واقعیت مجازی اینبار به کمک دندانپزشکان آمده است

احتمالا کسی در دنیا نباشد که از دندانپزشکی رفتن استقبال کند و بتواند با درد اذیت کننده آن کنار بیاید. دندانپزشکان سراسر دنیا اما با تدبیر تازه ای برای مقابله با این بی علاقگی پیدا کرده اند.

واقعیت مجازی اینبار به کمک دندانپزشکان آمده است

به گزارش خبر فوری و به نقل از دیجیاتو، دندان پزشکان به خوبی می دانند که هرقدر بتوانند حواس بیمار را حین کار روی دندان های او به موضوعی دیگر منحرف کنند، فرد بهتر می تواند روی یونیت کار آنها دوام بیاورد. برای دستیابی به این هدف گروهی از محققین انگلیسی قصد دارند از تکنولوژی واقعیت مجازی استفاده کنند.

آنها در تحقیق خود ۸۰ بیمار که دندان های آنها نیاز به کشیدن یا پر کردن داشته را به سه گروه تقسیم کرده اند. گروه اول در حین کار دندان پزشک به تماشای یک ویدیوی ۳۶۰ درجه از ساحل دریا نشسته اند. گروه دوم در یک شهر مجازی به گشت و گذار پرداخته اند و گروه سوم بدون هدست واقعیت مجازی روی یونیت پزشک قرار گرفتند.

نتیجه این که گروه اول درد بسیار کمتری را در حین انجام عمل روی دندان خود تجربه کردند. ضمن این که آنها نسبت به بقیه خاطره درد کمتری را نیز پس از انجام کار روی دندان خود حس کرده اند.

جالب اینجاست که میان تجربه درد افرادی که به تماشای شهر مجازی پرداخته اند با کسانی که اصلاً از هدست واقعیت مجازی بهره نبرده بودند هیچ تفاوت معناداری وجود نداشت. این یافته ها نشان می دهد که ارتباط انسان با طبیعیت، حتی از طریق ابزارهای مجازی نیز می تواند در ایجاد آرامش روانی در او موثر باشد.

محققین امیدوارند بتوانند با استفاده از یافته های حاصل از این تحقیق و تحقیقات مشابه به ترکیبی موثر از روش های درمانی مرسوم دارویی و روش های آرامش بخش نوین چون استفاده از واقعیت مجازی دست یابند تا از این طریق بتوان کنترل بهتری روی درد حاصل از انواع بیماری یا جراحات ایجاد کرد.

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها