عراق در تدارک تظاهرات میلیونی برای خروج آمریکا

بازتاب‌دهنده مواضع مقتدی صدر در شبکه‌های اجتماعی از برگزاری تظاهرات میلیونی علیه حضور نیرو‌های تروریست آمریکایی در عراق، در جمعه آینده خبر داد.

عراق در تدارک تظاهرات میلیونی برای خروج آمریکا

صالح محمد العراقی، بازتاب‌دهنده مواضع مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد تظاهرات میلیونی علیه حضور نیرو‌های تروریست ارتش آمریکا در عراق، جمعه آینده برگزار خواهد شد.

العراقی گفت: «تظاهرات روز جمعه باید بسیار گسترده و میلیونی باشد، چون این تظاهرات سرنوشت عراق، حاکمیت و استقلال آن را تعیین می‌کند.»

مقتدی صدر، رهبر جریان صدر و رئیس ائتلاف پارلمانی سائرون روز سه‌شنبه گذشته، ۲۴ دی، پس از دیدار با رهبران و فرماندهان گروه‌های مقاومت عراق، خواستار برگزاری تظاهرات میلیونی علیه اشغالگری نیرو‌های آمریکا و خروج آن‌ها از خاک عراق شد.

مقتدی صدر روز گذشته نیز خطاب به تظاهرکنندگان عراقی گفت: «به تلاش‌های خود برای نابودی فساد و پایان اشغالگری در کشور ادامه دهید و ما با شما هستیم.»

مقتدی صدر روز پنجشنبه با انتشار مطلبی در حساب توئیتر خود، خطاب به تظاهرکنندگان گفت: «(به تظاهرات خود) علیه فساد در کشور ادامه دهید و ما در کنار شما هستیم. هیچ کشوری با اشغالگری و هیچ حاکمیتی با فساد وجود ندارد.»

این فراخوان مقتدی صدر با استقبال نیرو‌های مقاومت روبرو شد و در بیانیه‌های مختلف خواستار حضور گسترده مردم در خیابان‌های عراق شدند.

پس از اقدام تروریستی اخیر آمریکا در خاک عراق و شهادت سردار سلیمانی، ابو مهدی المهندس، و شماری از فرماندهان مقاومت، به نظر می‌رسد جریان‌های مختلف سیاسی عراق برای بیرون‌کردن نیرو‌های آمریکایی متحد شده‌اند.

پیش از این نیز پارلمان عراق با اکثریت آرا طرح خروج آمریکا از این کشور را به تصویب رساند که دولت این کشور باید آن را اجرا کند.

پارلمان عراق در ۵ ژانویه در جلسه‌ای ویژه و با رای اکثریت نمایندگان طرح خروج نیرو‌های بیگانه از این کشور را تصویب کرد.

آمریکا بامداد روز جمعه ۱۳ دی ماه با حمله هوایی به فرودگاه بغداد سردار سپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس و ۱۰ تن دیگر از جمله فرمانده نیرو‌های بسیج مردمی عراق را به شهادت رساند. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در یک کنفرانس خبری رسما اعلام کرد به دستور مستقیم او عملیات انجام شد.

آمریکا مدعی است ترور سردار سلیمانی یک اقدام پیشگیرانه برای جلوگیری از درگیری نظامی و محافظت از نیرو‌ها و منافع خود در منطقه بوده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • محمدی
    0

    مرجعیت عالیقدر عراق بپا خیزند با اتحاد خود ملت عراق می توانند عراق را بسازند و وجود سردمداران امریکایی جز فساد از هر نوع برای ملت عراق نخواهد داشت و این مردم منطقه هستند که می توانند غم همدیگر را دوا کنند و شیعه و سنی و کرد و... و هر مکتبی که بخداوند یکتا اعتقاد دارند در غم و شادی همدیگر شریک باشند، سردمداران امریکایی جز گسترش فساد با فریب و برای چپاول و غارت و استثمار ملتها به چیزی نمی اندیشند و تاریخ سندی بر این واقعیت است که غیرقابل کتمان است

  • محمد
    0

    ملت عراق یکبار هم شده بایدخودشانرابجهانیان نشان دهندباشعارنمی شه مثل ایران درکوره دهانش هم مرگ برترامپ کثیف دنیا دیدندپس ما منتظرملت بزرگ عراق هستیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها