نظر شما درباره جوسازی‌ها علیه ورزش کشورمان چیست؟

وقتی AFC ورزش را سیاسی می‌کند: تحریم فوتبالی!


1 بهمن 1398 - 14:42
5e26dca386369_2020-01-21_14-42
باشگاه‌های ایرانی حاضر نشدند نظر AFC برای بازی در زمین بیطرف را در چارچوب جام باشگاه‌های آسیا بپذیرند. نظر شما درباره این تصمیم چیست؟

ماجرا از یک تصمیم شتابزده شروع شد. تصمیمی که براساس آن، ایران کشوری ناامن برای برگزاری مسابقات فوتبال جام باشگاه‌های آسیا تشخیص داده شد.

ایران اعتراض کرد و باشگاه‌های فوتبال ایرانی اعلام کردند حاضر به بازی، بیرون از خانه نیستند.

برخی فوتبال دوستان اما پرسیدند، دیپلماسی ورزشی ایران چه می‌کند و چرا باید چند دولت ضدایران در منطقه، باشگاه‌های ما را از انجام بازی‌های درخانه محروم کنند؟

دیپلمات‌های کشورمان گفته‌اند ماجرا را پیگیری می‌کنند، اما به‌نظر می‌رسد این پیگیری‌ها باید با شدت‌عمل بیشتری باشد.

کشورهای مدعی عدم دخالت سیاست در ورزش، نباید فشارهای سیاسی علیه مردم ایران را که پیش از این با مشکلات پرداختها به مربیان خارجی، ورزشی شده بود را بیشتر به ورزش ربط دهند.

ایران یکی از کشورهای قدرتمند ورزشی در جهان است و این واقعیت را همه دولت‌های کوچک و بزرگ باید درک کنند.

باشگاه‌های ایرانی حاضر نشدند نظر AFC برای بازی در زمین بیطرف را در چارچوب جام باشگاه‌های آسیا بپذیرند. نظر شما درباره این تصمیم چیست؟

پایگاه خبری خبر فوری (khabarfoori.com)

1 بهمن 1398 - 14:42

ماجرا از یک تصمیم شتابزده شروع شد. تصمیمی که براساس آن، ایران کشوری ناامن برای برگزاری مسابقات فوتبال جام باشگاه‌های آسیا تشخیص داده شد.

ایران اعتراض کرد و باشگاه‌های فوتبال ایرانی اعلام کردند حاضر به بازی، بیرون از خانه نیستند.

برخی فوتبال دوستان اما پرسیدند، دیپلماسی ورزشی ایران چه می‌کند و چرا باید چند دولت ضدایران در منطقه، باشگاه‌های ما را از انجام بازی‌های درخانه محروم کنند؟

دیپلمات‌های کشورمان گفته‌اند ماجرا را پیگیری می‌کنند، اما به‌نظر می‌رسد این پیگیری‌ها باید با شدت‌عمل بیشتری باشد.

کشورهای مدعی عدم دخالت سیاست در ورزش، نباید فشارهای سیاسی علیه مردم ایران را که پیش از این با مشکلات پرداختها به مربیان خارجی، ورزشی شده بود را بیشتر به ورزش ربط دهند.

ایران یکی از کشورهای قدرتمند ورزشی در جهان است و این واقعیت را همه دولت‌های کوچک و بزرگ باید درک کنند.

17

نظرات 32
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد.
  • پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.
جوانمرگ 5 0 پاسخ 1398/11/2 -00:21

مرگ بر عامریکا مرگ بر عینگیلیس مرگ بر عیسراعیل مزگ بر عربستان آل سعود کافر مرگ بر همه دنیا بجز دوستای خودمون هر کی هم مشکل داره با ما جمع کنه بره از ایران

گمال 2 0 پاسخ 1398/11/2 -00:16

خارجی ها باید و باید بیان ایران بازی کنن و حتما به ما ببازن وگرنه تو ورزشگاه با بمب دست ساز و سنگ میزنیمشون و هواپیما و اتوبوسشونو هدف قرار میدیم افتاد؟؟!!!!!

وجدان راحت 3 4 پاسخ 1398/11/1 -23:15

رسانه میلی درست اطلاع رسانی نمی کنه مثل شلیک دوموشک سپاه به هواپیما! داستان چیزدیگه است به خاطر راه ندادن زنان به ورزشگاهها این حکم رودادند.

پیام 2 0 پاسخ 1398/11/1 -22:26

کلا همه با کشور ما مشکل دارن ...

رها 1398/11/2 -11:46

گرامی برعکس گفتی ....

باران 1 1 پاسخ 1398/11/1 -20:32

دولت بی عرضه ما کاری نخواهد کرد چون کارش فقط ذلت پذیرفتن هست...لعنت الله ال سعود

. 4 5 پاسخ 1398/11/1 -20:32

اول ایران ورزش را سیاسی کرده.پس از دیگران نبایستی ایراد بگیریم.

رضوان 4 5 پاسخ 1398/11/1 -19:45

والا ایرانی هام دیگرحاضر نیستند ازهواپیما واسمان ایران استفاده کنند چه برسه به خارجی ها،اگر بلیط هواپیما مفت هم بدن من حاضرنیستم به هیچ عنوان از هواپیما استفاده کنم

رضا 3 0 پاسخ 1398/11/1 -19:29

بله ایران در آسیا جزو قدرت‌های ورزشی است ولی در فدراسیون ها و مجامع به هیچ وجه تاثیر گذار نیست و کشور هایی مثل بحرین و کویت و مالزی و اندونزی و هند که در قیاس با ما حرفی برای گفتن ندارند ولی اعتبار و تاثیر بیشتری در کمیته داوران و کنفدراسیون دارند جالا چرا چنین است خیلی واضح است افراد متخصص و ورزشی خارج از گود و یک عده سیاسی یا نظامی چسبیده به ورزش که حتی حداقل تسلطی به زبان انگلیسی هم ندارند نتوانستند مثل فبل از انقلاب به کشور اعتبار و اثرگذاری بدهند و صد البته نداشتن روابط دوستانه سیاسی با کشور های با نفوذ در مجامع بین المللی

رضا 4 0 پاسخ 1398/11/1 -18:46

تمام نظراتی که دوستان نوشتن درست یه نکته مهم هم هست اونم یه فدراسیون بی عرضه داریم که اگه تو مسئله باشگاههای عربستانی راحت فریب نمیخورد الان با این وضع روبرو نبودیم خیالتون راحت دفعه بعد نوبت تیم ملی و سایر رشته هاست.

کاظمی 6 1 پاسخ 1398/11/1 -17:36

تنها راه پایداری و بردباری است.

کورش 2 4 پاسخ 1398/11/1 -17:35

به مردم هیچ ربطی نداره. مشکل آخوندها هست.

REZA 4 1 پاسخ 1398/11/1 -17:11

اعتماد واعتبار چیزی نیست که یک شبه بدست بیاد اما میتونه براثر یک خطای احمقانه یک شبه ازدست بره،که رفت...

سید حسین میر نجاتی 1 0 پاسخ 1398/11/1 -16:49

بنام الله بایستی به هیت دولت وا داده بایستی گفت الله برکت الله هیت دولت قبلا بازی را به عربستان باخت با گل بخودی روحانی قبول بازی باتیم های ال یهود در سر زمین عربی اقای خنده وریس فیفا فدراسیون انتصابی بازنشته ناج حال برای ما فیلم بازی کنید مردم پارسال جز تماشاچیان نبودند چون انتخاباتی نبود امسال هست بهترین بازی گول زدن ملت فراهم هست ملت وارد بازی هیت دولت نشوید بروید ادم انتخاب کنید گول این جماعت را نخورد بفکر ساخت اینده ایران باشید طرح اتاق فکر امریکا هست نگاه کنید صنحه را عوض کردن

سرباز ایرانیم 4 0 پاسخ 1398/11/1 -16:28

سلام ایرانیان شجاع و دلیرخیلی دوستان دارم کار خیلی خیلی آبرومند انه ای بود البته این ها توان بازی بایوزپلنگ ایرانی ندارند خیلی غلط کردن امن ترین کشور جهان ایران عزیز است تاچشمتون درباره امنیت شما از صدقه سرملت شریف ایران است

محمدرضا باقری 14 1 پاسخ 1398/11/1 -15:34

به نفع AFCنیست که تیم های ایرانی را به بهانه امنیت محروم کنند ایا انگاه قطر وکشورهای کوچک خلیج فارس محل مناسبی برای جام جهانی ۲۰۲۲خواهند بود؟! It is not in the AFC's interest to deny Iranian teams the pretext of security. Will Qatar and the small Persian Gulf states be a good place for the 2022 World Cup?!

محمدی 10 0 پاسخ 1398/11/1 -15:32

با تقدیم میلونها انسانهای آزاده تازه از یوغ استعمارگران غربی رهایی یافته بودیم حالا از این به بعد باید به فکر استعمارگران عربی و عبری باشیم . عجب حکایتی...

بینام 7 20 پاسخ 1398/11/1 -15:27

وقتی ما با دنیا سر جنگ داریم وبخاطر عرب‌های پوسیده عراق لبنان سوریه یمن زندگی رو بر مردم داخل کشور جهنم کردیم طبیعی است آنها هم عکس العمل نشان بدهند وحتی به ورزش هم رحم نکنند ما همیشه حق رو به خودمان می‌دهیم وامنیت کشورهای همسایه رو بهم می ریزیم اونام تلافی می کنند بس کنید با این آرمان‌های پوچ وباطل رو زندگی مردم بیچاره ایرانو به روز سیاه نشوندید

سوری 7 19 پاسخ 1398/11/1 -15:17

همه از ایرانی ها ترسیده شدن از بس بی منطق رفتار کردن با تمام دنیا میجنگیم معلومه همه میترسم از ما ...!!!

هم و طن 1398/11/2 -13:24

اگر قرار باشه ترس از کشوری باشه مردم جهان بیشتر باید از آمریکا بترسند تا از ایران اگر حرف از بی منطقی باشه بی منطق ترین کشور جهان آمریکاست که زیر هر عهد و پیمان و قرار دادی می زنه و فقط زبان جنگ رو بلده و در کشورهای مختلف جنگ و آشوب به پا می کنه.

یه آدم 14 4 پاسخ 1398/11/1 -15:17

الان همه همه چیز رو به این حادثه هواپیما ربط میدن ، بابا عربستان و امارات تو جنگ هستن رسما اونجاها امنه ولی ایران نا امنه ، به نظرم چیزی جز پول و بی عرضگی فدراسیون دلیل این اتفاق نیست

فرامرز 6 2 پاسخ 1398/11/1 -15:11

از نظر من این مشکل که برای نمایندگان ایران پیش اومده سر منشاء این مشکل را باید در استعفای عجیب تاج جستجو کرد اون میدانسته چه بر سر این فوتبال آورده خیلی راحت به بهانه بیماری استعفا داد خودشو کنار کشید مدیران چرا دروغ میگویند نمیدانم پشت پرده چیست؟ اما آنچه که مسلم است این است در ظاهر فقط مصاحبه میکنن و عملا هیچ کاری نمیکنن!!به مانند مذاکرات با سرمربیان دو تیم آبی قرمز ؟خبر فوری باید اطلاع رسانی کند که رئیس آینده فدارسیون باید زبان بداند جوان باشد نه بالای 65سال .نکته مهم دیگر باید وزارت ورزش دست از دخالت در فدراسیونها بردارد با نگاهی به ورزشهای هندبال بسکتبال فوتبال والیبال کشتی وزنه برداری .......وزارت ورزش که بیشتر جناحی عمل میکند هست!!!راستی چرا مسابقات هندبال پخش زنده ندارد از شبکه های سیما؟

سرباز ایرانیم 12 10 پاسخ 1398/11/1 -15:09

بهترین کار انجام شد چرا که این ها توان بازی جلو یوزپلنگ های ایرانی ندارن کشور عزیز ما ایران هم امن است هم مهمان نواز

علی 1398/11/1 -17:36

زرشک.

حقي 12 4 پاسخ 1398/11/1 -15:08

تيم هاي عربستان هم بعد از اين بايد در ايران بازي كنند و تا اين خواسته برآورده نشود نبايد شركت كرد

خالید 5 10 پاسخ 1398/11/1 -15:08

با سلام و خدا قوتی عربستان رو‌ باید با خاک یکسان کرد. الله اکبر

علیرضا 2 3 پاسخ 1398/11/1 -15:07

اینم شانس تیم ما مشهدیها بود

vahid salehi 6 30 پاسخ 1398/11/1 -15:06

کاملا موافقم با تصمیم AFC طبیعیه که کشور های دیگه بازخوردشون از حادثه اصابت موشک به هواپیمای اخیر این باشه که این کشور نا امنه و البته که همینطور هم هست.

علی یاری 1398/11/1 -15:50

اگه اینطور باشه آمریکا دهه 60 یه هواپیمای مسافربری تو خلیج فارس رو با موشک زد، در نتیجه همه ی مسابقات بین المللی تمامی کشورهای خلیج فارس و غیره که تو این منطقه برگزار میشد باید کنسل میشد، ولی هیچ اتفاقی نافتاد، حتی مدال هم به قاتلاش دادند. من بعید میدونم شما ایرانی باشی، ولی از کامنتت مشخصه که انگاری منتظر یه حادثه بودی که کل ایران رو زیر سوال ببری!!! البته بیشتر فکر میکنم این پیام رو خود خبرفوری نوشته و تایید کرده که موضوع رو داغ کنه، چون هیچ ایرانی واقعی اینطور خائنانه در مورد وطنش دروغ نمیگه!!

امید 1398/11/1 -22:33

متاسفانه اکثریت دولتها و ملتهای جهان به ایران نگاه فوق منفی دارن اینو میتونید با چند تا سوال از اقوام خارج از مملکت بفهمید این جوی هم که صدا و سیما میده فقط مصرف داخلی داره متاسفانه تو جهان سر نخواستن ما دعواست به نظر میرسه فعلا بجای صادرات صنعت و کشاورزی اولویت با صادرات انقلابه از طرف نسل سوخته

اصغر امیری 16 2 پاسخ 1398/11/1 -15:06

با سلام . دیپلماتها به موقع و محکم بر خورد نمی کنند. در مقابل کشورهای زیاده خواه وسواسی کار باید. سریع وبه موقع بر خورد نمانیم

علمدار 22 3 پاسخ 1398/11/1 -15:05

سلام بهترین گزینه ممکن همین است که محکم سر این تصمیم بمانیم. هرحا که ضعف نشان دادیم دشمن جلوتر میاد.

خبر فوری در شبکه های اجتماعی
khabarfoori in social networks