نظرسنجی از «کافه‌روها» در مورد ذائقه‌شان

در نظرسنجی‌ای با عنوان

نظرسنجی از «کافه‌روها» در مورد ذائقه‌شان

مدتی است که کافه و کافه نشینی به عنوان یکی از محل های کمتر شناخته شده مورد توجه واقع شده است. اما این بار پیمایش‌های اجتماعی به ایستگاه کافه‌های شهر تهران رسیده تا از درون آن و کسانی که کافه می روند، خبر بیاورد. شاید برای کسانی که کمتر به کافه رفته باشند سوال باشد که چرا بخشی از شهروندان به کافه می روند؟ طبق پیمایش مستقلی که در سال 1397 با عنوان «سنجش ذائقه کافه نشینان تهرانی» توسط محمد آقاسی انجام شده است، 50.3 درصد پاسخگویان اظهار کرده اند برای تفریح به کافه می روند. نظرسنجی صورت گرفته با موضوع «کافه نشینی در تهران» با محوریت شناخت سبک زندگی کسانی که «کافه رو» هستند، نتایج بسیار قابل توجهی دارا است که در ادامه به برخی نتایج آن اشاره می شود.

نتایج این نظرسنجی نشان می دهد 50.3 درصد پاسخگویان برای تفریح، 43.4 درصد برای خوردن نوشیدنی یا قهوه، 39.5 درصد برای وقت گذارندن، 31.8 درصد برای داشتن قرار، 28.7 درصد برای خوردن غذا، 18.7 درصد برای دور شدن از جامعه و آرامش فکری، 10 درصد برای منتظر کسی بودن و 8.2 درصد برای دیدن آدم های جدید و تنوع به کافه ها می روند. شایان ذکر است در این پیمایش پاسخگو می‌توانسته به سه مورد اشاره کند.

در ادامه از «کافه روهای تهران» پرسیده شده: «در ماه گذشته چند بار به کافه رفته اید؟» ۷۳.۷ درصد پاسخگویان بین 1 تا 9 بار، 11.7 درصد پاسخگویان 30 دفعه و بیشتر، 8.5 درصد پاسخگویان بین10 تا 19 بار و 5.1 درصد پاسخگویان بین 20 تا 29 بار در ماه گذشته به کافه رفته بودند. 1 درصد از پاسخگویان نیز در ماه گذشته اصلا به کافه نرفته بودند.

نتایج این نظرسنجی نشان می دهد 64.4 درصد پاسخگویان از طریق معرفی دوستان، 57.6 درصد به صورت تصادفی، 18.8 درصد از تبلیغات اینستاگرام و تنها 8.5 درصد از طریق مواردی چون نت برگ، تخفیفان و یا اپلیکشن ها کافه را انتخاب می کنند. شایان ذکر است در این سوال نیز پاسخگو می‌توانسته به سه مورد اشاره کند.

در ادامه از پاسخگویان سوال شده: «در کافه بیشتر چه می‌خورید؟» 52.5 درصد پاسخگویان بستنی و شیک، 44.1 درصد چای و دمنوش، 37 درصد وعده غذایی، 21.6 درصد قهوه و نوشیدنی، 7.6 درصد چیزی که اسم خارجی داشته باشد و 2.9 درصد کیک در کافه می خورند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها