70درصد خانواده‌ها رعایت نمی‌کنند/ کودکان زیر یک سال نباید تلویزیون ببینند

رییس اداره سلامت کودکان وزارت بهداشت با بیان اینکه ۳۴ درصد از کودکان ما از بازی اجتماعی محرومند و تعامل اجتماعی یاد نمی‌گیرند، افزود: بچه های زیر دو سال نباید تلویزیون نگاه کنند و بالای دو سال هم نباید بیش از یک ساعت تلویزیون ببینند که این امر در ۷۴ درصد کودکان رعایت نمی‌شود.

حامد برکاتی گفت: یکی از برنامه‌های مداخلات تکاملی کودکان، تدوین آیین نامه مرکز جامع تکامل کودکان است که تا مهرماه ابلاغ می‌شود.

وی افزود: تشکیل کمیته کشوری تکامل کودکان در سال ۹۰، ایجاد تست غربالگری کودکان در سال ۹۱، آموزش اعضای هیات علمی، مدیران گروه سلامت خانواده، پزشکان و غیرپزشکان تیم سلامت، انتخاب پزشکان معین در برنامه تکامل کودکان در هر شهرستان توسط دانشگاه علوم پزشکی (۴۴۰ پزشک معین، ۱۰۹ پزشک عمومی، ۳۵ فوق تخصص و مابقی متخصص) از دیگر برنامه‌ها در این زمینه است.

وی با اعلام این که منابع برنامه کودکان از سال ۹۲ تاکنون هفت برابر شده است، گفت: غربالگری در کودکان ۱۲ ماهه از سال ۹۲، اقدام در انتخاب تست تشخیصی و ایرانی سازی آن، تدوین راهنمای بالینی، طراحی مدل مرکز جامع خدمات تکاملی کودک و پایلوت آن در هشت دانشگاه علوم پزشکی نیز برنامه‌های دیگر این اداره است.

وی با اشاره به برگزاری اولین همایش بین المللی بهداشت، سلامت و تکامل کودکان در سال جاری از انتشار فراخوان این همایش در آینده نزدیک خبر داد و گفت: اداره سلامت کودکان شش برنامه اصلی دارد که از آن جمله می‌توان به مراقبت ادغام یافته کودک سالم، مراقبت ادغام یافته ناخوشی‌های اطفال، ترویج تغذیه با شیر مادر، نظام مراقبت مرگ کودکان و احیای کودکان اشاره کرد. کودکان زیر ۵ سال باید ۱۰ کتاب داشته باشند که هم اکنون اینگونه نیست و باید به این میزان دست پیدا کنیم.

منبع: خبرفوری

34

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها