آماده‌باش بیش از 2 هزار دستگاه خودروی امداد و نجات در جاده‌های کشور

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر گفت: طرح تابستانه امداد و نجات با بهره‌گیری از 24 فروند بالگرد، دو هزار و 500 دستگاه خودروی امداد و نجات و همکاری حدود پنج هزار نیروی امدادگر در تمام محورهای مواصلاتی استان‌های کشور آغاز شده است.

آماده‌باش بیش از 2 هزار دستگاه خودروی امداد و نجات در جاده‌های کشور

به گزارش سایت خبر فوری ، مرتضی سلیمی ظهر امروز در جریان سفر یک روزه خود به این شهرستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح تابستانه با استفاده از تمام ظرفیت‌ها در حوزه امداد و نجات جاده‌ای در تمام محورهای مواصلاتی استان‌های کشور آغاز شده و تا پایان هفته اول مهر ماه جاری ادامه دارد‌.

وی با اشاره به اینکه برای اجرای دقیق طرح تابستانه در سطح کشور، 24 فروند بالگرد و دو هزار و 500 دستگاه خودروی آمبولانس، خودروهای نجات و پشتیبانی پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: حدود پنج هزار نفر امدادگر، پرستار و نجاتگر در قالب طرح مذکور با سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر کشور همکاری می‌کنند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر کشور با بیان اینکه مسافران شماره 112 را به خاطر داشته و پس از رانندگی طولانی مدت، زمانی را برای استراحت اختصاص دهند، خاطرنشان کرد: از مردم درخواست می‌شود با رعایت مقررات و توصیه‌های پلیس و عوامل امدادی سفر ایمنی را در طول تعطیلات تابستان داشته باشند.

سلیمی با اشاره به اینکه برای استراحت کوتاه‌مدت رانندگان بالغ‌بر 600 پایگاه جاده‌ای هلال‌احمر در سطح کشور فراهم شده است، گفت: در این تعداد پایگاه امداد جاده‌ای هلال‌احمر امکاناتی برای اسکان موقت و ادامه مسیر با آرامش بهتر برای مسافران در نظر گرفته است.

وی با اشاره به زمان و چگونگی راه‌اندازی پایگاه دریایی هلال‌احمر در نوار ساحلی شهرستان آستارا خاطرنشان کرد: متولی اصلی راه‌اندازی این پایگاه‌ها در سه استان شمالی کشور، وزارت کشور است و در صورت موافقت، جمعیت هلال‌احمر نیز در حمایت از راه‌اندازی پایگاه‌های دریایی هلال‌احمر در نوار شمالی کشور نهایت همکاری را انجام می‌دهد.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها