اعلام کرد که برنامه‌های هنری و سینمایی تا پایان هفته تعطیل خواهد بود، به همین دلیل خبرنگار ایسنا فعالیت موزه‌های زیر نظر وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را پیگیری کرد.

محمد رضا کارگر - مدیر اداره کل موزه‌ها - در گفت‌وگو با ایسنا تاکید کرد: در حال حاضر و تا این لحظه برنامه‌ریزی برای تغییر ساعت کاری موزه‌های زیر نظر وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی انجام نشده است و موزه‌ها به روال گذشته همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

او ادامه داد: اما با توجه به اتفاقات رخ داده، احتمالا فردا یک‌شنبه (۴ اسفند) جلسه‌ای برای بررسی وضعیت موجود برگزار می‌شود، تا بتوان فعالیت موزه‌ها در روزهای آینده را مورد بررسی قرار داد و به نتیجه‌ی مناسبی رسید.

در نخستین قدم، موزه ملی ایران عصر شنبه (۳ اسفند) در پیامی در صفحه اصلی سایت موزه به بازدیدکنندگان موزه مادر ایران برای پیشگیری از بروز بیماری‌های حاد تنفسی توصیه‌هایی را پیشنهاد کرد.

72

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها