ساده‌ترین روش برای جدا کردن کودک از پستانک

بسیاری از مادران به خصوص مادرانی که کودکانی بدقلق و اهل گریه‌های مداوم دارند، از پستانک برای آرام نگه داشتن فرزند خود استفاده می کنند. اما زمانی که قرار باشد کودک را از پستانک جدا کنید شرایط بسیار سخت خواهد شد.

ساده‌ترین روش برای جدا کردن کودک از پستانک

کودکان نوزاد به سرعت به پستانک وابسته می‌شوند و در نتیجه جدا کردنشان از پستانک گاهی بسیار دشوار تر از آن است که تصور می شود.

اغلب پدر و مادرها برای مبارزه با بدخوابی کودکان و جیغ و فریادشان از پستانک استفاده می کنند. پستانک والدین را نیز متقاعد می کند که به بهترین روش برای آرامش کودک خود دست یافته اند. اما همه چیز به این سادگی نیست. متأسفانه، از آنجا که پستانک ها می توانند مشکلات دندانی ایجاد کنند، بر رشد گفتار تأثیر بگذارند و برخی از مشکلات دلبستگی را ایجاد کنند، پزشکان توصیه می کنند پس از مدتی کوتاه، استفاده از پستانک و وابستگی کودک به پستانک را قطع کنید.

بسیاری از والدین مجبور می شوند حتی تا پس از یک سالگی کودک خود از پستانک استفاده کنند چرا که کودک در نبود پستانک بیقراری می کند و البته برای جدا کردن کودک از پستانک از دروغ گویی تا داستان سرایی برای بچه ها را نیز امتحان می کنند. اما به نظر می رسد راهی ساده تر نیز وجود دارد. فشار آوردن در نوک لاستیکی پستانک و سوراخ کردن آن باعث آزاد شدن هوا می شود و باعث می شود که مکیدن آن به میزان قابل توجهی کمتر شود. از آنجا که ممکن است فرزند شما متوجه نشود که چرا روش آرامش بخش مورد علاقه او دیگر تأثیر گذشته را ندارد به مرور زمان از پستانک دلزده می شد.

البته طبیعی است که از دست دادن پستانک کودک را به شدت عصبی خواهد کرد اما بهتر است تا جایی که می توانید صبوری و تحمل کنید. شما می توانید به راحتی از یک سوزن برای این کار استفاده کنید.

منبع: انتخاب

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها