یک بررسی: بیش از نیمی از جمعیت جهان تا سال ۲۰۵۰ در معرض بیماری‌های مالاریا و تب دنگی هستند

دانشمندان هشدار دادند بیش از نیمی از جمعیت جهان تا سال ۲۰۵۰ در معرض خطر ابتلا به بیماریهای منتقله توسط پشه ها مثل بیماری مالاریاو تب دنگی هستند.

یک بررسی: بیش از نیمی از جمعیت جهان تا سال ۲۰۵۰ در معرض بیماری‌های مالاریا و تب دنگی هستند

دانشمندان عنوان کردند:« گسترش بیماریهایی که پشه ها مسبب آن هستند به دلیل پدیده گازهای گلخانه ای در بخش هایی از شمال اروپا و دیگر مناطق جهان طی چند دهه آینده رخ خواهد داد.

آمار منتشره از آژانس امنیت سلامت انگلیس ، «موارد ابتلا به عفونت های «وارداتی» مالاریا در سال ۲۰۲۳ برای اولین بار از بیش از ۲۰ سال گذشته از دو هزار مورد فراتر رفت.

این سازمان اعلام کرد که ۲۰۰۴ مورد ابتلا به مالاریا در انگلیس، ولز و ایرلند شمالی پس از سفر به خارج تأیید شده است که این تعداد در سال ۲۰۲۲ بالغ بر ۱۳۶۹ مورد بوده است.که این افزایش به سبب بازگشت مالاریا به تعدادی از کشورها و افزایش سفرها به خارج از کشور پس از لغو محدودیت های کرونایی بوده است.

از سوی دیگر موارد گزارش شده ابتلا به تب دنگی در سراسر جهان در دو دهه گذشته ده برابر شده و از ۵۰۰ هزار مورد در سال ۲۰۰۰ به بیش از ۵ میلیون در سال ۲۰۱۹ رسیده است.»

«راشیل لوی»، استاد آکادمی تحقیقات و مطالعات پیشرفته کاتالونیا در اسپانیا در این رابطه گفت: واقعیت این است که فصول گرم طولانی زمینه را برای گسترش بیماری های منتقله از پشه را افزایش و محرکی برای شیوع فزاینده بیماری ها است.

منبع: اسکای نیوز
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها