آموزش طبخ مرغ و سیب زمینی پنیری

خوراک مرغ و سیب زمینی پنیری یکی از غذاهایی است که معمولاً مورد پسند همه اعضای خانواده قرار می‌گیرد. خوبی مرغ و سیب زمینی پنیری این است که مواد زیادی احتیاج ندارد و معمولاً همه مواد لازم آن در منزل پیدا می‌شود. تهیه آن هم خیلی راحت است و فقط احتیاج به یک ظرف پیرکس مناسب فر دارد.

آموزش طبخ مرغ و سیب زمینی پنیری
مواد لازم س­یب زمینی متوسط 4 عدد سیر رنده شده 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون 1 و 1/2 قاشق غذاخوری نمک 1/4 قاشق چایخوری فلفل 1/4 قاشق چایخوری ران مرغ بدون استخوان و بدون پوست 650 گرم پنیر موزورلا رنده شده 3/4 پیمانه جعفری خرد شده به دلخواه

مرغ و سیب زمینی پنیری

خوراک مرغ و سیب زمینی پنیری یکی از غذاهایی است که معمولاً مورد پسند همه اعضای خانواده قرار می‌گیرد . خوبی مرغ و سیب زمینی پنیری این است که مواد زیادی احتیاج ندارد و معمولاً همه مواد لازم آن در منزل پیدا می‌شود . تهیه آن هم خیلی راحت است و فقط احتیاج به یک ظرف پیرکس مناسب فر دارد .

سیب‌زمینی خرد شده با کمی سیر و روغن زیتون و ادویه مخلوط می‌شود و در فر پخته می‌شود . بعد هم مرغ در کنار آن و در همان ظرف پخته می‌شود و در آخر هم کمی پنیر موزورلا کار را تمام می‌کند . بدین ترتیب مرغ و سیب زمینی پنیری خوشمزه خیلی راحت آماده می‌شود . چون در تهیه این غذا سرخ کردن در کار نیست و روغن کمی در آن به کار می‌رود می‌شود گفت خیلی هم غذای سالمی است . کافی است یک سالاد سبزیجات هم به دلخواه درست کنید و همراه با آن سرو کنید . به این ترتیب مرغ و سیب زمینی پنیری دیگر هیچ کم و کسری ندارد .

خوراک مرغ و سیب زمینی

طرز تهیه :

ابتدا فر را با دمای ۲۲۰ درجه سانتیگراد روشن کنید و اجازه بدهید گرم شود . سیب ­ زمینی‌ها را به شکل مکعب‌های کوچک خرد کنید و آنها را در کاسه‌ای بریزید . سیر رنده شده، روغن زیتون، نمک و فلفل را اضافه کنید و مواد را زیر و رو کنید تا سیب زمینی خوب طعم‌دار شود . حال، سیب‌ زمینی‌ها را داخل تابه پیرکس بریزید و به طور یکنواخت پخش کنید . تابه را حدود ۱۵ دقیقه در فر قرار دهید .

بدون خاموش کردن فر، تابه را از آن خارج کنید . دو طرف ران‌های مرغ کمی روغن زیتون بمالید و نمک و فلفل به مقدار دلخواه بپاشید . سپس آنها را لا به لای سیب زمینی‌ها جا بدهید .

مجدداً تابه را به فر برگردانید و صبر کنید تا مرغ پخته و سیب زمینی قهوه‌ای رنگ شود ( حدود ۲۰ تا ۲۵ دقیقه ).

تابه را از فر خارج کنید . پنیر موزورلا رنده شده را روی مرغ و سیب‌زمینی بپاشید و چند دقیقه دیگر در فر قرار دهید تا پنیر آب شود . می‌توانید یکی دو دقیقه هم شعله روی فر را روشن کنید تا پنیر طلایی رنگ شود .

تابه را برای آخرین بار از فر خارج کنید . روی آن جعفری خرد شده بپاشید و مرغ و سیب زمینی پنیری را سرو نمایید .

خوراک مرغ آماده در تابه

نکته : به جای ران مرغ می‌توانید از سینه هم استفاده کنید .

منبع: ایران کوک

16

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها