گلایه های ظریف از ترامپ در دیدار موگرینی / برجام، محور گفتگوهای دیپلماتیک امروز

105 هیئت نمایندگی از کشورهای مختلف به تهران آمده اند تا در مراسم تحلیف حسن روحانی در مجلس حضور پیدا کنند. محور گفتگوهای دیپلماتیک آنها در نشست امروز، توافق هسته ای است.

گلایه های ظریف از ترامپ در دیدار موگرینی / برجام، محور گفتگوهای دیپلماتیک امروز

به گزارش خبر فوری ، یکی از مهمترین این گفتگوها امروز میان فدریکا موگرینی مسئول هماهنگ کننده سیاست خارجی اروپا و محمدجواد ظریف صورت گرفت. ظریف در این دیدار از موضع دولت جدید آمریکا در قبال توافق هسته ای انتقاد کرد.

او به موگرینی هشدار داد: دولت جدید آمریکا بدنبال آن است تا نگذارد جمهوری اسلامی ایران از منافع برجام استفاده کند و این نقض متن برجام به شمار می رود. آقای ترامپ تلاش می کند به هزینه ایران برجام را از بین ببرد و اروپا لازم است در این خصوص هوشیار باشد.

مقامات کشورمان از فرصت حضور هیئت های دیپلماتیک در مراسم تحلیف رئیس جمهور استفاده کرده و به اروپایی ها درباره نقض برجام هشدار دادند

در پاسخ به این هشدار وزیر امور خارجه کشورمان، موگرینی نیز گفت: جامعه بین الملل منافع مشترک با ایران در خصوص اجرای برجام دارد. اتحادیه اروپا قاطعانه از برجام حمایت می کند و این موضع مشترک تمامی کشورهای اروپایی است. مواضع اتحادیه اروپا در این زمینه روشن است و ما تلاش داریم تا آمریکا را هم در برجام کنار خود داشته باشیم.

همزمان با این دیدار، علی لاریجانی ، رئیس مجلس در دیدار نایب رئیس مجلس اتریش گفت: 1+5 از حرکات آزاردهنده در روند اجرای برجام خودداری کند.

ظریف همچنین در دیدار موگرینی، با اشاره به آزمایش های موشکی کشورمان و نیز پرتاب ماهواره علمی سیمرغ و عدم مغایرت این اقدامات با قطعنامه ٢٢٣١، از بیانیه اخیر سه کشور اروپایی که مشترکا با آمریکا صادر شد انتقاد کرده و آن را حرکتی در مسیر اشتباه توصیف کرد.

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها