کلاهبرداری با ترفند قرعه کشی عتبات عالیات در یزد

رئیس پلیس فتا استان یزد در خصوص کلاهبرداری‌های مالی از طریق تماس‌های تلفنی و پیامکی به بهانه قرعه‌کشی و برنده شدن کمک هزینه سفر به عتبات عالیات به شهروندان هشدار داد.

کلاهبرداری با ترفند قرعه کشی عتبات عالیات در یزد

سرهنگ «مرتضی ابوطالبی» با بیان این که استان یزد از جمله نقاط ناامن برای مجرمین است، اظهار کرد: متأسفانه کلاهبرداری‌های تلفنی و پیامکی با توجه به هشدارهای متداول پلیس فتا، همچنان قربانی می‌گیرد.

وی افزود: کلاهبرداران با توجه به ایام عزاداری حضرت فاطمه (س) با سوء‌استفاده از احساسات عزاداران از طریق تماس‌های تلفنی و پیامکی با مردم ارتباط برقرار کرده و به بهانه‌ قرعه کشی شماره تلفن همراه به مناسبت ایام سوگواری فاطمیه و جملات فریب دهنده، حساب‌های بانکی آنها را خالی می‌کنند.

رئیس پلیس فتا استان یزد گفت: با بررسی‌های انجام شده از پرونده‌های تشکیل شده در اداره پلیس طی روزهای اخیر نشان می‌دهد تعدادی از شهروندان فریب تبلیغات و وعده‌های کلاهبرداران را خورده و مبالغی بعضاً هنگفت از حساب بانکی آنان به بصورت غیرمجاز کسرشده است.

سرهنگ ابوطالبی تصریح کرد: شهروندان به هیچ عنوان به این‌گونه پیامک‌ها یا تماس‌ها اعتنایی نکنند چرا که قطعاً این‌گونه تماس‌ها و پیامک‌های دریافتی راهی برای به دام انداختن و خالی کردن حساب‌های بانکی از طرف کلاهبردارن است. متاسفانه در مواردی به فرد مال باخته اعلام می شود برنده قرعه کشی شده، وی را با بهانه‌های مختلف پای دستگاه ATM کشانده و اهداف خود را عملی می‌کنند.

ابوطالبی بیان کرد: اگر قرار است وجهی را دریافت نمائیم ارائه شماره کارت و یا شماره حساب به فرد واریز کننده پول کفایت می کند و دیگر نیازی به ارائه دیگر اطلاعات مهم کارتی نمی‌باشد؛ از این رو جهت پیشگیری از افتادن در دام کلاهبرداران رمزهای بانکی ( از جمله شماره کارت، رمز دوم، تاریخ انقضاء،cvv2 خود را که جزو اسناد محرمانه به شمار می‌آیند در دسترس دیگران قرار نداده و آن‌ها را بصورت دوره‌ای تغییر دهید.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: کارشناسان پلیس فتا به‌صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند مشکلات و شکایات خود را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش گزارشات مردمی اعلام کنند.

منبع: ایسنا

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها