چرا هاشمی شاهرودی از طب اسلامی به آلمان پناه برد؟

پسر هاشمی شاهرودی گفت:‌ کارشناسان طب اسلامی بیماری‌ پدرم را از کنترل خارج کردند.

چرا هاشمی شاهرودی از طب اسلامی به آلمان پناه برد؟

احتمالا بسیاری از خوانندگان هم فیلم سخنرانی رائفی‌پور (سخنران مورد علاقه هیاتی‌ها و مساجد) را دیده باشند که در آن به تعریف و تمجید از طب اسلامی پرداخته و معتقد است که جلوی طب اسلامی را گرفتند تا درآمدهای پزشکان کاسته نشود. او در حالی این موارد را «توطئه» آمیز خوانده که اخیرا مشخص شده است که اتفاقا آیت الله هاشمی شاهرودی با توصیه همین کارشناسان طب اسلامی بیماری‌اش پیشرفت کرده تا آنجا که از آنها به دامن اطباء کشور آلمان پناه می‌برد.

دی ماه 96 وقتی آیت الله هاشمی شاهرودی به آلمان رفته بود، تجمعاتی در مقابل بیمارستان محل درمان وی صورت گرفته که در نهایت منجر به خروج او از آلمان و بازگشت به کشور شد. همان زمان بود که مردم فهمیدند آیت الله شاهرودی برای درمان به خارج از کشور رفته است. اما نکته مهم این بود که کسی نمی دانست او از دست کارشناسان طب اسلامی به دامان طب اروپایی پناه برده است.

اخیرا فرزند هاشمی شاهرودی در گفت وگو با سایت حوزه نیوز گفته است که پدرش در روند درمان بیماری‌اش به طب اسلامی و «دکترای اسلامی» اعتماد کرد و این امر منجر به ایجاد فاصله بین درمان و از کنترل خارج‌شدن بیماری شد.او ادامه داد که برخی افراد که او آنها را «دکترای اسلامی» می‌نامند به آیت الله هاشمی‌شاهرودی گفته‌اند به حرف پزشکان جدید توجه نکند.

بر اساس این روایت، سال ۹۶ پس از یک عمل جراحی، رهبری به منزل شاهرودی رفته و با وی دیدار می‌کند. در این دیدار آیت الله خامنه‌ای به آقای شاهرودی توصیه می‌کند که به حرف دکترها گوش کند، ولی به روایت پسر هاشمی شاهرودی او به این توصیه «گوش نکرده بود». علاء هاشمی شاهرودی می‌گوید کارشناسان «طب اسلامی» رای پدرش را زدند و او را مردد کردند. به اعتقاد فرزند هاشمی شاهرودی همین اعتماد منجر به این شد که بیماری از کنترل خارج شود.

منبع: امتداد

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 24
  • همراه بيمار
    0

    مشت نمونه خروار قتل عمد بدون امكان شكايت در صورت شكايت هم بيمار محكوم است كه به ادم غير پزشك مراجعه كرده و كاملا اين افراد مصون هستند و در قبال عوارض و مرگ و مير نه جوابگوي قانونند نه مردم ، همه جا هم به پشتوانه لابي قدرتمندشون و كامنت گذاران پولي و تريبونهاي فراواني كه در اختيار دارند امثال ما را به دام مي اندازند و از زير بار مسوليت هم فرار ميكنند

  • طه
    0

    به نظر من این نبش قبرکردن ها یک دسیسه برای تخریب طب قدیم هستش درصورتی که روزی هزاران نفر زیر تیغ جراحی وبیمارستهای مختلف جان شیرین خودشون رو فدای اعتمادبه اطبا حاذق طب جدید می کنند ویا نقص عضوها وآسیب های ناشی از درمانها ی امروزی هیچ جا درز پیدا نمیکند واین یک تراژدی وقفه ناپذیری است که در حال اجراست ولی به دو دلیل افشا نمیشود...

    نظرات شما -
    • زارع
      0

      اینکه میگویند طب اسلامی ما چنین طبی نداریم ولی طب سنتی داریم طب اسلامی چیز تازه ای هست

  • علی علی راد
    0

    با نگاهی به درآمد پزشکان طب غربی، دلیل مخالفت آنها با طب اسلامی مشخص میشود طبعا با این درآمد هنگفت وزارت بهداشت و داروخانه ها و پزشکان خیلی راحت میشه کانالهای تلگرامی هم خرید و بر علیه طب اسلامی مطلب نوشت!

  • یاسین
    0

    اتفاقا خیلی ها که کامل به طب اسلامی مراجعه میکنند نه کسایی که ادعا دارند و سوء استفاده میکنند جواب میگیرند. اصل رعایت احادیث برای درمان درست هست ولی مثل بقیه جاها عده ای هم برای سوءاستفاده اومدند.

  • مهدی لطفی
    0

    سلام وقت همگی بخیر من هم طب اسلامی استفاده کردم و هم امروزه هنوز جواب قطعی و کامل هیچ کدوم درس نکردن کامل کامل ولی یکی از خانم های فامیل ک مبتلا ب ی بیماری زنانه شده بود و ممکن بود ب سرطان هم برسه الان تا حد زیادی طب اسلامی درس کرده ک حتی متخصص و فوق تخصص هم موندن چی شده ولی حرف من اینه اگه طب اسلامی اشتباه و مدرن درسته پس وقتی در اهدا خون میگن حجامت نباید انجام داده باشین چرا پس آنقدر حجامت رو تو احادیث خوب گفتن ؟

  • ....
    0

    سلام اولا که مرگ حقه و اقای شاهرودی هم خیلی جوان نبودند ولی در کل به نظر من یه جاهایی طب سنتی و قدیم بهتر از پزشکی مدرن جواب میده و یه جاهایی واقعاً علم پزشکی پیشرفت چشمگیر و موفقی داشته و هردو در کنار هم میتونن به سلامت جامعه کمک کنن

  • مجید حاجی زاده
    0

    سلام مردم من یه شخص معمولی و کارمند دانشگاه هستم که تا به حال بالا هزار بار از طب اسلامی و سنتی استفاده کردم بجز سلامتی چیزی ندیدم الان 2 تا بچه دارم که اونم با این طب خدا رو شکر خیلی سرحال هستن مردم عزیز این کلیپ توطئه پیش نیست که از طرف وزارت بهداشت هست چون کاسبی دکتر ها میخابه تو آمریکا آمار هست که کلی افراد از اشتباهات پزشکی فوت میشن حالا خبر گزاری خائن به کلیپ گذاشته که یه نمونه از طب اسلامی

  • محسن
    0

    سلام در جامعه ای زندگی میکنیم که هر کس راه پیشرفت خود را در گرو تخریب دیگران میبیند جایی هستیم که باند د باند بازی رانت و رانت بازی دروغ و کلک بازی خریدار دارد. انسانهای سالم و پاک هوایی برای تنفس ندارند. پس بیایید ما هم به این فضای آلوده دامن نزنیم . آیا پزشکان می توانند ادعا کنند که بیمار سرطانی اگر شیمی درمانی کند نخواهد مرد؟؟؟ آیا تاکنون پزشکی را دیده اید که برای رضای خدا بیماران خود را معالجه کند و حق ویزیت نگیرد؟؟؟ آیا خبر دارید که آیه ا... تبریزیان در حسینیه ای در قم بدون گرفتن حتی یک ریال بیماران را ویزیت میکند؟؟؟ آیا از تعداد بیماران سرطانی که توسط طب اسلامی شفا یافته اند خبر دارید؟؟؟ آیا وقتی طب اسلامی باید رسمیت پیدا کند که تمام بیماران را علاج کند و حتی یک نفر فوتی هم نداشته باشد؟؟؟ و هزاران آیا ی دیگر.

  • امیرحسین
    0

    لطفا آماری هم از کسانی که به دست این پزشکان محترم دچار مشکلات عدیده شدند یا حتی جان سپردند نیز منتشر کنید. طب اسلامی برپایه طبیعت و آنچه که هست دستوراتی دارد و بیماری را از بدن خارج می کند در حالی که طب غربی با حبس بیماری در بدن و سرپوش گذاشتن بر روی آن اقدام به درمان می کند. دلیل اقبال عمومی به طب اسلامی، نتیجه ای ست که از آن می گیرند.

  • ناشناس
    0

    نه که طب جدید همه رو درمان میکنه ... شما سالم بری بیمارستان مریض برمیگردی . لابد یه چیزی هست که مردم از اطباء زده شدن دکتر نیستن که تاجرن .

  • یک بنده خدا
    0

    اقا واقعا دمتونگرم که دست همشونو رو کردین طب اسلامی چیه فقط بلدن سرطان خون و ام اس هزارتا بیماری که نباید درمان بشن رو درمان میکنن. باز خدا خیر بده این پزشکایه ما رو همرو میفرستن گوشه قبرستون برای ایجاد تعادل در جمعیت. برین جور و پلاستونو جایه دیگه پهن کنین خجالتم خوب چیزیه هزار تا نمونه میاریم که دکتر یا کشته فردو یا ناقص کرده اونا چیزی نیست حالا چسبیدین به حرف یک بنده خدایی که میگه بابام مرد انگار قرار بوده عمر نوح کنه. اخه جیره خورای احمق برین ببینین طب جدید چه کار داره میکنی

  • فلان
    0

    الان که روزانه ده ها نفربه دست طب مدرن به واسطه سرطان و .... میمیرن یعنی مقصر طب اسلامیه؟؟؟؟؟!؟!!؟؟؟!؟!؟!؟؟!؟ اگه طب مدرن خوبه مانباید سالانه شاهد رشد بیماری ها و بیشتر شدن بیمارستان ها باشیم بلکه باید با خوشحالی تمام بگن فلان بیمارستان رو تعطیل کردیم نه با خوشحالی بیمارستان تاسیس کنند؟؟؟!؟؟؟!؟؟!؟؟

  • زارع
    0

    بنده سنگ کلیه داشتم که بعد ده ماه درمان توسط پزشکان مجرب تبریزی و هر ماه دو سه بار مراجعه به بیمارستان کلیوی امیرالمومنین که در آخر اعلام کردند که باید جراحی شود ولی با مراجعه به طب سنتی بدون عمل جراحی در کمتر از یک ماه با هزینه ناچیز کمتر از پنجاه هزار تومان سنگ بدون درد دفع شد ولی دربازه طب اسلامی اطلاعات ندارم

  • سیروس کریمی
    0

    من به پزشکی سنتی اعتماد دارم آدم هایی با وجدان هستند بر خلاف پزشکان صنعتی فقط به پول فکر میکنند

  • نگین
    0

    سالها در لابراتور زحمت کشیدند امتحان کردند با دوز معین به دست بیمار برسد طب سنتی جوابگو نیست همین سنبل الطیب که گیاهیست زیاد خوردنش باعث می شود دریچه قلب گشاد میشود

    نظرات شما -
    • و مومن
      0

      بله داروهای طب اسلامی هم مانند هر داروی دیگری دوز و مقدار مصرف د آرند خودتون هم دارید میگید اگه زیاد خورده بشه مرگ بر طب شیمیایی، درود بر طب اسلامی

  • احسان
    0

    این کلیپ ها فقط برای تخریب طب سنتی و اسلامیه و فقط به خاطر اینکه تجارت خودشون کساد نشه دست به چنین کارایی میزنن.البته طب سنتی و اسلامی هنوز جای کار داره تا تبدیل به یک علم مدون بشه. بنده اصلا از داروی شیمیایی استفاده نمیکنم و خیلی کم مریض میشم و در صورت مریضی به طب اسلامی و سنتی رو میارم. دارو های شیمیایی عوارض دارند یه جا رو خوب میکنه ده جا رو خراب میکنه ولی گیاهان دارویی در صورت عدم تاثیر دفع میشه و عوارضی ندارند.

  • فهيمه
    0

    طب سنتي اونهم توسط پزشكهايي كه دانشگاه رفتن و اونجا آموزش ديدن به عنوان طب مكمل خوبه بعضي از داروها وعطاري ها هم كه دخالتي تو بيماري هاي خاص ندارن مشكلي نداره ولي اينكه هر آدم بيسوادي به اسم اسلام وارد امور پزشكي بشه مث سياستمداراببه كه به اسم اسلام دنبال پركردن جيبشونن

  • مجتبی
    0

    مردم از طب اسلامی نتیجه دیدن که بهش اعتماد دارن. درثانی گیرم که آقای شاهرودی با طب اسلامی فوت شده که شک دارم، خب روزانه چند نفر به دست همین اطبای اروپایی و مدرن میمیرن؟؟؟؟؟ یه مورد رو میبینین ولی هزاران مورد طب شیمیایی رو نه؟؟؟؟؟؟

  • طالب
    0

    سلام فامیل بنده پانزده سال با سرطان خون دست وپنجه نرم میکرد وشیمی درمانی میشد با مراجع به نماینده ایت الله تبریزیان در تبریز ازیک سال ونیم پیش خوب شده وکلا موهای سرش دراومده وبا طب اسلامی درمان شده

  • رضا
    0

    من به انواع طب ديگه كار ندارم چون شناختي ندارم ولي طب نوين رو خوب ميشناسم كه ديگه علم پزشكي نيست و صنعت پزشكي شده و مريض هم منبع درآمده براي اين سيستم . پزشكب امروز لااقل در ايران ضررش براي مريض بيشتر از سودشه و پزشكا با آزمون و خطا با جون بيماران بازي ميكنند و پزشك و سونوگرافي و راديولوپزي و آزمايشگاه براي هم كار درست ميكنند و مشتري ميفرستن.

  • علی
    0

    چرا از مفاسد طب کلاسیک و غربی نمی نویسید ؟ مافیای طب غربی برای ادامه غارت جان و مال مردم چنین مطالبی را بزرگ نمایی میکند . چند نفر روزانه به دست پزشکان طب غربی می میرند ؟ چرا این آمارها منتشر نمیشود.

  • مهین
    0

    اخوندی که بگه طب اسلام بده.. اخوند انگلیسیه...

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها