دستگیری دو مرد انگلیسی که قصد سرقت اطلاعات مایکروسافت را داشتند

واحد مبارزه با جرایم سازمان یافته منطقه جنوب شرق انگلستان (Serocu) طی عملیاتی مشترک با واحد ملی جرایم سایبری انگلستان، یوروپُل، FBI و مایکروسافت، دو مرد انگلیسی که به سرقت اطلاعات کاربران مایکروسافت متهم بودند را دستگیر کرده و ابزار و کامپیوترهای آنها را ضبط نمود.

دستگیری دو مرد انگلیسی که قصد سرقت اطلاعات مایکروسافت را داشتند

به گزارش خبر فوری و به نقل از دیجیاتو، واحد مبارزه با جرایم سازمان یافته منطقه جنوب شرق انگلستان (Serocu) طی عملیاتی مشترک با واحد ملی جرایم سایبری انگلستان، یوروپُل، FBI و مایکروسافت، دو مرد انگلیسی که به سرقت اطلاعات کاربران مایکروسافت متهم بودند را دستگیر کرده و ابزار و کامپیوترهای آنها را ضبط نمود.

این افراد که 22 و 25 سال سن دارند، متهم به اقدامات رایانه ای خلاف قانون بوده و مشکوک به طرح ریزی سرقت اطلاعات کاربران مایکروسافت، و تلاش های مکرر برای نفوذ به سیستم های این کمپانی در سه ماهه نخست سال جاری هستند.

کارآگاه «راب برایانت» از Serocu درباره عملیات مذکور گفته همکاری همه جانبه آژانس های امنیتی و مایکروسافت، موجب دستگیری مجرمان شده و بر اساس تحقیقات، اطلاعات هیچ کاربری به دست هکرها نیافتاده است. وی در ادامه افزود ممکن است این گروه به اطلاعات دیگری به جز اطلاعات مشتریان دست پیدا کرده باشند که در مراحل بعدی بازجویی مشخص خواهد شد.

«تام بِرت» معاون ارشد و سرپرست واحد جرایم سایبری مایکروسافت درباره موضوع گفت:

چنین امری نه تنها به توانایی فنی بالایی نیاز دارد، بلکه شجاعت تایید مشکلات به صورت عمومی و ارجاع آنها به مراجع قانونی را نیز می طلبد.

توجه داشته باشید که هیچ شرکتی در مقابل جرایم سایبری ایمن نیست ولی خوشبختانه در ماجرای اخیر، اطلاعات هیچ کاربری به سرقت نرفته و ما به انسجام نرم افزارها و سیستم های خود ایمان داریم.

ما تدابیر ویژه ای برای پیشگیری، شناسایی و پاسخ به حملات سایبری اندیشیده ایم.

در نهایت لازم به ذکر است که مایکروسافت ابزارهای حفاظت سایبری قدرتمندی در اختیار دارد و بنا به اظهارات مقامات شرکت، سالانه یک میلیارد دلار صرف تحقیق و توسعه در حوزه امنیت سایبری می کند.

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها