پژوهشگران بدنبال مقابله با افسردگی از طریق هوش مصنوعی هستند

جمعی از محققان حوزه سلامت و پزشکی اعلام کرده اند به دنبال روش هایی هستند تا از هوش مصنوعی برای بهبود شرایط بیماران مبتلا به افسردگی و اضطراب کمک بگیرند.

پژوهشگران بدنبال مقابله با افسردگی از طریق هوش مصنوعی هستند

به گزارش خبر فوری و به نقل از دیجیاتو، افسردگی و اضطراب دو شرایط نامطلوب روحی هستند که می توانند در نهایت منجر به خودکشی افراد شوند و به همین خاطر چندی است که مورد توجه ویژه محافل علمی و پزشکی دنیا قرار گرفته اند.

گروه تحت مدیریت دکتر اینسل هم اکنون روی پروژه ای به نام Mindstrong کار می کند؛ این پروژه امیدوار است اسمارت فون ها را به دستگاهی با قابلیت تشخیص بیماری های روحی و روانی بدل نماید. محققان در جریان این روند فرا گرفتند که افراد بسته به وضعیت های روحی خود به شیوه های مختلفی از موبایل هایشان استفاده می کنند. برای نمونه فردی که به افسردگی یا اضطراب مبتلاست احتمالا اپلیکیشن های خاصی را باز می کند یا به وبسایت های مشخصی سر می زند که برای افراد عادی جذابیت ندارند.

نرم افزار طراحی شده توسط این گروه تلاش دارند الگوهای استفاده افراد از این برنامه ها و وبسایت ها را شناسایی نماید و بعد اطلاعات جمع آوری شده را پردازش کند تا چشم اندازهایی را در مورد وضعیت سلامتی فرد ارائه نماید.

البته در انتها باید اشاره کنیم آنطور که دکتر دارسی گفته افرادی که این دو وضعیت را تجربه می کنند باید مرتب تحت درمان باشند و ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی صرفا نقش نوعی مسکن را برای آنها ایفا می کند.

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها