پرستاری جزو پنج شغل برتر دنیا تا ۱۰ سال آینده

معاون پرستاری وزیر بهداشت با اشاره به روند سالمندی در دنیا و همچنین در ایران، گفت: به همین دلیل طی ۱۰ سال آینده، پرستاری جزو پنج شغل برتر دنیا شناخته خواهد شد.

پرستاری جزو پنج شغل برتر دنیا تا ۱۰ سال آینده

دکتر مریم حضرتی معاون پرستاری وزیر بهداشت در جشن روز پرستار ضمن تبریک میلاد حضرت زینب (س)، گفت: خوشحالیم که روز پرستار با آغاز سال ۲۰۲۰ میلادی که سال پرستار و ماما نام‌گذاری شده، مقارن شده است. در نامه‌ آقای تدروس به وزرای بهداشت کشورهای جهان، از مسئولین کشوری خواسته شده در حمایت از پرستاران و ماماها به جهت گسترش پوشش همگانی خدمات سلامت در سطح جهان تلاش کنند؛ چراکه به کاهش هزینه‌ها کمک خواهد کرد.

وی با روند سالمندی در دنیا و بیان اینکه طی ۳۰ سال آینده ایران کشور پیری خواهد بود، ادامه داد: به همین دلیل طی ۱۰ سال آینده، پرستاری جزو پنج شغل برتر دنیا شناخته خواهد شد.

وی به اقدامات صورت گرفته در معاونت پرستاری با توجه به دستورات وزیر بهداشت اشاره و تصریح کرد: تکریم پرستاران بزرگترین اولویت ما در وزارت بهداشت است و در دیدار دیروزمان با مقام معظم رهبری، ایشان هم بر این موضوع تاکید کردند.

حضرتی افزود: تدوین پیش‌نویس رتبه‌بندی پرستاران از دیگر اقداماتی بود که در سال جاری تصمیم به اجرای آن داشتیم که متاسفانه این امر محقق نشد و در برنامه‌های سال ۹۹ معاونت پرستاری قرار دارد.

وی دیگر دغدغه معاونت پرستاری را پیگیری برای پرداخت معوقات پرستاران دانست و اظهار کرد: امیدواریم علاوه‌ بر پرداخت معوقات، به موضوع سختی کار پرستاران بویژه در بخش‌های اطفال و شیمی‌درمانی توجه بیشتری شود.

وی در ادامه تشریح فعالیت‌های معاونت پرستاری خاطرنشان کرد: اصلاح نظام پرداخت قاصدک، دفاع از حقوق شهروندی پرستاران با نظرسنجی از بیش از ۲۰۰۰ پرستار، اجرای طرح تخصصی پرستاران به شکل پایلوت، تدوین ۱۸ دوره آموزشی و اعتبار بخشی و کارمضاعف برای پرستاران در زمینه الکترونیک کردن گزارش‌های پرستاری با همکاری معاونت درمان، تدوین آیین‌نامه مراکز ارائه خدمت مراقبت طولانی و...از دیگر اقداماتی است که صورت گرفته یا در صدد اجرای آن هستیم.

حضرتی گفت: همچنین اجرای آزمایشی پرستار پیگیر در ۲ دو دانشگاه علوم پزشکی شیراز و شهید بهشتی در حال انجام است. دیگر اقدامی که باید انجام شود نیز رتبه‌بندی برتبه‌بندی اخلاق‌مداری پرستاران است که با همکاری سازمان نظام پرستاری محقق خواهد شد.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • سارا
    0

    روزشان مبارک ولی هنوز بیشترشان بلد نیستند که رگ بگیرند . دست آدم را کبود می کنند و آدم را شکنجه می دهند تا یک رگ پیدا کنند .

  • شهروند
    0

    والا من تا حالا روی هم رفته 40 روز بستری شده ام پرستارها روزی یک بار میاند از آدم سر می زنند همه زحمت ها بر دوش کمک پرستار ها و مستخدم ها هستند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها