1500 پست بلاتصدی در شهرداری تهران/افزایش 2درصد نیرو در شهرداری طی 12سال

معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه 1500 پست بلاتصدی در شهرداری تهران داریم گفت: طی 12سال 2درصد نیرو در شهرداری افزایش یافت.

1500 پست بلاتصدی در شهرداری تهران/افزایش 2درصد نیرو در شهرداری طی 12سال

جعفر تشکری هاشمی صبح امروز در سیصد و پنجاه دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران ضمن تسلیت ایام شهادت امیرالمومین( ع) وتسلیت به خانواده شهدای تروریستی ١٧ خرداد تهران گزارشی از روند تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی به ثابت ازمایشی ارایه کرد .

معاون شهردار تهران با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه تامین امنیت شغلی کارگران بر عهده مسئولان و همچنین کارفرمایان است، گفت: در عصر فرامدرن امروز ، منابع انسانی بزرگترین و ارزشمندترین سرمایه هر سازمان و کشور محسوب می شود که باید برای رشد و شکوفایی انها و در جهت امنیت شغلی انها قدم برداشت.

به گفته تشکری هاشمی در دیدگاه های مدیریتی نوین سرمایه انسانی ، امنیت و ثبات شغلی نخستین پله دستیابی به بهره وری ، رضایت شغلی ، هویت شغلی ، تعهد سازمانی ، افزایش رفتارهای فرانقش، بهبود کیفیت زندگی و در نهایت ارتقای عملکرد خواهد بود .

به گزارش فارس، وی در ادامه به اسناد بالادستی از جمله آیین نامه استخدامی شهرداری مصوب سال ٥٨ و اصلاحی سال ٩٥ ، برنامه پنج ساله دوم شهرداری ماده ١١٧ ، مصوبات سازمان اداری استخدامی، مصوبات شورای اداری شهرداری و نامه سازمان بازرسی کل کشور درخصوص شرکت های تامین نیروی انسانی اشاره کرد.

وی ادامه داد: در راستای اجرای ماده ١١٧ شهرداری موظف است به منظور استقرار نظام شایسته سالاری و ایجاد ثبات در چرخه فرایند مدیریت منابع انسانی در مجموعه شهرداری اقداماتی را انجام دهد که اصلاح و بازنگری مستمر مقررات استخدامی در چهارچوب و مقررات فرادستی در طول برنامه، تقویت روحیه تعلق، تعهد و فرهنگ سازی در بین کارکنان و ارتقا فرهنگ سازمانی شهرداری در راستای تحقق رویکرد نهاد خدماتی اجتماعی ، جذب نیروهای متخصص و نخبه با رعایت قوانین و مقررات عمومی و بازطراحی مشاغل شهرداری به منظور افزایش سهم تحصیلات کارشناسی کاهش سالانه ٤ درصد از نیروی انسانی شاغل غیرکارشناسی در شهرداری با روش های قانونی و تشویقی و توانمند سازی و فراهم نمودن زمینه های ارتقای نقش بانوان در سیاست گذاری ها و مدیریت شهرداری در دستور کار قرار گرفت .

معاون شهردار تهران با بیان اینکه ساماندهی نیروی انسانی شهرداری تهران با هدف ارتقای امنیت شغلی کارکنان در قالب سه طرح تبدیل وضعیت قراردادی به ثابت ازمایشی، ساماندهی و یکپارچه سازی پرسنل شرکت های تامین نیروی انسانی و ساماندهی کارکنان قراردادی مدت معین سازمان ها و شرکت ها صورت گرفت، به مقایسه اماری نیروی انسانی شهرداری تهران در خرداد ٩٦ با اسفند ٨٤ پرداخت و اظهارکرد: طی ١٢ سال افزایش ١١١٩ نفری را در شهرداری تهران شاهد بودیم که معادل ٢ درصد افزایش نیرو است.

وی با اشاره به سهم ١١ درصدی بانوان در سال ٨٤ گفت : سهم بانوان شاغل در شهرداری تهران اکنون به ١٧.٩ درصد است که حدود ٦ درصد افزایش در تعداد بانوان را شاهد هستیم.

تشکری هاشمی با اشاره به فرایند تبدیل وضعیت قراردادی به ثابت آزمایشی گفت: براساس مجوز سازمان مدیریت برنامه ریزی در سال ٩٤ با تبدیل وضعیت ٥ هزار نیروی قراردادی موافقت شد. بر این اساس مقرر شد با شرط تامین اعتبار لازم، برگزاری ازمون در فضای رقابتی ، وجود پست های بلاتصدی در ساختار سازمانی ،تایید گزینش ، تایید شورای اداری شهرداری تهران و صرفاً جهت پرسنل قراردادی با مدارک دانشگاهی ( فوق دیپلم به بالا ) این مهم صورت گیرد.

تشکری هاشمی با بیان اینکه در تمام مراحل برگزاری ازمون، نمایندگان سازمان اداری و استخدامی حضور و نظارت داشتند، خاطرنشان کرد: آزمون تبدیل وضعیت شهرداری تهران در دو مرحله برگزارشد که قرار بود در مرحله نخست ٣ هزار نفر و در مرحله دوم ٢ هزار نفر تبدیل وضعیت شوند. این درحالیست که در مرحله اول ازمون ٢٧٠٠ نفر جذب شدند ودر مرحله دوم تا سقف ٥ هزار نیرو جذب شدند.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه در طول اجرای فرایند تبدیل وضعیت همکاران بیش از ١٧ هزارو ٨٠٠ بازدید از سایت تغییر وضعیت صورت گرفته است،به سن و میزان تحصیلات پذیرفته شدگان اشاره کرد و گفت: پذیرفته شدگان ازمون در رده ٣١ تا ٤٠ سال ٦٨.٤٢ درصد ، ٢٠ تا٣٠ ، ١١.٢٩ درصد و در رده سنی ٤١ تا ٥٠ سال ١٨.٧٧ درصد بوده اند. همچنین ٢٢.٧١ درصد فرق لیسانس ، ٦١.٢٩ درصد لیسانس ، ١٥.٦٠ فوق دیپلم بودند که در این میان ٣١ درصد پذیرفته شدگان را بانوان و٦٩ درصد را مردان شامل شده اند.

معاون توسعه منابع انسانی شهرداری تهران در ادامه به تجمیع و ساماندهی نیروهای قراردادی شرکت های تامین نیروی انسانی در قالب هادیان شهر اشاره کرد و گفت: این اقدام به دلیل تعدد پیمانکاران تامین نیروی انسانی، تاخیر و تعلل در پرداخت حقوق و مزایای برابر قوانین کار در زمان مقرر، عدم پرداخت حق بیمه نیروهای پیمانکاری، عدم کنترل و امکان ساماندهی نیروی انسانی در پیمانکاری ها و ایجاد انگیزه و ارتقا تعلق سازمانی و امنیت شغلی صورت گرفت.

تشکری هاشمی با بیان اینکه تبدیل وضعیت قرارداد کار نیروهای تحت پوشش پیمانکاران تامین نیروی انسانی به قرارداد کار موسسه هادیان شهر با تاکید بر ممنوعیت هرگونه قرارداد جدید تامین نیروی انسانی پیمانکاری صورت گرفت، گفت: بر این اساس7207 نفر از نیروهای شرکت های پیمانکاری تامین نیروی انسانی مناطق، واحدهای ستادی و سازمان ها و شرکت ها که سال ها با ما کار می کردند به هادیان تبدیل وضعیت شدند که بیش از 98 درصد پیشرفت کار در ساماندهی این بخش صورت پذیرفته است .

معاون توسعه منابع انسانی شهرداری تهران با اشاره به شبهاتی که در خصوص مترو مطرح شده بود، بیان کرد: انچه در فضای مجازی و به صورت غیررسمی و غیرکارشناسی و با غرض ورزی مطرح شده، نادرست است .
وی با بیان اینکه برابر انچه در توسعه مترو در پایتخت صورت گرفته جذب نیرو نیز منطقی و در چهارچوب نیازها، مقررات و ضوابط بوده، تصریح کرد: بالغ بر ٧٠ درصد نیروهای مترو دارای مدرک فوق دیپلم و لیسانس هستند. نباید با طرح شبهات غیرکارشناسی، موجب کدورت خاطر نیروهای خدوم شرکت بهره برداری مترو شویم .

تشکری هاشمی در ادامه به اقدامات زیرساختی توسعه مترو طی دهه اخیر اشاره کرد و گفت: شرکت بهره برداری مترو تهران در سال 86 متولد شد که در آن زمان طول خطوط مترو ٨٩ کیلومتر بود با ٤٠ ایستگاه و 616 واگن که 2.2 میلیون سفر روزانه را پوشش می داد و در سال 96 به 222 کیلومتر با 114 ایستگاه و 1329 واگن است که 4.74 میلیون سفر روزانه را پوشش می دهد. به عبارتی شاهد رشد 134 کیلومتری مترو با 128 ایستگاه و 116 واگن و افزایش 117درصد میزان تردد شهروندان هستیم.

وی در ادامه با مقایسه امار نیروی انسانی شرکت بهره برداری مترو تهران در خرداد ٨٦ تا خرداد ٩٦ اظهارکرد: ٣٩٩٣ نیروی انسانی مترو به ٨٩٠٠ نیرو افزایش یافته است که شاهد افزایش ٢٢ درصدی سطح تحصیلات در مقطع لیسانس نسبت به سال ٨٦ بوده ایم.

معاون شهردار تهران تاکید کرد: اینکه گفته می شود نیروهای مترو بی سواد هستند، توهین به 8 هزار و 900 نیروی مترو است.

به گفته تشکری هاشمی سهم زنان در مترو 12درصد است.

تشکری هاشمی در ادامه گزارش خود در صحن علنی شورای اسلامی شهر تهران ضمن مقایسه اماری نیروی انسانی متروی شهرهای منتخب جهان گفت: مسکو به ازای هر کیلومتر 128 نفر، هنگ کنگ به ازای هر کیلومتر 50 نفر، اتن 106 نفر و تهران 41 نیروی انسانی دارد. این در حالیست که ما با تکنولوژی چینی کار می کنیم نه اروپایی. سیستم ما صددرصد هوشمند نیست.

34

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها