وضوح تصویر نمایشگرها سه برابر می‌شود

تیمی تحقیقاتی از دانشگاه مرکز فلوریدا موفق به توسعه روشی تازه برای تنظیم پیکسل های نمایشگرها شدند که این اتفاق باعث افزایش وضوح یا افزایش رزولوشن نمایشگر خواهد شد.

وضوح تصویر نمایشگرها سه برابر می‌شود

این دستاورد مهم ممکن است رزولوشن پنل های کنونی را تا سه برابر افزایش دهد که در نوع خود قابل توجه است.

گفتنی است نتایج مطالعه فوق که در نشریه Nature به چاپ رسیده حاکی از آن است که پنل توسعه یافته توسط محققان قادر است با تغییرات ولتاژ، رنگ زیر پیکسل ها را کنترل کند.

لازم به ذکر است متد ارائه شده توسط تیم مرکز علوم و فناوری نانوی دانشگاه مرکز فلوریدا از سطح نانوساختار و آلومینیوم بازتابنده بهره برده و ممکن است روزی نیاز به ساب پیکسل ها را به کلی از میان بردارد. در نمونه آزمایشی تولید شده توسط آنها مشاهده شد که محققان می توانند رنگ هر زیر پیکسل را به صورت مجزا کنترل کرده و به عنوان مثال به جای آنکه یک زیر پیکسل تنها رنگ آبی را نمایش دهد، قادر است تا طیف کاملی از رنگ ها را ارائه کند.

باید گفت زمانی که هر ساب پیکسل بتواند به طور همزمان نقش سه زیر پیکسل را ایفا کند، بنابراین رزولوشن بالقوه نمایشگر گجت ها می تواند ناگهان تا سه برابر افزایش پیدا کند. علاوه بر آن استفاده از متد مورد اشاره بدین معناست که هر زیر پیکسل تنها در زمان نمایش رنگ ها روشن خواهد شد که این خود به بالاتر رفتن هرچه بیشتر روشنایی صفحه نمایش منجر می شود.

اما با وجود مزایای فراوان نیاز است تا محققان ابعاد فناوری توسعه یافته شان را افزایش داده و نشان دهند که از این تکنولوژی می توان در سخت افزارهای کنونی هم استفاده کرد. علاوه بر آن نمایشگر توسعه یافته در زمینه فریم ریت با مشکلاتی رو به روست که مطمئناً برای علاقه مندان ویدیوهای پر سرعت و یا گیمرها مناسب نخواهد بود.

منبع: دیجیاتو

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها