نجات ۴ اعدامی در بوشهر

همزمان با سفر رئیس قوه قضائیه به استان بوشهر در مراسمی با حضور رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی چهار خانواده بوشهری با اعلام گذشت از اجرای حکم قصاص چشم‌پوشی کردند.

نجات ۴ اعدامی در بوشهر

این چهار زندانی که به جرم قتل منتظر اجرای حکم قصاص بودند با گذشت اولیای دم از قصاص رهایی یافته و به آغوش خانواده بازگشتند.

رئیس سازمان زندانها و اقدامات تأمینی و تربیتی با تأکید بر ارزش والای فرهنگ صلح و گذشت در جامعه گفت: سخن گفتن از گذشت و توصیه کردن آن کار ساده ای است اما آن را اجرا کردن و عمل به آن بویژه از سوی کسانی که عزیز خود را از دست داده‌اند سخت است و باید قدر این اقدام ارزشمند را دانست.

علی اصغر جهانگیر افزود: یکی از آرزوهای رهبر معظم انقلاب در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران این است که هیچ فردی در زندان نباشد.

وی ادامه داد: یکی از راه‌های کاهش جمعیت کیفری توسعه فرهنگ صلح و گذشت در جامعه است.

رئیس سازمان زندان‌ها خطاب به زندانیان گفت:تلاش ما این است که برای همه زندانیان شرایطی فراهم شود تا امکان آزادی و بازگشت سعادتمندانه به جامعه فراهم شود و برای این هدف باید شما نیز تلاش کنید.

معاون قضایی رئیس قوه قضائیه نیز با تقدیر از خانواده‌هایی که گذشت کردند گفت: امروز شما به تحقق یکی از فرهنگ‌های الهی کمک کردید و به طور قطع اجر آن را در زندگیتان خواهید دید.

حجت‌الاسلام حکمتعلی مظفری خطاب به زندانیان افزود: شما زندگی دوباره خودتان را مدیون این خانواده‌ها هستید و باید قدر این فرصت دوباره را بدانید و برای جبران گذشته بیشتر تلاش کنید.

در این آئین نامه آزادی این چهار زندانی که با تلاش و پیگیری مددکاری زندان و مسئولان قضایی استان فراهم شده بود به آنها اهدا شد.

در ادامه این مراسم ۱۶ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد بوشهری نیز که بدهی آن ها از سوی ستاد دیه استان تامین شده بود نامه آزادی خود را دریافت کردند.

منبع: ایرنا

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها