آمار اعتیاد در بین دانشجویان، 2 یا 5 درصد؟

وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: بر اساس آمار ما بین ۲ تا ۳ درصد از دانشجویان اعتیاد دارند اما ستاد مبارزه با مواد مخدر می‌گوید ۴/۷ دانشجویان اعتیاد دارند.

آمار اعتیاد در بین دانشجویان، 2 یا 5 درصد؟

منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری صبح امروز در حاشیه همایش فصلی دبیران شوراهای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استانهای سراسر کشور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بخشی از جوانان درگیر اعتیاد هستند و تلاشمان این است که در سطح کلان وزارت علوم در کنار ستاد مبارزه با مواد مخدر همکاری کند.

وی افزود: گروه های مشاوره ای سلامت دانشجویان در دانشگاه ها تشکیل شده و برای اطلاع رسانی و آموزش و پیشگیری از وقوع این مشکل دوره های مختلفی تشکیل می شود.

غلامی گفت: تعداد ۴۰۰ کانون در دانشگاه ها شکل گرفته و بیش از ۱۷ هزار دانشجو به عنوان همیار سلامت در حال فعالیت هستند.

وزیر علوم گفت: بر اساس آمار ما بین ۲ تا ۳ درصد از دانشجویان اعتیاد دارند اما ستاد مبارزه با مواد مخدر می‌گوید ۴/۷ دانشجویان اعتیاد دارند.

وزیر علوم در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برخورد جدی با دانشجویان برای عدم استفاده از مواد مخدر نمی‌شود و در برخ مواقع دیده شده است کارکنان دانشگاه خودشان هم موادمخدر استعمال می کنند، گفت: اگر دانشجویی تخلفی انجام دهد قطعاً در کمیته انضباطی با او برخورد می‌شود ولی در زمینه مواد مخدر برخورد ما با دانشجویان قهریه نیست و باید این مورد باید آسیب‌شناسی شود و علت مراجعه دانشجو به استعمال مواد مخدر ریشه یابی شود.

وی در پایان گفت: امکان دارد در بعضی مواقع کارکنان ما همراه با یک دانشجو برای استعمال مواد مخدر بروند تا بتوانند باب رفاقت و دوستی با آن دانشجو را باز کند ولی اینکه کارکنان ما بخواهند مواد مخدر در دانشگاه‌ها استعمال کنند حرف اشتباه و غلط است.

منبع: مهر

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها