زیباکلام: الله‌کرم چرا در زمان احمدی‌نژاد ساکت بود؟/ می‌خواهند به دوران قبل کشف حجاب برگردیم

صادق زیباکلام معتقد است: حسین الله‌کرم می‌خواهد به دوران قبل کشف حجاب برگردد. سکوت انصار حزب‌الله در زمان احمدی نژاد درقبال حضور زنان در ورزشگاه‌ها از سر دینداری نبود بلکه منافع آنها بود چون احمدی نژاد از خودشان بود.

زیباکلام: الله‌کرم چرا در زمان احمدی‌نژاد ساکت بود؟/ می‌خواهند به دوران قبل کشف حجاب برگردیم

استاد دانشگاه تهران در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرفوری درباره اعتراض حسین الله کرم و یارانش به حضور زنان برای تماشای ورزش والیبال و سکوتشان در زمانی که احمدی نژاد پیگیر زنان در ورزشگاه‌ها بود، اظهار کرد: حزب اللهی‌ها با آقای احمدی نژاد همراه بودند بنابراین نمی خواستند کاری کنند که متعرض به دولت احمدی نژاد بشوند. ولی چون همه از دم با آقای روحانی مخالف هستند بنابراین ثواب می‌دانند که هر کاری را که می‌توانند انجام دهند تا آسیب به دولت روحانی وارد کنند.

زیباکلام ادامه داد: به همین دلیل عده ای که در دوران احمدی نژاد به موضوع حضور خانم‌ها در ورزشگاه‌ها سکوت می‌کردند امروز اعتراض می‌کنند و خیلی هم اهمیتی ندارد برایشان که به دولت آقای روحانی آسیبی وارد می‌شود یا نه. این نشان می‌دهد که اینها ملاک و معیار‌هاشون تابع سیاست است و خیلی روی اعتقادات و انگیزه‌های دینی حرکت نمی کنند.

وی اظهار کرد: فردا یک عده جمع بشوند جلوی سینما و بگویند این فیلم نیابد پخش بشود. استدلال آنها هم درست است که این فیلم درست نیست و ارزشها را زیر پا می‌گذارد. پس فردا عده دیگری تحت لوای حسین الله کرم جلوی یک کتاب فروشی جمع بشوند و جلوی فروش یک سری از نشریات را بگیرند؛ اینها هم می‌گویند که آتش به اختیار و آتش به فرمان هستیم و ما تشخیص دادم اینها خلاف است.

او گفت: بشر از ابتدای تمدن و شهرنشینی راهکاری به نام قانون داشته است، حاکمیت قانون بوده نه هرکسی هرگونه دلش بخواهد رفتار کند. اگر قرار است خانم‌ها به استادیوم نروند قانون باید بگوید نه حسین الله کرم، نه حمید رسایی و نه صادق زیبا کلام، این را باید قانون بگوید یعنی قانون کشور اجازه می‌دهد خانم‌ها بروند به استادیوم یا نروند.

زیباکلام ادامه داد: اگر قرار است کنسرتی که دارای مجوز از وزارت ارشاد است برگزار بشود این را طبق قانونی که به وزارت کشور تنفیض شده باید بگوید نه این که آیت الله علم الهدی اعلام کند که اجازه برگزاری کنسرت در مشهد را نمی دهیم و می‌ببینیم امام جمعه‌های دیگر شهر‌ها هم گفتند که ما اجازه برگزاری کنسرت نمی دهیم استدلالشان درست است چون اگر چیزی زشت و قبیح هست فرقی نمی کند چه در مشهد و چه در جای دیگر، نباید انجام شود.

این فعال سیاسی تاکید کرد: هیچ محفل شرعی و قانونی وجود ندارد که بگوید خانم‌ها نباید در استادیوم‌ها حضور پیدا کنند. چرا که اگر اینگونه باشد خانم‌ها در مجامع عام مثل مترو، اتوبوس‌ها، دانشگاه تهران و نماز جمعه نباید در جامعه حضور پیدا کنند یعنی ما برمی گردیم به قبل کشف حجاب و خانم‌ها باید با پوشیه و روبنده باشند و فقط در خانه حضور داشته باشند و بیرون نمی توانند بیایند، ان چیزی که آقای الله کرم می‌گوید معنی اش این می‌شود.

18

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • بهروز
    0

    سلام.انگاری احمدی نژاد چشم این آقایان را کور کرده هر جا کم می آورند احمدی نژاد بنده خدا را کمکی می گیرند خجالت بکشید اصلا حالا شما چه اصراری دارید زنان حتما درورزشگاهها حضور داشته باشنددلتون برای خانم ها سوخته ؟!!! یا کاسه ای زیر نیم کاسه تون هست خداوکیلی انقدر احمدی نژاد نکنیدنه احمدی نژاد خیلی خوب بود ونه شما.هم اون خدماتی داشت هم دولت آقای روحانی.

    نظرات شما -
    • فاطمه
      0

      برای بیشتر از نصف جمعیت ایران خانم ها هستند ولی حتی کوچکترین حقشان که تماشای بازی تیم مورد علاقشون در ورزشگاه ، محرومان ، برای این که امثال شماها از حقوق بشر چیزی نمیدونید. شما به اصطلاح حزب اللهی کی می خواین بفهمید که بابا فقط شماها نیستید که تو این مملکت زندگی میکنید.

  • حسنی
    0

    دوست عزیز بحث بر سر احمدی نژاد نیست ـ بحث بر سر اینه که همین اقایون دیندار که دم از دین میزنن و پشتیبان ولی فقیه چرا ۸ سال پیش حرکتی برای این موظوع نکردن ؟ اون زمان حضور بانوان اشکال شرعی قانونی نداشت ؟ تازه این اشکال شرعی متولد شده ؟ نه عزیزم اینا به اسم دین و ولایت فقیه دارن اهداف سیاسیشون رو جلو میبرن ـ به قولی روی پیشانی من نوشته احمق که باور کنم درد شما درد دینه ؟ شما رو پیشونی مردم همچین عبارتی میبینی ؟

  • زهرا
    0

    زنان رو طبق اعتقادات خودشون محدود می کنند و بعد دم از حقوق بشر می زنند و از اینکه ما رو متهم به نقض حقوق بشر میکنند شاکی می شن ، نمی دونم چرا نمی خوان بفهمن خدا به همه بنده هاش آزادی انتخاب عقیده داد چه زن و چه مرد و به هیچ فرد یا گروهی اجازه نداد که دیگران رو وادار به رفتار بر طبق اعتقادات خودشون بکنن ، اما عده ای مذهبی متعصب چون فکر میکنند فقط اونها هستند که می فهمند و صلاح جامعه رو تشخیص میدن برای کل جامعه تعیین تکلیف میکنند ، ایران متعلق به همه ایرانیهاست مسلمان و غیرمسلمان ، مذهبی و غیر مذهبی ، اما اینها فکر میکنند ایران فقط به یه عده مذهبی متعصب تعلق داره و برای همین به خودشون حق میدن برای کل مردم ایران تصمیم بگیرند و اظهارنظر کنند

  • مهدی
    0

    من بعضی حرفای آای زیبا کلام رو قبول دارم بعضی هارو نه ولی درکل باهاشون حال نمیکنم چون حق رو نمیگن هر جا صلاح خودشون باشه میدون دارن دقیقا عین الله کرم منتهی به جای ادا خداپرست بودن غرب رو میپرستن حتی مثلا درباره بد عهدی امریکا ببینید چیزی گفتن یا اگه گفتن چی گفتن از آقای الله کرمم بدم میاد چون همینان که حزب اللهی رو بد نام کردن البته کار غیرقانونی نکردن ولی امیدوارم یه جوری برخورد بشه باهاشون.

  • شاهرخ
    0

    خدایا این استاد وطنفروش عشق usA را سر عقل بیاور و که نان را به نرخ روز نخورد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها