احتمال رتبه‌بندی معلمان بازنشسته شده در سال ۹۸

وزیر آموزش و پرورش گفت: برخی همکاران نیمه اول سال ۹۸ بازنشسته شدند و موافقیم اینها را نیز از مزایای رتبه‌بندی برخوردار کنیم.

احتمال رتبه‌بندی معلمان بازنشسته شده در سال ۹۸

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه مراسم نواختن زنگ انقلاب درباره رتبه بندی فرهنگیان توضیحاتی ارائه کرد و گفت: وعده داده بودیم از اول مهر رتبه بندی را اجرا کنیم که انجام شد و معوقات سه ماه قبل را نیز پرداخت کردیم.

وی افزود: رتبه های دو تا پنج تطبیق و احکام آنها اصلاح شد ولی آنها که باید در رتبه اول قرار می‌گرفتند باید در آزمونی شرکت می‌کردند که هفته قبل برگزار شد و همین ماه امتیازات آنها نیز را محاسبه و شروع به پرداخت خواهیم کرد.

وی با اشاره به مشکلات رتبه بندی گفت: رتبه بندی برای بیش از ۷۰۰ هزار نفر اجرا شد اما چندمشکل داشت. کسانی که در یک رتبه ای توقف کرده بودند، اگر در منطقه روستایی و محروم خدمت می‌کردند این دوره توقف کوتاه می‌شد که آن را اعمال کردیم.

حاجی میرزایی افزود: همچنین کسانی بودند که در مهرماه و روزهای بعد از آن ارتقاء می‌یافتند و وقتی طرح را اجرا کردیم در رتبه قبلی بودند، که ما آن را اعمال و از امتیاز رتبه بعدی استفاده کردند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه معلمانی داریم که در بخش های دانشگاه فرهنگیان و برخی مراکز خدمت مامور هستند که دایره شمول را برای اینها هم توسعه دادیم.

وی درباره نیروهای آموزشی شاغل در مشاغل اداری گفت: این افراد باید انتخاب کنند. با برگشت به بخش آموزشی از مزایای رتبه بندی استفاده می‌کنند و فرصت تا مهر سال آینده است. نیروهایی که بخواهند اداری بمانند از مزایای اداری استفاده می کنند و مزایای خاص خودشان را دارند و باید از آن استفاده کنند. آمار متقاضیان را از استان ها خواسته ایم که اعلام کنند و متناسب با رقم های اعلامی تصمیمات لازم را اتخاذ می‌کنیم.

حاجی میرزایی با بیان اینکه برخی همکاران نیمه اول سال ۹۸ بازنشسته شدند، موافقیم اینها را نیز از مزایای رتبه بندی برخوردار کنیم اظهار کرد: به هیئت مربوطه ماموریت دادم با حداکثر مساعدت تلاش کنند همکاران بازنشسته شده درسال جای از رتبه بندی استفاده کنندکه هنوز قطعی نشده ولی ما تلاش می کنیم از آن بهره مند شوند.

حاجی میرزایی با بیان اینکه اعتبار رتبه بندی برای شش ماه دوم امسال ۲۰۰۰ میلیارد تومان بود گفت: برای سال آینده ۴۰۰۰ میلیارد تومان بودجه برای کل سال باید تخصیص یابد. از این پس، ارتقای رتبه همکاران مستلزم شرکت در آزمون های صلاحیت حرفه ای و کسب امتیازات لازم است.

وی درباره معوقات فرهنگیان نیز افزود: تمام همکاران رسمی و پیمانی حقوق خود را به موقع دریافت می‌کنند. ۳۵۰۰ میلیارد تومان در هرماه بابت حقوق می‌پردازیم. تعدادی از معلمان ما هستند که بخشی از اوقات فراغت خود را حق التدریس به کلاس می روند که معوقات آن باقی مانده ولی همه تلاش ما این است که بدون بدهی به سال بعد منتقل شویم.

وی درباره کسر ۴۵ درصدی حقوق دانشجومعلمان گفت: کسر این میزان منطقی نیست، گروهی را مأمور کردم ارزیابی دقیقی دراین باره به عمل آوردند.

به گفته حاجی میرزایی، حدود ۲۰ هزار کلاس را در مهر ۹۸ افتتاح کردیم و پیش بینی شده ۱۰ هزار مدرسه در بهمن افتتاح شود. وعده کرده بودیم مدارس خشت و گلی را جمع کنیم، تعداد محدودی در سیستان و بلوچستان باقی مانده بود که سیل کار را تأخیر انداخت و امید است بهمن ماه جشن حذف مدارس خشت و گلی را برگزار کنیم.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • سعیددانش پیپ
    0

    سلام خسته نباشید بنده یه نهصتی هستم که ازسال ۹۰تا۹۸فعال وهرسال کلاس داشتم سربازمعلم درسال ۸۰تا۸۲بودم جزطرح استخدامی حق تدریسی هاهم بود مدرکم دیپلم بود ردم کردن نه تنهامن کل دیپلماروالان درحال تحصیل هستم ترم دومم هست کاردانی لطفا فکری به حال ماهم بکنیدکه خیلی زحمت کشیدن واقعا دستتون دردنکنه بابت ساخت مدرسه وازبین بردن مدرسه هشت گلی دراستان سیستان وبلوچستان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها