دخالت غیرمجاز در امور پزشکی، جزای کیفری دارد

رئیس ادارۀ نظارت و اعتبار بخشی امور درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین تأکید کرد: هرگونه دخالت غیرمجاز در امور پزشکی و درمانی، جُرم محسوب شده و جزای کیفری دارد.

دخالت غیرمجاز در امور پزشکی، جزای کیفری دارد

محمدرضا مدبر رئیس ادارۀ نظارت و اعتبار بخشی امور درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین تأکید کرد: هرگونه دخالت غیرمجاز در امور پزشکی، جُرم محسوب شده و جزای کیفری دارد.

به گفته این مقام مسؤول، به دنبال شکایت شهروندی از یک مرکز غیرمجاز درمانی در شهر قزوین، که متولی آن، متهم به دخالت غیرمجاز در امور پزشکی بود و دفاع غیرمؤثر متهم، ارتکاب بزه با استناد به ماده سه قانون مربوط به امور پزشکی و دارویی و موارد خوردنی و آشامیدنی ثابت شد.

رئیس اداره نظارت و اعتبار بخشی امور درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین اظهار کرد: متهم، متولی یک مرکز ماساژ درمانی فاقد مجوز بوده و فرد شاکی به دنبال سوختگی پوست و عفونت‌های بعدی در اثر استفاده از تشک گرمایشی و دستگاه الکتروتراپی، اقدام به شکایت کرد که پس از پیگیری موضوع و اثبات آن، ضمن تعطیلی فعالیت غیرقانونی این مرکز متهم، محکوم به پرداخت جزای نقدی نیز شد.

وی تصریح کرد: شهروندان از هرگونه مراجعه به مراکزی که از اعتبار و مجوز آنها اطمینان ندارند، به صورت جدی بپرهیزند؛ زیرا مراجعه به مراکز نامعتبری که به طرق مختلف اقدام به فریب و جذب بیمار می‏کنند، عواقب بعدی خواهد داشت که شامل هزینه بیشتر و درمان طولانی تر خواهد بود.

مدبر در پایان، اظهار کرد: شهروندان، در صورت مشاهده هرگونه تخلف و یا نارضایتی از اقدامات درمانی، با سامانه «190» و یا شماره مستقیم 33681160 یا 33678983 اداره نظارت بر اماکن درمانی دانشگاه علوم پزشکی قزوین تماس بگیرند.

منبع: خبرگزاری فارس

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها