کشف گوشت گورخر نادر ایرانی / مجازات شکارچی حبس از سه ماه تا سه سال و یا جزای نقدی!

ماموران یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی در بازرسی از منزل یک شکارچی متخلف در حاشیه منطقه حفاظت شده درونه مقداری گوشت مربوط به گورخر ایرانی و یک قبضه سلاح شکاری کشف کردند.

کشف گوشت گورخر نادر ایرانی / مجازات شکارچی حبس از سه ماه تا سه سال و یا جزای نقدی!

تورج همتی مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: حسب گزارش مردمی مبنی بر شکار یک راس گورخر ایرانی موضوع در دستور کار یگان حفاظت محیط زیست بردسکن قرار گرفت و پس از کسب اطلاعات موثق و هماهنگی و اخذ نیابت قضایی، مامورین یگان حفاظت محیط زیست با همراهی همکاران پارک ملی توران و فرماندهی پاسگاه انتظامی روستای درونه منزل شکارچی متخلف در حاشیه منطقه حفاظت شده درونه را موردبازرسی قرار دادند.

تورج همتی اظهار داشت: در این بازرسی مقداری گوشت مربوط به گورخر ایرانی و یک قبضه اسلحه شکاری کشف و ضبط شد.

وی گفت: درپی انکار متهم در خصوص تعلق گوشت مکشوفه به گونه نادر گورخر ایرانی، آزمایش های مربوطه در بانک ژن استان انجام و مشخص شد گوشت متعلق به گورخر ایرانی است.

همتی با بیان اینکه پرونده فرد متخلف تشکیل و جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی شهرستان معرفی شده است ،گفت: با توجه به اینکه این گونه احتمالا در استان سمنان شکار شده است تحقیقات بیشتر در این زمینه ادامه دارد.

مدیرکل محیط زیست استان خراسان رضوی اظهارداشت: گورخر ایرانی زیرگونه‌ای از گورخر آسیایی است که به شدت در معرض خطر انقراض قرار دارد.

وی افزود: این گونه در لیست IUCN جزء گونه های در معرض خطر قرار گرفته است و به استناد مصوبه شماره 380 شورایعالی محیط زیست بهای ضرر و زیان هر راس گورخر ایرانی 500 میلیون ریال تعیین شده و متهم علاوه بر پرداخت ضرر و زیان وارده بابت شکار این گونه، از جنبه حقوقی جرم مستند به بند الف ماده 12 قانون شکار و صید به مجازات حبس از سه ماه تا سه سال و یا جزای نقدی محکوم خواهد شد.

منبع: ایلنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها