سرویس میزبانی وب چیست ؟

سرویس میزبانی وب نوعی سرویس میزبانی اینترنتی است که به افراد و سازمانها امکان می دهد وب سایت خود را از طریق شبکه جهانی وب در دسترس قرار دهند .

سرویس میزبانی وب چیست ؟

میزبان وب شرکتهایی هستند که فضا را در یک سرور متعلق به یا اجاره داده شده برای استفاده مشتری و همچنین امکان اتصال به اینترنت را معمولاً در یک مرکز داده فراهم می کنند. میزبان وب همچنین می تواند فضای مرکز داده و اتصال به اینترنت را برای سرورهای دیگر مستقر در مرکز داده خود ، به نام colocation ، که به عنوان مسکن در آمریکای لاتین یا فرانسه نیز شناخته می شود ، فراهم کند.

تاریخچه

تا سال 1991 ، اینترنت فقط برای استفاده جهت تحقیق و آموزش در علوم و مهندسی محدود می شد و برای ایمیل ، telnet ، FTP و USENET ترافیک استفاده می و تا پایان سال 1993 یک مرورگر وب گرافیکی برای رایانه های مک یا ویندوز نیز وجود نخواهد داشت حتی پس از باز شدن دسترسی به اینترنت اوضاع تا سال 1995 نیز به همان شکل ادامه یافت.

برای میزبانی وب سایت در اینترنت ، فرد یا شرکتی به رایانه یا سرور خود نیاز دارند. از آنجا که همه شرکت ها بودجه یا تخصص لازم برای انجام این کار را نداشتند ، خدمات میزبانی وب شروع به ارائه خدمات به وب سایت های کاربران میزبان در سرورهای خود کردند ، بدون آنکه مشتری نیازی به داشتن زیرساخت های لازم مورد نیاز برای فعالیت وب سایت داشته باشد. صاحبان وب سایت ها که به آنها وب مستر نیز گفته می شود ، می توانند وب سایتی ایجاد کنند که در سرور سرویس میزبانی وب میزبانی شود و توسط سرویس میزبانی وب در وب منتشر شود.

با افزایش تعداد کاربران در شبکه جهانی وب ، فشار شرکتها اعم از بزرگ و کوچک برای حضور آنلاین افزایش یافته است. تا سال 1995 ، شرکت هایی مانند GeoCities ، Angelfire و Tripod میزبان رایگان ارائه می دادند.

انواع خدمات میزبانی وب به دو دسته زیر تقسیم می شوند:

خدمات میزبانی کوچکتر
خدمات میزبانی بزرگتر

انواع میزبانی

• سرویس میزبانی وب مشترک
• میزبان وب نمایندگی فروش
سرور اختصاصی مجازی
• سرویس میزبانی اختصاصی
• سرویس میزبانی مدیریت شده
• سرویس میزبانی وب
• میزبانی ابر
• میزبانی خوشهای
• میزبان شبکه
• سرور خانگی

برخی از انواع خاص میزبانی ارائه شده توسط ارائه دهندگان خدمات میزبان وب:

• سرویس میزبانی فایل
• سرویس میزبانی تصویر
• سرویس میزبانی ویدیو
• سرویس میزبانی وبلاگ
• سطل چسباندن
• نرم افزار سبد خرید
• سرویس میزبانی پست الکترونیکی

مدیریت میزبان

میزبان همچنین ممکن است یک رابط یا صفحه کنترل برای مدیریت سرور وب و نصب اسکریپت ها ، و همچنین سایر ماژول ها و برنامه های خدماتی مانند نامه الکترونیکی فراهم کند. یک سرور وب که از کنترل پنل برای مدیریت حساب میزبانی استفاده می کند ، اغلب به عنوان سرور "headless" شناخته می شود.

برخی از میزبان ها در نرم افزار یا خدمات خاصی تخصص دارند (به عنوان مثال تجارت الکترونیکی ، وبلاگ ها و غیره).
میزبانی وب اغلب به عنوان بخشی از یک برنامه دسترسی عمومی به اینترنت از طرف ارائه دهندگان خدمات اینترنتی ارائه می شود . همچنین بسیاری از ارائه دهندگان رایگان و پولی که میزبانی وب را ارائه می دهند نیز وجود دارد.

مشتری برای انتخاب نوع میزبانی برای استفاده باید نیازهای برنامه را ارزیابی کند.

این ملاحظات شامل نرم افزار سرور پایگاه داده ، نرم افزار اسکریپت نویسی و سیستم عامل است . بیشتر ارائه دهندگان هاستینگ میزبان وب مبتنی بر لینوکس را ارائه می دهند که طیف گسترده ای از نرم افزارهای مختلف را ارائه می دهد.

پیکربندی معمولی برای سرور لینوکس ،پلتفرم LAMP است: لینوکس ، آپاچی ، MySQL و PHP / Perl / Python .

مشتری میزبان وب ممکن است بخواهد سرویس های دیگری مانند ایمیل برای حوزه تجاری ، پایگاه داده یا خدمات چندرسانه ای خود داشته باشد. همچنین ممکن است مشتری ویندوز را به عنوان سکوی میزبان انتخاب کند که دراین صورت مشتری می تواند از Perl ، PHP ، Python و Ruby استفاده کند ، برخی از کاربران ممکن است از ASP.NET یا ASP Classic نیز استفاده کند. بسته های میزبانی وب اغلب شامل یک سیستم مدیریت محتوای وب است ، بنابراین کاربر نهایی نیازی به نگرانی در مورد جنبه های فنی تر را ندارد.

امنیت

از آنجا که سرویس هاستینگ وب میزبان وب سایت های متعلق به مشتریان خود است ، امنیت نگرانی مهمی است. هنگامی که مشتری با استفاده از یک سرویس میزبانی وب موافقت می کند ، آنها کنترل امنیت سایت خود را به شرکتی که میزبان سایت است ، واگذار می کنند. سطح امنیتی که یک سرویس میزبانی وب ارائه می دهد برای یک مشتری آینده نگر بسیار مهم است و می تواند در نظر گرفتن اینکه مشتری هاستینگ را انتخاب کند ، مورد توجه عمده قرار می‌گیرد.

سرورهای میزبان وب می توانند به طرق مختلف از جمله بارگیری نرم افزارهای مخرب یا کد مخرب در وب سایت میزبان توسط کاربران مخرب مورد حمله قرار گیرند. این حملات ممکن است به دلایل مختلفی انجام شود ، از جمله سرقت اطلاعات کارت اعتباری ، راه اندازی توزیع انکار سرویس حمله (DDoS) یا اسپم کردن.

71

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها