کم خوابی هم ریشه در ژنتیک دارد

محققان دریافتند که کم خوابی و بی خوابی ریشه در ژنتیک افراد دارد.در این بررسی مشخص شد هفت جهش ژنتیکی با بدخوابی مرتبط است.

کم خوابی هم ریشه در ژنتیک دارد

به گزارش خبر فوری و به نقل از مهر، شاید کمتر کسی تصور کند که کم خوابی یا بدخوابی می تواند با ساختار ژنتیکی فرد ارتباط داشته باشد اما دانشمندان از کشف ارتباطی جدید در این حوزه خبر داده اند که می تواند نگاه ما را به این مشکلات تغییر دهد.

این بدان معناست که افرادی که دچار مشکلات خواب هستند بخش مهمی از دلایل آن ریشه در ژنتیک فرد دارد که از بدو تولد همراه اوست.

بر اساس یافته اخیر محققان، هفت ژن مرتبط با خطر بدخوابی شناخته شده است. جالب اینجاست که پیشتر ارتباط این ژنها با اختلالاتی نظیر اضطراب، افسردگی و نداشتن احساس خوب هم شناخته شده بود.

به گفته محققان در هلند، یافته های جدید می تواند درها را به سوی کشف درمانهای جدید برای بدخوابی و کم خوابی باز کند. همچنین می توان به درک بهتر از این نکته رسید که چرا برخی افراد با گذاشتن سر بر روی بالشت به خواب نمی روند.

به عقیده این محققان، همواره تصور می شد که بدخوابی با اتفاقاتی که در سر روی می دهد مرتبط است اما تحقیقات جدید چشم انداز جدیدی را ترسیم کرده و باید گفت بدخوابی ریشه در ژنها هم دارد.

این محققان نمونه های مربوط به ۱۱۳ هزار و ۶ نفر را مورد بررسی دقیق قرار دادند تا هفت ژن مورد نظر را از طریق تکنیکی موسوم به GWAS شناسایی کنند.

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها