رهبر دموکراتهای آمریکا: رفع تهدید هسته ای ایران بدون شلیک حتی یک تیر!

رهبر دموکرات ها در مجلس نمایندگان آمریکا در دومین سالگرد دست یابی به توافق هسته ای از سیاستهای ترامپ در قبال برجام انتقاد کرد.

رهبر دموکراتهای آمریکا: رفع تهدید هسته ای ایران بدون شلیک حتی یک تیر!

به گزارش خبر فوری به نقل از خبرگزاری صدا و سیما در بیانیه نانسی پلوسی درباره برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) گروه پنج بعلاوه یک که سبب محدود شدن برنامه هسته ای ایران شده، آمده است: دو سال پیش، آمریکا به هم پیمانان ما در گروه پنج بعلاوه یک پیوست تا به برنامه جامع اقدام مشترک دست یابد: توافق مهمی که مانع از دست یابی ایران به یک سلاح هسته ای شد و مردم آمریکا و هم پیمانان ما را امن تر کرد. به لطف تلاش های رئیس جمهور اوباما و کار بی وقفه دانشمندان، دیپلمات ها، مقامات نظامی و دیگر سران کشورها از سراسر جهان، تهدید قریب الوقوع و فاجعه بار یک ایران مسلح به سلاح هسته ای از روی میز برداشته شد، بدون آن که حتی یک تیر شلیک شود.

این توافق نامه بر اساس راستی آزمایی است نه اعتماد و آمریکا در مقابل هر گونه نقض احتمالی آن هوشیار است.

وی مدعی شد کشور ما هیچ گونه توهمی در ارتباط با رژیم ایران ندارد و دموکرات ها به تضمین این موضوع متعهد هستند که ایران به سبب تداوم روند حمایت خود از تروریسم و نقض فراوان حقوق بشر پاسخ گو خواهد بود.

برجام یک آزمون قدرتمند برای قدرت دیپلماسی آمریکا و رهبری در جهان است. با این حال، دولت ترامپ همچنان نشان می دهد که رویکردی در ارتباط با نقش حیاتی که آمریکا در جهان ایفا می کند، ندارد از خارج شدن از تواقق نامه اقلیمی پاریس گرفته تا توهین به هم پیمانان ما در ناتو تا نزدیک شدن به دیکتاتورهایی همانند پوتین. با گذشت شش ماه از آغاز کار دولت او، کاخ سفید هنوز نقش جدی رهبری جهانی ایفاء نکرده است.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها