ترش مزه های غیر بهداشتی را بشناسید

روابط عمومی سازمان غذا و دارو در اطلاعیه‌ای، اسامی برخی فرآورده های غذایی ترش مزه را به علت جعل یا نداشتن اسناد بهداشتی مورد نیاز، غیر مجاز اعلام کرد.

ترش مزه های غیر بهداشتی را بشناسید

روابط عمومی سازمان غذا و دارو در اطلاعیه‌ای علاوه بر معرفی برخی فرآورده های غذایی ترش مزه فاقد مستندات بهداشتی، از مردم خواست از خریداری آنها بپرهیزند.
بنا به این گزارش، ﻟﻮاﺷﮏ با نام تجاری ﺑﻠﻮچ، آﻟﻮﭼﻪ ﻓﺮآوری ﺷﺪه با نام های تجاری ﺑﻬﻨﺎزﺗﺮش ، ﻣﯽ ﺧﻮش، آﻟﻮﭼﻪ ﻓﺮآوری ﺷﺪه ذﻏﺎل اﺧﺘﻪ با نام تجاری ﺻبا، ﻟﻮاﺷﮏ روﻟﯽ ﺻﻨﺎﯾﻊ اورﻣﺎن با نام تجاری اورﻣﺎن و آﻟﻮﭼﻪ با نام تجاری ارﻏﻮان غیرمجاز اعلام شده است.
همچنین در این اطلاعیه، آﻟﺒﺎﻟﻮ ﻋﺴﻠﯽ با نام تجاری ﯾﺎﺳﯿﻦ و آﻟﻮﭼﻪ زردآﻟﻮ و ﺧﺸﮑﺒﺎر با نام تجاری ﻫﻔﺖ ﺳﺘﺎره به علت جعل اسناد مورد نیاز اداره کل نظارت بر فرآورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی به عنوان محصولات غیر مجاز برای عرضه و مصرف معرفی شده اند.
طبق این گزارش، لواﺷﮏ ﺷﺮﮐﺖ ارس آذرﺑﺎﯾﺠﺎن با نام تجاری ارس ﺗﺮش، اﻧﻮاع ﻣﯿﻮه ﻓﺮآوری ﺷﺪه ﺷﺎﻣﻞ زردآﻟﻮ، آﻟﻮﭼﻪ ﺟﻨﮕﻠﯽ، ﻫﻔﺖ ﻣﯿﻮه، آﻟﺒﺎﻟﻮزﻏﺎل اﺧﺘﻪ و آﻟﻮﭼﻪ ﻗﺮﻣﺰ با نام تجاری ﺳﺎﺗﮕﯿﻨﺎ، آﻟﻮﭼﻪ و زردآﻟﻮ ﻣﺤﺼﻮل ﺷﺮﮐﺖ ﺗﺮش آوران ﺳﯿﺎﻣﮏ با نام تجاری اﺻﻞ اﮐﺒﺮی ﻗﻤﺮاﻟﺪﯾﻦ مشمول فهرست محصولات غیر مجاز می‌شوند.
سازمان غذا و دارو، آﻟﻮﭼﻪ ﻧﮕﯿﻦ با نام تجاری ﻃﻼﯾﯽ و ﻓﺮآوری ﻟﻮاﺷﮏ - ﻓﺮآوری ﻫﻔﺖ ﻣﯿﻮه- ﻓﺮآوری آﻟﻮﭼﻪ ﺷﺮاﺑﯽ ﺗﻮﻟﯿﺪ ﺷﺮﮐﺖ ﺗﻮﻟﯿﺪ و ﻓﺮآوری ﺧﺸﮑﺒﺎر آذرﻣﺘﯿﻦ با نام تجاری ﺗﺮش ﺗﮏ را نیز به دلیل نداشتن مجوزهای قانونی لازم غیر مجاز اعلام کرد.
روابط عمومی سازمان غذا و دارو در پایان اطلاعیه خود از مردم خواسته است علاوه بر نخریدن محصولات نامبرده از طریق شماره تلفن 66405569 نشانی محل عرضه آنها را اطلاع رسانی کنند تا با همکاری معاونت غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی های سراسر کشور نسبت به جمع آوری آن‌ها از سطح عرضه اقدامات لازم انجام شود.

34

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها