رئیس کانون بازنشستگان وزارت آموزش‌وپرورش:

۶۰ درصد بازنشستگان کشور فرهنگی هستند

رئیس کانون بازنشستگان وزارت آموزش‌وپرورش گفت: از مجموع کل بازنشستگان کشور بیش از ۶۰ درصد از آن‌ها را فرهنگیان تشکیل می‌دهند.

۶۰ درصد بازنشستگان کشور فرهنگی هستند

احمد صافی رئیس کانون بازنشستگان وزارت آموزش‌وپرورش در جمع روسای کانون‌های بازنشستگان استان‌ها اظهار کرد: ۳۰۵ کانون بازنشستگان در سراسر ایران فعالیت می‌کنند همچنین یک‌میلیون و ۴۸۰ هزار بازنشسته در سطح کشور داریم که بیش از ۶۰ درصد آن‌ها فرهنگیان هستند.

صافی افزود: بیشتر منابع صندوق بازنشستگان از طریق فرهنگیان تأمین می‌شود بنابراین بازنشستگان فرهنگی در تأمین منابع صندوق بازنشستگی نقش مهمی دارند.

وی بر بهره‌مندی از بازنشستگان در امر آموزش و استفاده از تجربه‌های گران‌قدر بازنشستگان تأکید و تصریح کرد: بر اساس تحقیقات انجام‌شده با موضوع بررسی مشکلات بازنشستگان، ۳۰ مشکل بازنشستگان شناسایی‌شده است اما بر پنج مشکل بیشتر تکیه شده است.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، رئیس کانون بازنشستگان وزارت آموزش‌وپرورش گفت: حقوق ناکافی، تبعیض، بیمه، تکریم مناسب و به‌کارگیری فرزندان فرهنگیان در آموزش‌وپرورش مهم‌ترین مشکلات فرهنگیان بازنشسته است. همچنین موضوع گردشگری، چاپ نوشته‌های فرهنگیان و ... از دیگر موضوعاتی است که در این راستا باید به آن پرداخته شود.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها