واعظی: با اینستاگرام برای فیلتر صفحات مستهجن مذاکره شده است/ توئیر باید رفع فیلتر شود

وزیر ارتباطات در جمع خبرنگاران به مسائل تازه ای در خصوص فیلترینگ و اینترنت نامحدود اشاره کرد.

واعظی: با اینستاگرام برای فیلتر صفحات مستهجن مذاکره شده است/ توئیر باید رفع فیلتر شود

به گزارش خبر فوری و به نقل از مهر، محمود واعظی در حاشیه مراسم رونمایی از پروژه های اپراتور ایرانسل مرتبط با فاز سوم شبکه ملی اطلاعات در جمع خبرنگاران به سوالی مبنی بر رفع فیلتر شده صفحات اجتماعی اینستاگرام گفت: این شبکه رمزگذاری شده است و ما با مجوز شورای عالی فضای مجازی با مدیر این شبکه تماس گرفتیم و آنها پاسخ دادند که آمادگی دارند صفحاتی که از نظر اخلاقی دارای مصادیق مجرمانه هستند را فیلتر کنند.

وزیر ارتباطات افزود: قصد داریم در یک زمان مشخص با مدیران این شبکه جلسه بگذاریم و محدودیت های خود و نیز مفاهیمی که از نظر قانون، مقررات، سنت، فرهنگ و دین ما برای انتشار قابل قبول نیست را به آنها بگوییم.

وی گفت: اینستاگرام آمادگی دارد که این محدودیت ها را در ایران رعایت کند و با توجه به اینکه این شبکه اجتماعی هم اکنون رمزگذاری شده و قابلیت اعمال فیلترینگ ندارند انشاالله با مذاکره، این مشکل را حل خواهیم کرد و در صورتی که فیلترینگ این شبکه در مبداء حل شود ما تجهیزات فیلترینگ را در جای دیگری استفاده خواهیم کرد.

توئیتر باید رفع فیلتر شود

واعظی در پاسخ به سئوالی مبنی بر لزوم استفاده مدیران از شبکه اجتماعی توئیتر که هم اکنون در ایران نیز فیلتر است گفت: به نظر من کارگروه تعیین مصادیق فیلترینگ باید در مورد رفع فیلتر این شبکه اجتماعی تجدید نظر کند.

اینترنت نامحدود یکشنبه تصویب و تا دو ماه دیگر اجرایی می‌شود

وزیر ارتباطات همچنین در مورد تصمیم گیری نهایی برای سرویس اینترنت نامحدود و توقف فروش اینترنت حجمی گفت: کار کارشناسی این طرح به اتمام رسیده و روز یکشنبه هفته آینده در جلسه فوق العاده کمیسیون تنظیم مقررات ارائه می‌شود که امیدواریم در همان جلسه به تصویب برسد.

وی تاکید کرد: پیش بینی می کنیم این دستورالعمل ظرف دو ماه آینده و پس از ابلاغ به اپراتورها در چارچوب جدیدی که از سوی اپراتورها تعریف می‌شود برای کاربران اعمال شود.

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها