پیگیری رسانه ای جواب داد؛ نوجوان معتاد در بیمارستان بستری شد/قصور از جانب کدام بیمارستان بود؟

همین هفته گذشته بود که گزارشی درباره نوجوانی که درحین چوپانی معتاد شده بود منتشر کردیم، عده زیادی از مخاطبان خبر فوری پیگیر سرنوشت این نوجوان شدند، در ادامه گزارش کوتاهی از سرنوشت بستری شدن او در بیمارستان را می خوانید.

پیگیری رسانه ای جواب داد؛ نوجوان معتاد در بیمارستان بستری شد/قصور از جانب کدام بیمارستان بود؟

امروز روز جهانی حمایت از کودکان کار است، کودکانی که خواسته و ناخواسته به دلیل کمک به خانواده و گاهی حتی نبود آنها مجبور به کار کردن می شوند و گاهی درمسیر همین کار کردن ها دچار چه مشکلات جبران ناپذیری که نخواهند شد. هفته گذشته ماجرای یاسر را منتشر کردیم، یاسر نوجوان 14 ساله ای که متاسفانه در حین کار کردن بیرون از خانه درگیر اعتیاد به شیشه شده بود. خوشبختانه سرنوشت خوبی در انتظار یاسر بود، با پیگیری اعضای جمعیت امام علی (ع) و حمایت رسانه ای سایت خبر فوری ، بالاخره او در بیمارستان برای ترک اعتیاد بستری شد و قرار شد که تا زمان بهبودی کامل دربیمارستان بماند تا دوباره درگیر نشود.

باوجود اخباری که در رسانه ها مبنی بر بستری کودکان معتاد در بیمارستان ها منتشر شده بود، متاسفانه تعداد زیادی بیمارستان از بستری کردن یاسر و کودکانی شبیه به او امتناع می کردند.

سرانجام بیمارستان امام حسین همان بیمارستانی که نخستین بار هم یاسر برای ترک به آن مراجعه کرده بود راضی به بستری کردن او شد.

یکی از اعضای داوطلب جمعیت امام علی توضیح می دهد: حدود یک سال بود که به بیمارستان امام حسین مجوز بستری کودکان معتاد بالای 12 سال را داده بودند، این در حالی بود که تعدادی از پزشکان نسبت به این مجوز بی اطلاع بودند، پزشک کشیک هم در زمان مراجعه یاسر به بیمارستان نسبت به این مجوز بی خبر بوده و به همین علت از بستری سرباز زده بود.

گفتنی است که نوجوانان بالای 12 سال که مبتلا به اعتیاد هستند در صورت داشتن اختلالات خلقی و عصبانیت و خودزنی در بیمارستان امام حسین بستری خواهند شد.

روابط عمومی وزارت بهداشت هم در خصوص این خبر توضیح داد که به طور کلی مسئولیت این کودکان معتاد به عهده بهزیستی است اما در خصوص خودزنی و سایر اختلالات روانی می توانند در بخش های مربوطه در بیمارستان ها بستری شوند.

برای مطالعه گزارش مربوط به یاسر و شرایط استثنایی او اینجا را کلیک کنید.

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها