واردات گوشت به شیوه جهانبانی‌ها

در جلسه دوم رسیدگی به اتهامات گروه موسوم به جهانبانی متهم ردیف اول به دفاع از خود پرداخت.

واردات گوشت به شیوه جهانبانی‌ها

دومین جلسه رسیدگی به اتهامات گروه موسوم به جهانبانی صبح امروز در دادگاه انقلاب اسلامی تهران برگزار شد.

این پرونده در شعبه سوم دادگاه ویژه مفاسد اقتصادی به ریاست قاضی مسعودی مقام رسیدگی می شود.

در جلسه اول، کیفرخواست صادره قرائت و محمدرضا جهانبانی متهم ردیف اول این پرونده به دفاع از خود پرداخت.

در ابتدای این جلسه محمدرضا جهانبانی در ابتدای دفاعیات خود خطاب به دادگاه گفت: بنده ۵۲ روز در آگاهی بودم و متاسفانه در این پرونده سه بازپرس عوض کردم. البته از روز اول تمام مطالب را صادقانه گفتم.

وی در رابطه با ارتباط با اللهیاری که نام وی در جلسه گذشته دادگاه مطرح شده بود گفت: اللهیاری که برادر همسرم هم است مدیرعامل یکی از شرکت ها بود و ما بابت خرید برنج قراردادی با این شرکت داشتیم. این شرکت، شرکت آرمان اندیش میثاق بود.

وی در ادامه افزود: جلسه گذشته نماینده دادستان در خصوص برخی دفاتر شرکت ها در خارج از کشور اشاره کردند که باید بگویم شرایط آن روزها باعث برخی تصمیمات شد، گروه شرکت های اینجانب عمدتا از برزیل وارداتی داشت به همین جهت دفتری در دبی تاسیس کردیم همچنین برای ساماندهی امور، دفتری در آلمان اجاره شد و در سال ۹۰ تا ۹۱، ۷۰ میلیارد تومان گوشت وارد کردیم.

وی در خصوص سهام ملل هم توضیح داد: در دنیای امروز فعالان اقتصادی در بخش های مختلفی سرمایه گذاری می کنند ما هم این کار را کردیم، بخشی از سهام آن به نام یونس و سینا جهانبانی برادر زاده های بنده بود البته از آنها وکالت گرفتیم.

وی در خصوص ارزیابی ملک مشکین شهر که پیش تر در روند رسیدگی دادگاه مورد بحث بود، گفت: این ملک در سال ۹۶، ۶۰۰ میلیارد تومان ارزیابی شد. در تیر ماه سال گذشته و با حضور نمایندگان بانک و دادستانی کارشناسی دیگری انجام شد اما متاسفانه رقم پرتی مطرح شد در آنجا آقای تورک معاون دادستان به بنده گفت پرونده شما به جای دیگری رفته اما آزاد می شوید.

وی در ادامه با انتقاد از کارشناسی صورت گرفته در پرونده گفت: کارشناسانی که در گرونده کارشناسی کردند فقط اسناد رسمی را بررسی کرده و قولنامه ها را ارزیابی نکردند این در حالی است که شرکت های متعلق به این جانب به فعالیت های مخلف مشغول بوده است.

وی در ادامه به بخشی از فعالیت های خود اشاره کرد و گفت: گوشت و فرآورده های دامی از جمله محصولاتی است که علیرغم تلاش برای خودکفایی هنوز بخش عمده آن وارد می شود. اینجانب فعالیت بازرگانی داشته ام و عملکرد شرکت هایم در این رابطه بوده و هیچ ادعایی برای تولید نداشتم و ریالی هم از این بابت نگرفته ام بلکه تنها وارد کننده بودم.

منبع: مهر

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها