درآمد ناچیز کشور از حوزه هوش مصنوعی

مدیر بنیاد ملی توسعه فناوری گفت: سهم کشور از درآمدهای حاصل از حوزه هاب بسیار ناچیز است که امکان مقایسه آن با دیگر کشور‌ها وجود ندارد.

درآمد ناچیز کشور از حوزه هوش مصنوعی

سهیل وطن دوست مدیر بنیاد ملی توسعه فناوری در مراسم افتتاح این بنیاد گفت: امروز نمی‌توانیم یک کسب و کار را تأسیس کنیم و آن را ۱۰ سال به یک صورت نگه داریم.

وی افزود: فناوری‌های امروز در حوزه هاب (هوش مصنوعی، اینترنت اشیا و بلاکچین) است.

مدیر بنیاد ملی توسعه فناوری بیان کرد: در سال ۱۴۰۰ پیش بینی می‌شود حدود ۲.۵ میلیون شغل در حوزه هاب در منطقه ایجاد شود.

وطن دوست گفت: ۲۵ درصد مشاغل در حوزه هاب تا ۵ سال آینده شکل خواهند گرفت.

وی افزود: در همسایگی ما کشور‌هایی وجود دارند که ۱۷ میلیارد دلار از حوزه هاب درآمد کسب می‌کنند، به عنوان مثال درآمد عربستان ۳ میلیارد دلار، ترکیه ۲.۵ میلیارد دلار و امارات ۱.۵ میلیارد دلار از حوزه هاب است.

مدیر بنیاد ملی توسعه فناوری گفت: ۴۷ درصد بازار هوش مصنوعی در منطقه خاورمیانه است و از این مقدار ۴۳ درصد در اختیار سه کشور همسایه ما قرار دارد و درآمد این سه کشور از حوزه هاب ۱۲.۵ درصد درآمد ناخاص ملی آن‌ها است.

وطن دوست ادامه داد: سهم کشور از درآمدهای حاصل از حوزه هاب بسیار ناچیز است که امکان مقایسه آن با دیگر کشور‌ها وجود ندارد و دلیل آن هم کندی دستگاه‌های دولتی در این حوزه، عدم وضع قوانین، فاصله دانشگاه با بازار کار و از دست دادن نیرو‌های متخصص و مهاجرت آن‌ها است.

وی گفت: لازم است نهاد‌های دولتی- خصوصی در حوزه فناوری فعال شوند.

وطن دوست بیان کرد: بنیاد ملی توسعه فناوری سعی دارد با پژوهش، آموزش و تجاری سازی به سازمان‌های دولتی کمک و فاصله دانشگاه و بازار کار را کم کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها