حکم گردشگران هنجارشکن در طبس امروز اجرا شد

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان طبس در تشریح پرونده شرب خمر و اعمال خلاف شئونات اسلامی که توسط برخی افراد تور گردشگری رخ داده است گفت: طبق قانون ۲۶۴ و ۲۶۵ مجازات اسلامی ۸۰ ضربه شلاق حدی دارد که برای این پرونده به اجرا درآمد.

حکم گردشگران هنجارشکن در طبس امروز اجرا شد

حجت الاسلام و المسلمین امیر زارع حسینی ظهر امروز در تشریح پرونده شرب خمر و اعمال خلاف شئونات اسلامی که توسط برخی افراد تور گردشگری رخ داده است گفت: روز جمعه 11 بهمن 98 یک تور گردشگری به شهرستان طبس سفر کرده بود که برخی افراد در آن مرتکب جرم شده و به آن اعتراف کردند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان طبس افزود: اصل موضوع گردشگری و صنعت توریسم که در شرایط فعلی تحریم کشور یکی از ظرفیت‌های اقتصادی محسوب می‌شود باید به طور صحیح و سالم مورد بهره‌برداری و حمایت قرار گیرد.

وی تأکید کرد: شهرستان طبس به خاطر مناظر طبیعی و بکر و نیز وجود آستان مبارک حضرت حسین بن موسی الکاظم علیه السلام مورد توجه گردشگران است که اخیراً نیز وزیر گردشگری در سفر به شهرستان از فضای کم‌نظیر باغ گلشن استقبال کرد و این نیز دغدغه‌های مسئولان شهرستان است که مردم نیز از اقصی نقاط کشور به طبس بیایند و از این ظرفیت‌های الهی استفاده کنند اما در کنار این حضور باید قانون و مقررات جمهوری اسلامی ایران از جمله حجاب و شئونات اسلامی را رعایت کنند و از رفتارهای هنجارشکنانه پرهیز کنند.

این مقام قضایی گفت: متأسفانه در کنار مزایای گردشگری، یکسری آسیب‌هایی نیز وجود دارد که باید اصلاح شود و در این زمینه بیشترین وظیفه بر عهده وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور است که باید مدیریت کنند تا مشکلات و ناهنجاری‌ها ایجاد نشود و موجب نگرانی و ناراحتی مومنین و متدینین نشود.

زارع حسینی تصریح کرد: دادگستری وظیفه دارد اگر جرمی اتفاق افتاد با تعقیب کیفری مجرمین به موضوع ورود کند که متاسفانه در روزهای گذشته ی حاصل شد که برخی گردشگران در شهرستان طبس رعایت قوانین را نکردند و در منطقه کال جنی، شرب خمر کرده و بر اساس تصاویر موجود شئونات اسلامی رعایت نشده است.

دادستان شهرستان طبس افزود: در این پرونده بیش از یک و نیم لیتر مشروبات الکلی از اتوبوس حامل گردشگران کشف شد که در تصاویر و فیلم‌های موجود شخصی نیز شرب خمر کرده که بعد از طی مراحل قانونی رای صادر شد و چون متهم اعتراض به رای نداشت اجرایی شد.

وی گفت: طبق قانون 264 و 265 مجازات اسلامی 80 ضربه شلاق حدی دارد که برای این پرونده به اجرا درآمد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان طبس تأکید کرد: ضمن حمایت از صنعت گردشگری اگر متخلفی قصد هنجارشکنی داشته باشد مشابه پرونده امروز که با سرعت رسیدگی شد و در کمتر از 5 ساعت از لحظه قرار تعقیب تا صدور کیفرخواست، مدیریت شد با همین شدت و سرعت و قاطعیت برخورد خواهد شد و افرادی که در گردشگری سالم قرار است از بهشت طبیعی ایران در شهرستان طبس استفاده کنند پذیرایی خواهد شد اما با متخلفین با قاطعیت برخورد خواهیم کرد.

این اشخاص در قالب تور گردشگری مجوز دار از وزارت میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری و توسط یک شرکت رسمی از مشهد به شهرستان طبس سفر کرده بودند که پرونده‌های مربوط به کشف حجاب برخی متهمین با نیابت قضایی به دادگاه صالح ارجاع شد.

منبع: تسنیم

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها