سرپرست وزارتخانه میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی:

هر گردشگر ۱۴۰۰ دلار ارزآوری برای کشور دارد

سرپرست وزارتخانه میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی گفت: سال گذشته ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر گردشگر خارجی وارد کشور شد که هر گردشگر ۱۴۰۰ دلار ارزآوری برای کشور دارد.

هر گردشگر ۱۴۰۰ دلار ارزآوری برای کشور دارد

علی‌اصغر مونسان سرپرست وزارتخانه میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی در حاشیه سی و دومین نمایشگاه صنایع دستی اظهار داشت:‌ صنایع دستی مصداق بارز اقتصاد مقاومتی هستند و از ظرفیت‌های درونی اتفاق می‌افتد و امیدواریم با حمایت از صنایع دستی، به هدف ۲ میلیارد دلار صادرات دست پیدا کنیم.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چه برنامه‌ای برای وزارتخانه جدید میراث فرهنگی - گردشگری و صنایع دستی دارید، گفت:‌ نمایندگان مردم اینطور تشخیص دادند که سازمان میراث تبدیل به وزارتخانه شده است و با وزارتخانه شدن این سازمان، سه بخش مهم که نقش ویژه‌ای در اقتصاد کشور نیز دارند باید تقویت شود.

سرپرست وزارتخانه میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی گفت: میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی جزو رتبه‌های اول و دوم در حوزه اقتصاد کشور است و در حوزه اشتغال نیز نقش مهمی دارند، بنابراین باید از این وزارتخانه حمایت بیشتری صورت گیرد.

مونسان ادامه داد: با ایجاد وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی امیدواریم فاصله بودجه‌ای نیز که در گذشته دو برابر بود کاهش پیدا کند.

وی افزود: در مدت اخیر حوزه گردشگری بسیار رشد کرده است و ما سال گذشته ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر گردشگر ورودی به کشور داشته‌ایم که هم‌اکنون بیمارستان‌ها و هتل‌های ما خالی از گردشگر خارجی نیستند و این اتفاق در شرایطی رخ داده که تحریم‌ها اثر منفی زیادی در کشور داشته است.

سرپرست وزارتخانه میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی با اشاره به اینکه ۴۰ درصد امسال رشد گردشگر را داشته‌ایم، گفت: در حوزه میراث فرهنگی اثرات ثبت شده زیادی داریم که با تبدیل شدن این سازمان به وزارتخانه بهتر می‌توانیم از این اثرهای ملی و جهانی حفظ و حراست کنیم و در اقتصاد کشور نیز نقش مهمی را ایفا کنیم.

وی اظهار داشت: در حال حاضر هر گردشگر ۱۴۰۰ دلار ارزآوری برای کشور دارد که در حوزه نفت ۶۴ دلار می‌فروختیم و ۱۰ دلار آن سرمایه‌گذاری می‌شد، ولی در حوزه گردشگری کمتر از ۳ سنت سرمایه‌گذاری می‌کنیم.

مونسان گفت: امیدواریم این سازماندهی جدید موجب حمایت‌های بیشتر از میراث فرهنگی و گردشگری کشورمان شود.

سرپرست وزارتخانه میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی افزود: ما در همه شهرهای کشور هنرمند داریم و در هر شهر باید یک بازارچه صنایع دستی دائم داشته باشیم.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر بیمه هنرمندان صنایع دستی، گفت: سال گذشته اقدامات خوبی در راستای بیمه هنرمندان در حوزه صنایع دستی صورت گرفت و امسال نیز بودجه مناسبی در این خصوص اختصاص یافته است.

منبع: فارس

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • کارگرسازمان
    0

    مبارک باشه انشاالله آقای مهندس مونسان لایق بهترینه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها