رئیس سازمان امداد و نجات اعلام کرد:

انتقال نزدیک به ۶۰۰ مصدوم به ایران در اربعین ۹۸

رئیس سازمان امداد و نجات گفت: از ۱۳ تا ۲۹ مهر ماه در مجموع ۵۹۳ مصدوم از عراق به ایران منتقل شده است.

انتقال نزدیک به ۶۰۰ مصدوم به ایران در اربعین ۹۸

مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات با اعلام گزارش عملیات خدمات ارائه شده به زائرین در اربعین از ۱۳ تا ۳۰ مهرماه، گفت: در مجموع در مرزهای کشور ۱۷۶ هزار و ۵۴ مورد خدمت به زائرین ارائه شده که از این میان ۳۱ هزار و ۷۲۷ مورد خدمات تست قند و فشار خون، ۳۲ هزار و ۶۹۷ مورد درمان سرپایی، ۷۱ مورد انتقالی در حوادث جاده‌ای بوده است.

وی با اشاره به انتقال ۱۵۸ مصدوم به مراکز درمانی، افزود: همچنین در ۱۷ روز ارائه خدمات سازمان امداد و نجات به زائرین در اربعین ۹۸، ۱۱۸ هزار و ۳۵۴ زائر اسکان اضطراری داده شدند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با اشاره به ماموریت‌های انتقال مصدومان از عراق به ایران، گفت: از ۱۳ تا ۲۹ مهر ماه در مجموع ۵۹۳ مصدوم از عراق به ایران منتقل شده است که ۴۸۳ مصدوم از مرز مهران، ۶۳ مصدوم از شلمچه، ۳۲ مصدوم از چزابه و ۱۵ مصدوم از مرز خسروی به ایران منتقل شده اند.

وی همچنین با اشاره به اینکه در روزهای نخست حرکت زائرین به سمت عراق با توجه به کمبود خودرو برای انتقال به شهرهای نجف و کربلا و حجم ورود زائرین به عراق نیاز به اسکان زائرین در مرزها اعلام شد، افزود: بر این اساس هلال‌احمر با توجه به نیاز و به عنوان پشتیبان کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه به پیش‌بینی و جانمایی اردوگاه‌های اسکان اضطراری در زمان بحران پرداخته و با توجه به ظرفیت استان‌ها برای اسکان به ظرفیت ۵۳ هزار نفر اقدام کرد.

سلیمی گفت: به همین منظور پیش‌بینی و جانمایی اسکان اضطراری به میزان ۱۷ هزار نفر در مرز خسروی، ۱۶ هزار نفر در شلمچه، ۱۰ هزار نفر در چزابه و ۱۰ هزار نفر در مرز مهران فراهم شد.

به گفته وی با توجه به مشاهده برخی بیماری‌های واگیر در هنگام بازگشت زائرین، سازمان امداد و نجات نسبت به ایجاد آمادگی ۲۳ تیم عملیاتی به تخصص فوریت‌های پزشکی و تجهیزات درمانی و ۴ فروند بالگرد برای پشتیبانی از قرارگاه‌های مرزی اقدام کرد و به این منظور ۶ تیم از همدان با یک فروند بالگرد، ۵ تیم از لرستان با یک فروند بالگرد در مهران، ۴ تیم از کردستان در مرز خسروی، ۴ تیم از چهارمحال و بختیاری با یک فروند بالگرد در شلمچه و ۴ تیم از کهگیلویه با یک فروند بالگرد در مرز چزابه پشتیبانی مقابله با بیماری‌های واگیر را بر عهده داشتند.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها