وعده روحانی برای جوانتر شدن کابینه / کدام وزرای کهنسال با دولت وداع می کنند؟

حسن روحانی امروز در نشست خبری خود وعده داد که کابینه آینده «کمی» جوانتر خواهد شد. منظور او از این جوانتر شدن چیست؟

وعده روحانی برای جوانتر شدن کابینه / کدام وزرای کهنسال با دولت وداع می کنند؟

به گزارش خبر فوری ، پیر بودن اعضای هیات وزیران در چهار سال گذشته همواره مورد انتقاد مخالفان دولت بوده است. محمدباقر قالیباف یکی از رقبای روحانی در انتخابات امسال، دولت او را «پیر و خسته» توصیف کرده بود.

حالا همزمان با آغاز رایزنی ها برای تعیین ترکیب کابینه دوازدهم، روحانی وعده داده کابینه اش جوان تر شود. کابینه ای که روحانی چهار سال قبل آن را سرشار از ژنرال ها توصیف کرده و در نشست خبری امروز هم گفت که به دلیل شرایط خاص کشور در سال 92 مجبور شده باتجربه ها را به کار بگمارد.

اما حالا که رئیس جمهور می خواهد دولت دوازدهم را جوان کند، کدام وزرا تغییر خواهند کرد؟ برای پاسخ به این سوال ابتدا باید دید پیرمردهای دولت، کدام ها هستند؟

محمد رضا نعمت زاده وزیر صنعت، 72 سال دارد. او پیرترین عضو کابینه یازدهم است. خود وی پیش از انتخابات گفته بود که می خواهد عرصه را به جوانترها واگذار کند. بنابراین احتمالا یکی از تغییرات کابینه در راستای جوانگرایی، تغییر وزیر صنعت است.

محمد باقر نوبخت هم 67 سال دارد. او در کنار علی اکبر صالحی و مجید انصاری که هر دو 68 ساله هستند، سه معاون کهنسال روحانی به شمار می روند که باید دید رئیس‌جمهور آنها را هم برای جوانگرایی در دولت بعد کنار خواهد گذاشت یا نه.

بعد از اینها نوبت به ولی الله سیف رئیس بانک مرکزی، بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت و محمود واعظی وزیر ارتباطات می‌رسد که هر سه نفر 65 ساله اند.

علوی وزیر اطلاعات و نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهور هر دو با 63 سال سن نیز در آخر جدول اعضای بالاتر از 60 سال دولت پیرترین اعضای برجسته دولت هستند که البته به نسبت وزیر 72 ساله شاید حتی جوان هم به نظر برسند!

با توجه به نقش کلیدی وزرای کهنسال کابینه، باید دید که روحانی حاضر به تغییر کدام یک از وزرای پیشکسوت فعلی است، چراکه رئیس‌جمهور تنها وعده داده، کابینه دوازدهم «کمی» جوانتر شود!

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • علیرضاصدریپور
    0

    بسیارمتشکرم

  • ناشناس
    0

    روحانی که در تبلیغات انتخاباتی خود از بانوان محترمه کشورمان جهت ازادی بیشتر حمایت کرد ببینیم چند نفر از بانوان در کابینه اش به عنوان وزیر جایگاهی خواهند داشت؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها