گردشگری سدها تا پایان سال کلید می‌خورد

معاون امور آب و آبفای وزارت نیرو گفت: تا پایان سال چند سد برای توسعه گردشگری در اختیار بخش خصوصی قرار می‌گیرد.

گردشگری سدها تا پایان سال کلید می‌خورد

«قاسم تقی‌زاده خامسی» در حاشیه بازدید از نمایشگاه گردشگری در خصوص اقدامات انجام شده برای توسعه گردشگری در حوزه آب، اظهار داشت: با چند آژانس گردشگری برای ایجاد تورهای آبی مذاکره شده است و به نظر می‌رسد مردم تمایل زیادی برای آشنایی با چگونگی تامین آب آشامیدنی داشته باشند.

وی با اشاره به وجود ۱۸۲ سد ملی و بزرگ در کشور، ادامه داد: منظور از سد ملی، سدهای بزرگ است و تعداد سدهای موجود در کشور بسیار بیشتر از این رقم است که اغلب آنها قابلیت استفاده در حوزه گردشگری را دارند.

معاون وزیر نیرو با بیان اینکه تاکنون استفاده بهینه از فضا و مخازن سدها برای گردشگری انجام نشده است، گفت: برای ساخت یک سد بیش از چند هزار میلیارد تومان هزینه باید صرف شود و باید بتوانیم از این سرمایه‌گذاری‌های بزرگ برای توسعه گردشگری کشور بهره‌بردای کنیم.

به گفته تقی‌زاده خامسی، ایران از نظر آب و هوا و اقلیم در شرایطی قرار دارد که در همه فصول می‌توان از سدهای آن استفاده کرد و در همه استان‌ها سدهایی وجود دارد که قابلیت گردشگری دارند.

وی تاکید کرد: اکنون مطالعه سدها آغاز شده و امید می‌رود تا پایان سال چند سد را در اختیار بخش خصوصی برای توسعه گردشگری قرار دهیم.

این مقام مسوول خاطرنشان کرد: سد سردشت نخستین سدی است که همه کارهای آن در این حوزه انجام شده است و تا پایان سال در اختیار بخش خصوصی قرار می‌گیرد. تاکنون ۲۵ شرکت از این طرح استقبال کرده‌اند که به زودی عملیات مناقصه آن انجام خواهد شد.

وی ادامه داد:‌ فقط در خصوص سدهایی که آب شرب از آنها تامین می‌شود، سخت‌گیری خواهیم داشت اما برای بقیه سدها وزارت نیرو به‌ جز لزوم توجه به مسائل زیست محیطی سخت‌گیری چندانی وجود نخواهد داشت.

سیزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و سی و سومین نمایشگاه ملی صنایع دستی تهران چهارشنبه هفته گذشته (۲۳ بهمن‌ماه) با حضور وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران افتتاح شد و آغاز به کار کرد. این نمایشگاه تا ۲۶ بهمن‌ماه برای بازدیدکنندگان دایر است.

منبع: خبرآنلاین

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها