زیبا کلام:

روحانی در مقابله با تندرو ها برای فیلترینگ تلگرام نمره قبولی می گیرد / بیشترین نفع فضای مجازی برای حسن روحانی است

هر از گاهی مباحثی از سوی برخی نهادها و افراد در خصوص فیلترینگ شبکه های اجتماعی مطرح و این بحث را در میان مردم داغ می کند. صادق زیبا کلام معتقد است، حسن روحانی در مقابل فشارها جهت فیلترینگ نمره قبولی می گیرد چرا که بیشترین نفع این فضا با 24 میلیون رای در انتخابات و بعد از آن به خود ایشان رسیده است .

روحانی در مقابله با تندرو ها برای فیلترینگ تلگرام نمره قبولی می گیرد / بیشترین نفع فضای مجازی برای حسن روحانی است

به گزارش خبر فوری ، با داغ شدن بحث فیلترینگ تلگرام در بین مخاطبین خبر فوری، ما به سراغ صادق زیبا کلام استاد دانشگاه رفتیم و از وی در این مورد پرسیدیم .
صادق زیبا کلام در پاسخ به این سوال که فشاری وارده به دولت برای بستن شبکه های اجتماعی و مخصوصا تلگرام را چگونه توصیف می کنید گفت: صورت مسئله مشخص است اصول گرایان و جریانات تندرو مدت هاست متوجه شده اند که با بلای بزرگی به نام شبکه های اجتماعی روبرو هستند. بعد از شکست هولناک اصول گرایان در انتخابات مجلس و رای نیاوردن چهره های اصولگرا در مجلس خبرگان متوجه عمق فاجعه شدند.
این حامی روحانی در انتخابات ریاست جمهوری 96 تاکید کرد: تلگرام اصول گرایان را شکست داد و باعث 24 میلیون رای روحانی در انتخابات ریاست جمهوری شد.
زیبا کلام استاد علوم سیاسی با طرح این سوال که چرا در کشور ما برخلاف کشورهای غربی فضای مجازی مثل تلگرام و فیس بوک اینقدر مهم است گفت: در کشورهای غربی انحصار رادیو تلویزیون دست دولت ها و حکومت هایشان نیست در صورتی که تلویزیون در ایران صد در صد برای حکومت است به همین علت است که شبکه های مجازی مانند تلگرام و فیس بوک در ایران طرفدار بسیار دارد چون راه تنفسی برای مردم است .
وی گفت: مقاومت اقای روحانی خیلی نمی تواند دوام داشته باشد و از طرف های نهاد های قدرت و قوه قضاییه در نهایت تلگرام فیلتر می شود، این مسئله دیر و زود دارد اما سوخت و سوز ندارد.
زیبا کلام گفت: مقاومت دولت در برابر فیلترینگ تحسین برانگیز است البته باید گفت که آقای روحانی متوجه شده که نفع اصلی در گسترش و حفظ فضاهای مجازی به ایشان میرسد و تلگرام و این فضای باز بود که 24 میلیون رای برای ایشان به ارمغان آورد.
زیبا کلام با طرح این موضوع که آیا آقای روحانی با آن حجم زیاد و سنگین تبلیغاتی که در تریبون های نماز جمعه ، سپاه و صدا و سیما علیه اش به راه انداخته بودند می توانست 24 میلیون رای بیاورد گفت : با توجه به تبلیغات مثبتی که به نفع آقای رئیسی به راه انداخته بودند روحانی بدون کمک شبکه های مجازی و فضای باز حتما شکست می خورد.
این استاد علوم سیاسی دانشگاه ادامه داد: هم روحانی و هم اصول گرایان متوجه شدند که چقدر این شبکه های اجتماعی تاثیر گذار است.
زیبا کلام در پاسخ به اینکه راه کارها و ابزارهای آقای روحانی برای مقابله با این فشارها جهت جلوگیری از فیلترینگ شبکه های اجتماعی چیست گفت: روحانی راهکار و ابزارهای زیادی ندارد بهترین ابزار آقای روحانی لابی و مذاکره با نهاد های قدرت برای عدم فیلتر شبکه های اجتماعی است که تا به حال خوب با این روش توانسته است که این کار را انجام دهد.
وی در ادامه گفت : اصول گرایان متوجه شدند فقط در انتخابات است که شبکه های اجتماعی ابزار خطرناکی می شود در دست حریفشان و تا دو سال دیگر انتخاباتی نداریم پس تندرو ها چندان عجله ای برای فیلتر تلگرام نخواهند داشت.
زیبا کلام گفت: در گذشته مخالفان آقای روحانی و تندرو ها برای فیلترینگ شبکه های اجتماعی به دو موضوع استناد می کردند اول به مسائل اخلاقی اشاره داشتند و می گفتند که این شبکه ها باعث از بین بردن عفت عمومی می شود و دوم به ابزار جاسوسی تاکید می کردند و این هم باید در نظر گرفت کدام اطلاعات محرمانه ما در تلگرام قابل دسترس است که این مورد درباره اش صادق باشد.
استاد دانشگاه تهران اظهار داشت : تندرو ها و مخالفان آقای روحانی نه دیگر می توانند بحث جاسوسی را مطرح کنند و نه بحث اخلاقی. و از این بابت کار برای تندرو ها سخت شده است یکی از دلایل روحانی برای عدم فیلتر تلگرام همین مسئله است چون هیچ دلیل منطقی برای فیلتر کردن تلگرام وجود ندارد.
زیبا کلام در پاسخ به این سوال که نمره قبولی آقای روحانی در مقابله این فشارها چند است گفت: آقای روحانی نمره بسیار بالایی می گیرند وی ادامه داد: درست است که آقای روحانی این فضای مجازی را گسترش نداده اند اما حداقل جلوی تنگ تر شدن این فضا را توسط تندرو ها را گرفته است .

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • حسن انصاری
    0

    این حرفها حرف دشمنان ایران عزیزمان چون دشنان شاد میشوند مگرنه ما ملت دولت باهم اتهات تاریم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها